  • Data: 2009-10-25 20:43:40
    Temat: Re: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 do CANONA 500D / 50D?
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b0993739-246e-4596-927b-ec6ffefe0410@k26g2000vb
    p.googlegroups.com...
    ??????

    >kiedys to mierzylem
    >przejscie elki 24.70 przez caly zakres ostrosci od makro do
    >nieskonczoosci o ile pamietam to 1,2 sek
    >tego obeiktywu tamrona 1,1 sek nie jest wolniejszy. to nie jest
    >prawda.

    Ale to nie zawody w marszu od końca do końca, a w szybkoci trafienia z
    ostrością oraz precyzji z jaka tego się dokona.

    >jesli nie trafi z ostroscia to wymaga dostrojkania , o czym
    >wspomnialem - to moze w 500 d wystpic z kazdym obiektywem.
    >w 50 d dostrajanie robisz softwarowo.

    Poczytaj o przypadkach, gdy w 50D justracja po każdym przypięciu szkła idzie
    w cholerę. Nei weryfikowałem tego, ale skoro ludzie się żalą to znaczy, ze
    jest coś na rzeczy.

    >w 40 d tego nie miales.
    >czy obiektyw bedzie ostrzyl bez strojenia w canonie to czysta loteria
    > na ogol nie ostrzy dobrze.

    No popatrz: 17-40, 24-70, 70-200 i 100-400 oraz 50 f/1.4 i 100 f/2.8 jakie
    posiadam nie wymagały justrcji na moim body. Czary jakieś, albo jestem
    farciarz.
    Tamron 17-50 ostrzył jak chciał. Średnio 20% strzałów było nietrafione.

    >jesli mowisz o 24 - 70 L to do aps-c odradzam
    >duzy , ciezki , pancerny i nie trafia z ostroscia w tym sensie ze dla
    >kazdej ogniskowej zmienia sie nieregularnie sklonnosc do FF/BF
    >na tym forum byly wypowiedzi na ten temat. Elki sa do FF gdzie
    >wymagania co do ostrosci i precyzji ostrzenia sa mniejsze .

    Cóż - może i się wydaje, ael chyba: GO w FF jest nieznacznie, ale jednak
    mniejsza.
    Ponadto krążek rozproszeia nie zależy tak barzo od wielkości matrycy, a
    bardziej od gęstości upakowania pikseli.

    Co do wagi 24-70 - zgadzam się. Jednak 17-40 wcale taki ciężki nie jest.
    24-105 też całkiem sympatycznie waży, a f/4 nie jest w większości przypadkó
    takie złe.

    >na 24 mm i 70 mm czyli skarjnych ogniskowych i pelnym otworze
    >rozdzielczosc 24-70 spada gwaltownie na granicy mydlenia - mozna nim
    >pracowac od 4,0

    Znów pół prawdy, bo na FF -życzy byś sobie takie ostroci.

    >wspominalem o tym tutaj poniewaz mam dokladnie pomierzonhe te
    >obiektywy:

    >dziele calke z rozdzieczosci obiektywu w zakresie tych samych jasnosci
    >i 4-rech ognioskowych i dziele przez cene zakuopu

    >wychodzi ze tamron ostrzy lepiej i stosunek ten jest 6 razy lepszy
    >na korzysc tammrona.

    Uczono mnie statystyki. Opowiedzieć Ci czemu mnie uczono i co z tej nauki
    wynika? Wsadź sobie w buty takie wyliczenia ;-)
    Co powiesz komuś, kto zmarnuje ujęcie, którego nie da się powtórzyć?
    Statystyka i liczby? Ja wolę napiać: jak Cię nie stać (użyane 17-40 wcale
    takie drogie nie jest): muisz szukać kompromisu, ale potem nie płacz:-/

    >tamron nie jest pancerny , za to lekki , i ostro rysujacy.

    Tak - jak trafi, a że ma często błędy +- ileś, a nie stały błąd, to
    justowanie nie zawsze pomoże.

    >glosnosc ostrzenia :
    >praca AF jest mniej przeszkadzajaca od pracy lustra - tak wiec bez
    >przesady - przez caly zakres ostrosci biegamy rzadko .

    To po cholerę robiłeś test przebiegu skoro nie ma to wg Ciebie znaczenia?

    >idealny obiektyw przy ograniczonym budzecie.

    ...?
    Nie ma ideału. To abstrakcyjne określenie.
    Każdy obiektyw m wady optyczne i mechaniczne.

    >XXX

    mkowalczuk