  • 41. Data: 2002-12-04 14:44:16
    Temat: Re: "Ta neostrada to wielki niewypal"
    Od: "Fallen" <f...@k...chip.pl>

    Użytkownik Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:s...@d...dom.moveo.pl...
    > Nie, bo trafiam do tych samych ;)

    To faktycznie ich pech, ale możesz jeszcze zacząć dzwonić do tych od
    zamówień i wtedy napewno wszyscy (no połowa) będa Cię znali :-)

    > ATSD - zdarzało mi się dzwonić o 3 rano, czemu nie? Inna sprawa, że
    > chodziło mi o trzecią godzinę awarii.

    To dobrze, że nie zadajesz pytania: "to pan jeszcze nie śpi?"

    > PS. Twoja sygnaturka ma problem. A dokładnie - delimiter.

    Może lamerskie pytanie - o co chodzi?

    Fallen

  • 42. Data: 2002-12-04 14:44:24
    Od: "Fallen" <f...@k...chip.pl>

    Użytkownik Jacek Orłowski <J...@O...Com.SpamRemove> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:asl27m$17rl$...@N...K.PL...
    > Użytkownik "Marek Gutkowski" napisał w wiadomości
    > Diagnoza TPSA jest taka (zajelo im to tydzien) ze problemem jest karta
    DSLAN
    > na mojej centrali i sprawa zostala przekazana do Lucenta. Niestety _nikt_
    > nie potrafi okreslic nawet przyblizonego terminu naprawy.
    >
    > Swoja droga to bardzo ciekawe z tym DSLAN poniewaz na mojej centrali
    jestem
    > jedynym abonentem DSL'a. Jest tez tam podlaczona 1 Neostrada.

    Jeśli padł cały DSLAM to masz problem - wymiana pewnie trochę zajmie
    (zwłasza, że tylko dwóch użytkowników nie narobi zbyt wielkiego szumu aby
    sie z tym spieszyc). Ale jeśli to tylko pojedynczy port to nie powinno byc
    problemów, moga Cię przeciez przełączyc na inny wolny. Inna sprawa, że jeśli
    juz się dostałeś do techników ze swojej centrali to pewnie oni mogliby to
    szybko załatwić.

    Fallen

  • 43. Data: 2002-12-04 14:44:30
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski":

    > O, a myslalem, ze jestem sam. Warszawa, Centrala Mokotow (848/49) -
    > juz 160-pare godzin bez dostepu.

    Ktos pobije moj rekord ? Aktualnie jestem 330 godzin bez dostepu
    (InternetDSL 1 MBit, Wroclaw).

    Zresztą nt. zgłaszania awarii to można napisać cały esej - o bałaganie
    informacyjnym, braku komunikacji z oddziałami terenowymi i jakiejkol-
    wiek determinacji czy checi usuniecia usterki.

    [...]
    > W koncu wyslalem list do Y.Gontarda.

    Sądzisz że to coś da ? Moze napisać też do Krystyny Czubównej ? :)

    > Ja czekam z reklamacja, az zacznie mi dzialac. [...]

    Ja tez choc nie wiem czy nie lepiej by bylo od razu złożyć skargę
    do Dyrektora Okręgu. Czy ktoś przez to przechodził ?

    Pozdrawiam
    jO.

  • 44. Data: 2002-12-04 15:44:16
    Od: "Jacek Orłowski (CHIP)" <o...@c...pl>

    Użytkownik "Fallen":

> [...]
    jeśli
    > juz się dostałeś do techników ze swojej centrali to pewnie oni mogliby to

    Obawiam sie ze to nie pojedynczy port poniewaz w zeszlym tygodniu
    jeden z technikow podpinal sie do kabli bezposrednio na koncentra-
    torze (ktory nota bene znajduje sie w moim budynku). A ze mam pecha
    do Lucenta to wiem bo informacja z TPSA poszla do nich podobno
    w zeszly czwartek - a do dzisiaj nie przyjechali i nikt nic nie wie.

    Ciekawe jest jednak to ze w trakcie tej calej awarii centrum
    we wroclawiu "widzi" ruch generowany przez moj modem. Jak rozma-
    wialem pierwszy raz z dyspozytorem poprosil mnie o zapuszczenie
    pinga gdzies w swiat i mowil ze ode mnie zapytania wychodza tylko
    ze nie wracaja - nie znam sie na szczegolach technicznych DSL/ATM
    wiec nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie.

    Od strony modemu nie mozna nawiazac polaczenia PPP. Od strony
    Internetu jak puszczam tracerouta to leci mi wroc-kat-kra-war
    i tam sie konczy.

    Pozdrawiam
    jO.

  • 45. Data: 2002-12-04 18:12:13
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Jacek Orłowski" <J...@O...Com.SpamRemove> wrote in news:asl327$182i
    $...@N...K.PL:

    /ciach..../

    > Ktos pobije moj rekord ? Aktualnie jestem 330 godzin bez dostepu
    > (InternetDSL 1 MBit, Wroclaw).

