  • 51. Data: 2002-12-06 07:21:12
    Temat: Re: "Ta neostrada to wielki niewypal"
    Od: "Stefan Z." <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 Dec 2002 13:37:57 +0000 (UTC), "Adam Szendzielorz"
    <a...@N...konta.pl> napisal(a):

    >Lepiej kaz pokasowac kazyy ;) ludziom, a nie narzekaj na transfery :-)

    Z Kazą u mnie nie ma żadnych problemów - to są rozsądni ludzie.
    Zresztą wszyscy wiedzą, że biada temu kto w dzień się rozepcha. :-)
    To nie ma większego i odczuwalnego związku z MTU - jak było cieniutko
    - to po prostu sumaryczny ruch był liczony w B/s, ściągać(jak
    oczywiście wlazłeś już na jakąś stronkę) to mogłeś też i do 50KB/s. A
    teraz nic nikt nie zmieniał, a od 3.12 internet chula całkiem
    przyzwoicie - powiedziałbym nawet, że tak jak powinien - nie mam
    większych zastrzeżeń. Coś grzebali 4.12 w Krakowie - nie pogorszyło
    się :-) Jak internet chodzi to i człowiek ma lepszy humor :-)

    Pozdrawiam!
    Stefcio Z.

  • 52. Data: 2002-12-06 13:14:47
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    On 2002-12-05 14:25, Marek Gutkowski wrote:

    > Albo zrobić na linuxowej maszynie NATa i clamp-mss-to-mtu, wtedy nie
    > trzeba przestawiać w lokalnej sieci.
    Miałem na myśli interfejs sieciowy idący do TPSA - jak masz lokalne
    sieci to oczywiście że ruter (nie tylko na linuxie) musi sobie radzić z
    problemem.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2002-12-07 07:01:32
    Od: Andrzej Stypula <a...@a...krakow.pl>

    User VATAZHKA wrote:
    > Nie do końca, Microsoft jak zwykle wie lepiej i negocjację adresów IP
    > DNS-ów wepchnął do PPP. Ale to tylko taka sobie ciekawostka ;)

    A co maja adresy DNS w PPP z M$? Istanieje taka możliwość, aby PPP
    ustawiło preferowane DNS-y (man ppp) ale wcale nie musisz z tej
    opcji korzystać.

    --
    Andrzej Stypula
    PGP6.5.8 id: C0C45A43 ######## fan of arctic fowl '139673 ##############

  • 54. Data: 2002-12-07 07:01:39
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <asq4vo$ij$1@foka.acn.pl> maciek kanski napisał(a):

    > Miałem na myśli interfejs sieciowy idący do TPSA - jak masz lokalne
    > sieci to oczywiście że ruter (nie tylko na linuxie) musi sobie radzić z
    > problemem.
    Tia. Uważam zresztą, że zmuszanie mnie do takich hackerstw jest
    świństwem. Dajcie ludziom firewalla za darmo, to popsują Internet. A
    potem na mnie najeżdżają, jak piszę na pcols, że blokowanie ICMP to
    lamerstwo. Przykład pierwszy z brzegu: www.pkp.com.pl. Nie lubią
    fragmentacji pakietów. Po prostu jej nie lubią.

    --
    //Too drunk. Fix later.
    Hobbit <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

  • 55. Data: 2002-12-07 12:10:23
    Od: maciek kanski <k...@N...ant.pl>

    On 12/07/2002 08:01 AM, Marek Gutkowski wrote:

> [...]
    > lamerstwo. Przykład pierwszy z brzegu: www.pkp.com.pl. Nie lubią
    > fragmentacji pakietów. Po prostu jej nie lubią.
    Ale o jakie pakiety ICMP Ci chodzi? Chyba nie o (3,4) "frag needed" bo
    to windows w ten sposób odkrywa MTU a ruter na linuxie już zna MTU i nie
    musi go odkrywać. Jakie zatem ICMP są potrzebne twoim zdaniem?

