  • Data: 2009-10-26 09:02:27
    Temat: Re: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 do CANONA 500D / 50D?
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zabrnęliśmy w uliczkę, gdzie możemy rozmawiać na zasadzie: każda pliszka
    swój ogonek chwali.
    Ty pomierzyłeś, Ty masz wyrobiony pogląd. Ja fotografuje i oceniam co widzę.
    Po co mi jakiś rekord w sytuacji gdy będę zadowolony tylko z części zdjęć?
    Aby zaś wyciągnąć wnioski - trzeba mieć wspólny mianownik, który stanie się
    podstawą wyciągania wniosków.
    Mój mianownik jest dość prosty: 20% zepsutych zdjęć to ilość nie do
    zaakceptowania. Ty tę ilość akcentujesz na co wskazałeś w tym, co piszesz.

    Zauważyłeś zależność: celność/pora dnia/ światło. Nie bardzo widzę by miało
    to tak kolosalne znaczenie w obiektywach, które wymieniłem. Może w Tamronie,
    ale do jakiego wniosku to nas zaprowadzi?

    Masz rację -nie poczytam tego co wskazałeś,a to z prostego powodu: pewnie
    pomierzyłeś po jednym obiektywie.

    Tamrony miałem dwa. Nie mogłem bowiem pogodzić się z faktem, iż tak
    zachwalane przez innych szkło jest tak tandetne. Pierwsze przy próbach
    portretowych ostrzyło na nos,a nie oko. Drugie ostrzyło +-1cm co powinno
    przy przymknięciu i w pewnych sytuacjach nie mieć znaczenia, ale niestety
    miało. Zdjęcia były mało kontrastowe. Mdławe. Przypiąłem na próbę 17-40
    kolegi. Przypiąłem też Tamrona 28-70 i z obu byłem zadowolony. Nie jestem
    ślepo przywiązany do Canona, ale realnie patrzę na osiągany skutek.
    Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie: czy warto szukać dobrego Tamrona dla
    siebie. Nie wiem ile nakładu pracy, czasu i możliwości to wymaga. Jak sam
    napisałeś: z czasem ustawienia nawet w Twym wspaniałym szkle wymagają
    korekt. To jakaś paranoja. Szkło ma być ostre i tyle. 1700 zł to też całkiem
    sporo. Za taką kwotę Klient powinien dostać towar, z którego będzie
    zadowolony dziś, jutro za 5 lat.

    Podobno Tamrony od Cichego są przebierane. To kolejny dowód, że Tamrony są w
    swej masie mierne. Może miałem pecha trafiając na marne szkła. Może, ale
    jeśli cena nowego Tamrona kształtuje się na poziomie: 1700 zł, to ja wolę
    Canona 17-40 z drugiej ręki za 2300 lub coś koło tej kwoty.
    Może nie będzie rekordzistą w testach, ale będzie pięknie rysował, jeśli m
    się przytrafi jakiś błąd, to będzie to błąd stały, nie losowy, a więc da się
    to załatwić reg.. w body.

    Jeśli, chcesz uchodzić za kogoś obiektywnego - warto byś mówi całą prawdę, a
    nie tylko opinie na temat jednego egzemplarza zupełnie ignorując
    doświadczeni innych.

    mkowalczuk