    Na szczescie Twoj rekord pozostal niezagrozony. Moja statystyka to 202 godziny
    awarii,
    prawie 10 godzin wiszenia na telefonie, niemal 30 telefonow na 0800 i okolo 15 w inne

    miejsca. Okazalo sie, ze pod 800 102 102 pracuje kilka bardzo milych i zaangazowanych

    osob (pod #1, jak i #2) + reszta, na ktora wrecz brakuje przymiotnikow. Z rozmow z ta

    druga grupa wnioskuje m.in., ze ich bezposrednia przelozona jest niewidoczna i
    przenika
    przez sciany - proszeni o przelaczenie do niej mowili, ze nie wiedza czy jest i gdzie
    jest w
    budynku i ze nie beda jej szukac. Oto doklanie przepisany fragment innej rozmowy, b.
    dlugiej rozmowy :

    (T- pracownik infolinii proszony o przelaczenie do przelozonej)

    T : prosze pana, obawiam sie ze nie bedzie takiej ...ee... takiej technicznej
    mozliwosci !
    ja : a dlaczego ?
    T : to sa calkiem inne pomieszczenia ! nie mam nawet informacji czy jest w
    sieci naszej ! ...w tej samej sieci na centrali
    (....)

    i tak w kolko.
    Pozniej bylo jeszcze tlumaczenie, ze maja tak duzo zajec, ze pani K. moze byc
    wszedzie
    np. w terenie i facet nie ma pojecia gdzie ona jest w tym momencie :-) Przypominam -
    chodzi o bezposrednia przelozona ! Bardzo ciekawa sprawa jest z numerami faksow do
    owej
    pani - sa one zajete non-stop, nawet w sobote o 4 nad ranem ! Szczesliwcowi, ktory
    zadzwoni pod numery (22) 535 74 40 lub 49 i nie uslyszy sygnalu zajetosci oferuje
    nagrode
    - poroze jelenia do odbioru w najblizszej lesniczowce ;-))) Oczywiscie powyzszy
    pracownik
    bardzo zacheca do wysylania faksow, uwaza ze to najlepsza droga kontaktu z pania
    Joanna
    K. ...drugi sposob to reklamacja w BOKu. Nadmienie, ze problem zostal rozwiazany bez
    angazowania tej pani, chociaz zdobycie kontaktu (nawet sluzbowej kom.) do niej bylo
    dla
    mnie tylko kwestia czasu.

    To co mnie osobiscie razi w rozmowach z niektorymi pracownikami infolinii to uzywanie
    przez
    nich wymuszonych, podrecznikowych zwrotow grzecznosciowych skonfrontowane z brakiem
    poczucia odpowiedzialnosci za klienta.

    Aha. A jaka byla przyczyna mojej "awarii" ? Zawiodl obieg dokumentow pomiedzy
    pionami/dzialami/spolkami - ktos na centrali uznal, ze nie mam Neostrady i po prostu
    wypial
    mnie z portu !!! Myslalem, ze jako abonentowi podlaczonemu w lipcu cos takiego sie
    nie
    zdarzy ...a jednak.

    To, co mnie glownie zdegustowalo to brak wplywu infolinii na prace innych dzialow,
    m.in.
    Pionu Sieci, ktory wczoraj trzykrotnie obiecywal ze odtworzy moj port na nowo i na
    obietnicach sie konczylo.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 46. Data: 2002-12-04 18:12:17
    Od: "Wojciech Wielogorski" <r...@e...pl>

    "Marek Moskal" <m...@i...p-l> wrote in message
    > Ta bez plusa (stara) dziala na Cisco, ale problemy sa z plusem (nowa),
    > ktora jest na Lucencie.
    ze stara tez byly sakramenckie problemy, podejrzewam ze byl to jeden z
    wazniejszych powodow zmiany na neo+.

    pzdr

  • 47. Data: 2002-12-05 13:24:00
    Od: "Jacek Orłowski" <J...@w...biskupin.wroc.pl>

> [...]

    dzialow,
    > m.in. Pionu Sieci, ktory wczoraj trzykrotnie obiecywal ze odtworzy moj

    Na temat pracy infolinii mam mieszane uczucia. W moim wypadku zrezygnowalem
    z dzwonienienia na 0800 102 102 i poszedlem za rada [1] kierujac sprawe do
    BOK Polpak. Ich pierwsze czynnosci [2] przebiegly w miare sprawnie natomiast
    gdy okazalo sie ze moja awaria ma charakter zlozony [3] było już coraz
    gorzej
    aż sięgnęło dna [4]. W tym czasie oszacowalem ze na infolinii pracuje około
    10 osób [5] ale tylko co piąta osoba potrafi wyraźnie się przedstawić. Roz-
    mawiałem z technikiem prowadzącym sprawę, z jego przełożonym, etc.

