-
91. Data: 2011-01-12 18:36:25
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 12 Jan 2011 18:10:19 +0100, Filip KK wrote:
>Zasugerowałeś, że RWD może sobie nie poradzić z gazem w podłodze na
>zakręcie. Wysłałem Ci linka do przejazdu samochodem z potężną mocą, żeby
>Ci rozwiać wątpliwości.
pomiedzy "dobry kierowca w odpowiednim aucie moze przejechac zakret
pieknym driftem, o ile ma odpowiednia szerokasc do dyspozycji" a
"w RWD mozesz deptac w zakrecie do dechy i nic ci sie nie stanie/auto
samo sobie poradzi/itp" jest spora roznica.
J.
-
92. Data: 2011-01-12 18:37:44
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:16, Filip KK wrote:
> W dniu 2011-01-12 18:14, kamil pisze:
>
>>> Zasugerowałeś, że RWD może sobie nie poradzić z gazem w podłodze na
>>> zakręcie. Wysłałem Ci linka do przejazdu samochodem z potężną mocą, żeby
>>> Ci rozwiać wątpliwości. A Ty kota ogonem i o jakichś oponach. Zdajesz
>>> sobie sprawę o czym była mowa? O gazie w podłodze, zdajesz sobie sprawę
>>> ile mocy ma auto z linka? Chyba nie. To jest taka moc, że nawet walec by
>>> spalił gumę.
>>
>> Sugerowalem, ze nie poradzi sobie z gazem w podlodze na mokrym w
>> kontekscie rozmowy o przecietnym kierowcy. Ty wyskoczyles z paleniem
>> gumy na torze jadac caly czas bokiem po suchym asfalcie.
>>
> Nie ma znaczenia, czy mokro, czy sucho. Jak postawisz dobrze auto w
> zakręcie, czyli idealnie bokiem po prostej w łuku, to gaz w podłodze
> tylko ułatwi wyjście auta z zakrętu.
>
>> Kto tu odwraca kota ogonem?
>>
>> W ten sposob FWD tez pojedzie, gaz w podloge, kupa dymu i jakos zakret
>> pokonasz. Tylko CO Z TEGO?
>>
> Sam napisałeś "jakoś". Wnioski wyciągnij sam. Pokaż mi teraz filmik, na
> którym porusza się auto z taką mocą jak to BMW w zakręcie z pedałem gazu
> w podłodze. Może być na suchym.
Pelno tego na youtube, poszukaj sobie foki RS w zakretach. Pytanie tylko
po czym poznasz, ze ma gaz w podlodze, skoro bez 1000KM nie pali opon?
Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
93. Data: 2011-01-12 18:37:51
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-12 18:31, kamil pisze:
> On 12/01/2011 17:18, Filip KK wrote:
>> W dniu 2011-01-12 18:18, kamil pisze:
>>> On 12/01/2011 17:14, Filip KK wrote:
>>>
>>>>> Na mokrym? To moze ten sam samochod, ktory zatrzymuje sie na sniegu
>>>>> na 4
>>>>> metrach z 40km/h?
>>>>>
>>>> Nie ma znaczenia czy nawierzchnia jest mokra czy sucha, jak ustawisz
>>>> dobrze auto w zakręcie to gaz w podłodze nic nie zmieni, wręcz
>>>> przeciwnie, wyjdzie z zakrętu pięknym driftem. Gdyby tak zrobić z
>>>> przednim napędem, to skończyłoby to się źle. Bo nie da się zapanować
>>>> nad
>>>> całą długością samochodu, który leci bokiem w zakręcie mając napęd
>>>> na tę
>>>> samą oś co sterowanie. Dlatego w rajdach starają się pokonywać zakręty
>>>> na pograniczu przyczepności.
>>>
>>>
>>> Wedlug ciebie RWD w tych samych rajdach jedzie caly czas z gazem w
>>> podlodze?
>>>
>> Sztuka driftingu się kłania. Tak podstawowe pytania rozwiejesz jak
>> zobaczysz w jaki sposób wchodzi się bokiem z RWD. Zobaczysz wtedy na
>> czym polega dawkowanie gazu i co tym zyskujemy w przeciwieństwie do FWD.