    Ja miałem problemy z działaniem usługi DSL+ - otrzymywałem tylko
    pierwszt pakiet a potem pakiety (11,1) "TTL=0 during reassembly" co nie
    przyczyniło się do rozwiązania problemu z mojej strony, ale pomogło
    chłopakom z TPSA w ustawieniu jakiegoś rutera.
    A www.pkp.com.pl jak dla mnie działa - ściąga mi pliki większe od 1500B
    więc raczej poprawnie przeprowadza tę fragmentację. Zresztą jeżeli nie
    oni to jakiś ruter szkieletowy ją zrobi i do klienta dotrze poprawnie
    zdefragmentowany pakiecik (tak mi się wydaje)

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2002-12-08 17:34:09
    Od: Marek Gutkowski <h...@b...spirs.jest.piekna.pl>

    W artykule <assj8l$3ff$1@foka.acn.pl> maciek kanski napisał(a):
    > Ale o jakie pakiety ICMP Ci chodzi? Chyba nie o (3,4) "frag needed" bo
    > to windows w ten sposób odkrywa MTU a ruter na linuxie już zna MTU i nie
    > musi go odkrywać.
    Zna MTU ścieżki???
    [...]
> [...]
    > oni to jakiś ruter szkieletowy ją zrobi i do klienta dotrze poprawnie
    > zdefragmentowany pakiecik (tak mi się wydaje)
    Eeee. Defragmentację robi się na końcu, po drodze można tylko
    pofragmentować jeszcze gorzej.

  • 57. Data: 2002-12-10 20:21:32
    Od: "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl>

    "Fallen" wrote in message:
    > Inna sprawa, że jeśli
    > juz się dostałeś do techników ze swojej centrali to pewnie oni mogliby to
    > szybko załatwić.
    Ja się dostałem, bo chciałem załatwić sprawę ciągłego zawieszania modemu. I
    co? A nico, dowiedziałem się tylko: "ale ja , proszę Pana, nie mogę sobie
    zmienić portu bez zgody Polpaka". I tyle. Znów muszę dzwonić na infolinię,
    błeeeee.

    SCV

  • 58. Data: 2002-12-15 10:22:33
    Od: "Bartlomiej Krajewski" <a...@s...invalid>

    "Jacek =?ISO-8859-1?Q?Or=B3owski" ?= pisze:

    > Ktos pobije moj rekord ? Aktualnie jestem 330 godzin bez dostepu
    > (InternetDSL 1 MBit, Wroclaw).

    Mój modem (SpeedStream) w przeciągu dziesięciu minut zawiesił się
    pięć razy. :-) W tygodniu będzie wymieniony, ale jakoś nie wierzę,
    że to pomoże. (InternetDSL 512kbit, Wrocław).

    --
    Bartłomiej Krajewski / b...@k...org / b...@k...org

  • 59. Data: 2002-12-15 14:56:51
    Od: "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl>

    "Bartlomiej Krajewski" wrote in message:
    > Mój modem (SpeedStream) w przeciągu dziesięciu minut zawiesił się
    > pięć razy. :-) W tygodniu będzie wymieniony, ale jakoś nie wierzę,
    > że to pomoże. (InternetDSL 512kbit, Wrocław).
    I dobrze, że nie wierzysz, lepiej sobie nie rób z tego nadziei. Mi co prawda
    nie wymieniali, ale prawie wszyscy DSLowcy, których znam we Wrocku mają ten
    sam problem i nic nie pomaga.

    SCV

  • 60. Data: 2002-12-16 12:25:26
    Od: "Kamil Andruszkiewicz" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "SCV" <"scv [NO-SPAM]"@wroc.one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prawda
    > nie wymieniali, ale prawie wszyscy DSLowcy, których znam we Wrocku mają
    Zgadza sie. Ale gdyby nie haslo na modemiku to moznaby se z tym poradzic
    software'owo.