    Kolejnym krokiem miała być wymiana modemu, więc na drugi dzień wziąłem wolne
    żeby być w domu (a był to piątek) - okazało się że BOK źle przekazał sprawę
    do Wrocławia i w piątek nikt do mnie nie zawitał (w sobotę też nie). Modem
    wymieniono mi w poniedziałek - bezskutecznie. Panowie technicy po kilku-
    minutowej rozmowie z Warszawą zostawili mnie z problemem mówiąc "Warszawa
    będzie szukać usterki u siebie". We wtorek po interwencji u kierownika
    zostałem umówiony na 12 z technikiem, który "bedzie miał zapewnione wspar-
    cie z naszej strony i postara się naprawić usługę". Znowu musiałem wziąść
    wolne ... 12:30 nikogo nie ma, nikt nie dzwoni, że się spóźni dzwonie wiec
    do BOK ustalić cokolwiek. Po działaniach standardowych [6] wykonanych kilka
    razy o 13:30 rozmawialem z technikiem (bo kierownika nie bylo) by dowiedziec
    sie ze oni nie sa w stanie ustalic gdzie jest osoba, ktora miala u mnie
    sie pojawic (powinien to wiedziec kierownik we Wroclawiu, z ktorym ten pan
    rozmawial 5 minut temu ale niestety ...). Po zakonczonej rozmowie ustalilem
    polozenie tej osoby w przeciagu 10 minut korzystajac ze starych sposobow
    [7].
    Niestety mimo chęci pana technika warszawskie wsparcie nie dało efektów [8],
    nie mniej w czwartek okreslono przyczyne awarii [9] kierujac sprawe do
    Lucenta, gdzie sluch po niej zaginal.

    Reasumując - infolinia działa sprawnie w zakresie pracy zdalnej, niestety
    gdy w grę wchodzi współpraca z oddziałami terenowymi ... sprawnosc dzia-
    lania spada prawie do zera ustepujac miejsce "spychologii" poszczególnych
    jednostek organizacyjnych.

    Przypisy:

    [1] news://news.tpi.pl/3dd7cba3@news.home.net.pl
    lub dla tych co nie maja dostepu do news.tpi:
    [2] telefoniczba prosba o wylaczenie modemu na 5 minut
    [3] restart modemu nie przyniosl efektu
    [4] "może pan złożyć skargę do Dyrektrora Okręgu"
    [5] w tym 1-2 panów
    [6] "prosze zadzwic za 20 minut"
    [7] zawsze zapisuje wszystkie mozliwe telefony do ludzi z TPSA
    tym razem pomocny okazal sie telefon na komorke osoby, ktora
    montowala u mnie DSL-a
    [8] o godz. 16 technik uslyszal "musimy sprawe przeanalizowac"
    [9] wadliwie dzialajacy DSLAN na mojej centrali

    Pozdrawiam
    jO.

  • 48. Data: 2002-12-05 13:24:38
    Od: Marek Moskal <m...@i...p-l>

    Wojciech Wielogorski napisal(a) [04 Dec 2002]:

    > ze stara tez byly sakramenckie problemy, podejrzewam ze byl to jeden z
    > wazniejszych powodow zmiany na neo+.

    Sakramenckie problemy byly na poczatku okresu pilotowego, ale zostaly
    szybko rozwiazane - od tego czasu usluga dziala stabilnie, wciaz posiada
    wielu abonentow. Jezeli porownasz to z czasem trwania problemow z Neo+
    (miesiace), jest jasne ze cos jest zdecydowanie nie w porzadku. Jezeli
    dodasz do tego fakt, ze producent wycofal sie z routerow uslugowych
    wykorzystywanych przez Neo+, nie wyglada to powaznie.

    Na temat powodow zmiany nie bede sie wypowiadal.

    --
    (moskit-at-irc.pl)

  • 49. Data: 2002-12-05 13:25:20
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <3...@n...vogel.pl> Fallen napisał(a):

    > To faktycznie ich pech, ale możesz jeszcze zacząć dzwonić do tych od
    > zamówień i wtedy napewno wszyscy (no połowa) będa Cię znali :-)
    Oczywiście, że dzwoniłem. Jak w całej Warszawie siadła autoryzacja, to
    dzwoniłem do tych od zamówień, bo u technicznych było non-stop zajęte.
    Nie byli zdziwieni.
    > Może lamerskie pytanie - o co chodzi?
    Delimiter to myślnik, myślnik, spacja. W poprzednim poście nie było
    spacji.

    --
    //Too drunk. Fix later.
    Hobbit <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

  • 50. Data: 2002-12-05 13:25:24
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <asl32e$uu$2@foka.acn.pl> maciek kanski napisał(a):
    > Używa, tzn. od modemu TPSA dalej idzie PPPoE. Czyli lepiej jest ustawić
    > MTU=1492 bo ciutkę poprawi to wydajność.
    Albo zrobić na linuxowej maszynie NATa i clamp-mss-to-mtu, wtedy nie
    trzeba przestawiać w lokalnej sieci.