>
>
> Tak samo, jak Focus RS pojedzie szybko w zakrecie z fabryczna szpera.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_ti
mes
>
> Focus RS vs BMW 335i. Moc ta sama, masa podobna, obydwa zrobily 8:26.
>
Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.
Jedziemy dalej:
8:35 Opel Astra OPC 2.0T (240PS) FWD Record
... i same FWD na końcu listy...
Jak widzisz, tylko tylne napędy rządzą w tym lapie.
-
94. Data: 2011-01-12 18:38:23
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:16, Filip KK wrote:
> W dniu 2011-01-12 18:14, kamil pisze:
>
>>> Zasugerowałeś, że RWD może sobie nie poradzić z gazem w podłodze na
>>> zakręcie. Wysłałem Ci linka do przejazdu samochodem z potężną mocą, żeby
>>> Ci rozwiać wątpliwości. A Ty kota ogonem i o jakichś oponach. Zdajesz
>>> sobie sprawę o czym była mowa? O gazie w podłodze, zdajesz sobie sprawę
>>> ile mocy ma auto z linka? Chyba nie. To jest taka moc, że nawet walec by
>>> spalił gumę.
>>
>> Sugerowalem, ze nie poradzi sobie z gazem w podlodze na mokrym w
>> kontekscie rozmowy o przecietnym kierowcy. Ty wyskoczyles z paleniem
>> gumy na torze jadac caly czas bokiem po suchym asfalcie.
>>
> Nie ma znaczenia, czy mokro, czy sucho. Jak postawisz dobrze auto w
> zakręcie, czyli idealnie bokiem po prostej w łuku, to gaz w podłodze
> tylko ułatwi wyjście auta z zakrętu.
Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
i to pomoze.
>> Kto tu odwraca kota ogonem?
>>
>> W ten sposob FWD tez pojedzie, gaz w podloge, kupa dymu i jakos zakret
>> pokonasz. Tylko CO Z TEGO?
>>
> Sam napisałeś "jakoś". Wnioski wyciągnij sam. Pokaż mi teraz filmik, na
> którym porusza się auto z taką mocą jak to BMW w zakręcie z pedałem gazu
> w podłodze. Może być na suchym.
Pelno tego na youtube, poszukaj sobie foki RS w zakretach. Pytanie tylko
po czym poznasz, ze ma gaz w podlodze, skoro bez 1000KM nie pali opon?
Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
95. Data: 2011-01-12 18:43:38
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-12 18:38, kamil pisze:
> Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
> ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
> i to pomoze.
>
Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
Teraz mamy jazdę w zakręcie:
FWD - mniejsza sterowność, mniej możliwości, podsterowność
RWD - większa sterowność, więcej możliwości, nadsterowność
>
>>> Kto tu odwraca kota ogonem?
>>>
>>> W ten sposob FWD tez pojedzie, gaz w podloge, kupa dymu i jakos zakret
>>> pokonasz. Tylko CO Z TEGO?
>>>
>> Sam napisałeś "jakoś". Wnioski wyciągnij sam. Pokaż mi teraz filmik, na
>> którym porusza się auto z taką mocą jak to BMW w zakręcie z pedałem gazu
>> w podłodze. Może być na suchym.
>
> Pelno tego na youtube, poszukaj sobie foki RS w zakretach. Pytanie tylko
> po czym poznasz, ze ma gaz w podlodze, skoro bez 1000KM nie pali opon?
>
Mnie nie interesuje czy ktoś ma gaz w podłodze, czy też nie. To nie ja
idiotycznie zapytałem w wątku o gaz w podłodze. Liczy się zupełnie co
innego. Żeby wcisnąć gaz w podłogę, to musi wystąpić odpowiedni moment
do tego. W pierwszym lepszym zakręcie wciśnięcie gazu w podłogę skończy
się źle i to obojętnie w jakim napędzie.
>
> Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
> uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
> zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
> ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.
>
Szybko, nie oznacza szybciej. Szpera w tylnym napędzie wymiata każde FWD
bezdyskusyjne.
-
96. Data: 2011-01-12 18:50:27
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:37, Filip KK wrote:
>>
> Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
> masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.
