  • Data: 2009-10-26 15:48:28
    Temat: Re: Tamron SP AF 17-50 mm f/2.8 do CANONA 500D / 50D?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podobno Tamrony od Cichego są przebierane. To kolejny dowód, że Tamrony są w
    > swej masie mierne. Może miałem pecha trafiając na marne szkła. Może, ale
    > jeśli cena nowego Tamrona kształtuje się na poziomie: 1700 zł, to ja wolę
    > Canona 17-40 z drugiej ręki za 2300 lub coś koło tej kwoty.
    > Może nie będzie rekordzistą w testach, ale będzie pięknie rysował, jeśli m
    > się przytrafi jakiś błąd, to będzie to błąd stały, nie losowy, a więc da się
    > to załatwić reg.. w body.
    >
    > Jeśli, chcesz uchodzić za kogoś obiektywnego - warto byś mówi całą prawdę, a
> [...]

    zeby nie przeciaqgac:
    jesli moge kupic obiektyw (17-50) lepiej rysujacy , lzejszy i
    mniejszy , 2 razy tanszy nowy i jasniejszy - do tego osiagajacy
    maximunm rozdzielczosci na przyslonie 2,8 (!!! coz za bezcenna
    wlasciwosc ) lub gorzej rysujacy , ciemniejszy i drozszy w
    pancernej obudowie z czerwonym paskiem to zakupie ten pierwszy ,
    gdyz z niego zdjecia beda technicznie lepsze.
    nikt patrzac na zdjecia nie bedzie pytal czy obiektyw mial czy tyz
    nie czerwony pasek.

    argumnet zeby kupic tanszy uzywany jest bez sensu z dwoch powodow.
    po pierwsze raczej nikty nie sprzedaje obiektywow z ktorych jest na
    prawde zadowolony , na ogol ludzie pozbywaja sie obiektywow z ktorych
    z jakiegos wzgledu nie sa zadowoloeni. Oczywiscie mozna miec szczescie
    - a to jak wiadomo nalezy do rzadkosci.
    Po drugie Kupujac obiektyw uzywany masz takie samo ryzyko ze trzeba
    dostroic jak kazdy inny nowy z posiadanym korpusem.
    To jest zawsze kwestia indywidualnego dostrojenia - raz wiekszego ,
    raz mniejszego.

    i zajrzalem z ciekawosci na optycznych , wczesniej nie czytalem i o
    dziwo coz za zbieg okolicznosci - przytaczaja tego tamrona tez jako
    lepiej rysujacy.
    fotomagazin.de od lat testuje tysiace obiektywowo - sa tam testy 17-40
    L z aps - c wynik marny niewiele lepszy od ultrazomow , za to b dobry
    z FF.

    problemem dla szerokich zoomow w malych matrycach jest absorbcja
    swiatla na ich powierzchni - zupelnie inna niz w FF analogu dla
    ktorych byly one konstruowane.
    Stad dla formatu aps produkuje sie obiektywy dedykowane , o
    podwyzszonej telecentrycznosci.
    Ten format jest wrazliwszy na bledy z tego powodu , stad i wymaganie
    wieksze.

    w obiektywach o dlugiej ogniskowej gdzie telecentrycznosc z natury
    jest wieksza nie ma problemu ze stosowaniem takich obiektywowo dla
    aps -c.

    akurat tego obiektywu nie kupilem pod aps c choc go mialem juz
    podpietego.

    mam na ff 24-70 L i jest to obiektyw najgorzej ostrzacy ( o
    najwiekszych bledach ) ze wszystkich obiektywow jakie mam .
    I narzekania na ten obiektyw pod aps sie slyszy od bardziej
    wymagajacych i swiadomyc fotografow , choc oczywiscie moga to byc
    bledy roznej wielkosci.

    W tym egz ktory posiadam dla ogniskowej 70 mm nie wymagana jest
    jakakolwiek korekta , dla 24 mm bardzo duza - np z 2 metrow back
    focus wynosi 50 cm ! Jak tym robic zdjecia ? Da sie tylko trzeba
    wylamywac drzwi , ktore w innych obiektywach sa otwarte. Pisze o
    tym nie zeby sie uzalac , czy tez twierdzic ze te obiektywy sa zle , a
    pisze zeby uzmyslowic ze L w nazwie obiektywu gwarntuje tylko dobra
    szczelna obudowe a dla aps -c nie gwarantuje dobrej jakosci rysunku i
    precyzyjnego ostrzenia.

    Generalne doswiadczenie z cyfry - jesli nie potrzeba nie ma cos ie
    pakowac w b ddrogie obiektywy.
    Ciagle punkt ciezkosci odpowiezialny za jakosc lezy w matrycy.

    PO justowaniu af z tanich obiektywowo jak stary dobry 28-105
    ( jeszcze z pierwszej serii , dzisiaj mozna dostac chaba za
    100-200zl , moze troche rozszy ) i na odpiwdniej matrycy jakosc
    obrazu jest nie do odroznienia z L.

    Mowiac inaczej patrzac na zdjecia nie jestem w stanie rozroznic klasy
    obiektywu.

    uff i tak przeciaglem.

    krotko pomysl 17-40 dla aps-c nie jest najlepszy , gdyz sa lepsze i
    tansze obiektywy.
    Dla FF alternatywy wielkiej nie ma - tam bym sie specjalnie nie wahal.