350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek udowodnic?
Pozdrawiam
Kamil
-
97. Data: 2011-01-12 18:51:40
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/01/2011 17:43, Filip KK wrote:
> W dniu 2011-01-12 18:38, kamil pisze:
>
>> Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
>> ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
>> i to pomoze.
>>
> Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
> problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
> ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
Wcale nie musisz.
> Teraz mamy jazdę w zakręcie:
> FWD - mniejsza sterowność, mniej możliwości, podsterowność
> RWD - większa sterowność, więcej możliwości, nadsterowność
>> Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
>> uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
>> zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
>> ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.
>>
> Szybko, nie oznacza szybciej. Szpera w tylnym napędzie wymiata każde FWD
> bezdyskusyjne.
Ale nadal nie rozumiem, jak to sie ma do faktu jazdy przecietnego
kapelusza po przecietnej drodze? Bo caly czas o tym rozmawiamy w tym
watku, a ty wyskoczyles z driftowaniem 1000KM jako potwierdzenie
upadajacej tezy.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
98. Data: 2011-01-12 18:54:07
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-12 18:51, kamil pisze:
> On 12/01/2011 17:43, Filip KK wrote:
>> W dniu 2011-01-12 18:38, kamil pisze:
>>
>>> Zaczelo sie od jazdy w zakrecie, teraz mamy wyjscie z zakretu z dobrze
>>> ustawionym autem. Ustawiajac FWD na wyjsciu tez mozesz cisnac w podloge
>>> i to pomoze.
>>>
>> Po to jest napęd na tylnej osi a na przedniej sterowanie, żeby bez
>> problemu postawić auto bokiem przed zakrętem. W przednim napędzie musisz
>> ZABLOKOWAĆ tylne koła, żeby postawić go bokiem w zakręcie.
>
> Wcale nie musisz.
>
Żeby pokonać 270, musisz. :)
>> Teraz mamy jazdę w zakręcie:
>> FWD - mniejsza sterowność, mniej możliwości, podsterowność
>> RWD - większa sterowność, więcej możliwości, nadsterowność
>
>>> Nie zrozum mnie zle, od lat jezdze AWD i leje na wyzszosc jednego
>>> uposledzonego napedu nad innym uposledzonym napedem, ale troche sie
>>> zapedzasz w teoriach po prostu. Zwlaszcza, ze kilka mocnych FWD mialem,
>>> ze szperami i bez, i mozna tym szybko pojechac.
>>>
>> Szybko, nie oznacza szybciej. Szpera w tylnym napędzie wymiata każde FWD
>> bezdyskusyjne.
>
>
> Ale nadal nie rozumiem, jak to sie ma do faktu jazdy przecietnego
> kapelusza po przecietnej drodze? Bo caly czas o tym rozmawiamy w tym
> watku, a ty wyskoczyles z driftowaniem 1000KM jako potwierdzenie
> upadajacej tezy.
>
Zdecyduj się w takim razie, to Ty wyskoczyłeś z Focusem RS ze szperą i
BMW z 3,5 litrową benzyna, takimi autami kapelusze nie jeżdżą.
-
99. Data: 2011-01-12 18:56:07
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-01-12 18:50, kamil pisze:
> On 12/01/2011 17:37, Filip KK wrote:
>
>>>
>> Ok, Focus RS przejechał w 8:26 a BMW M3 GTS w 7:48, BMW M5 E60 w 8:13 i
>> masę innych BMW wyjebało Focus jak chciało.
>
>
> 350KM w RS i 450KM w M3 GTS. 50% wiecej mocy ma niby cokolwiek udowodnic?
>
To ten focus ma 225 koni czy 350? Bo to troszkę różnica, nie sądzisz?
Ponoć z tylnym napędem nie da się pokonać zakrętu, a tym bardziej jak
jest wielka moc. Jak widać jest odwrotnie, im większa moc tym szybciej
pokonasz cały lap.
-
100. Data: 2011-01-12 21:46:29
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 10 Jan 2011 17:12:24 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):
> Na Grupie byly dyskusje o wyzszosci RWD/FWD. Z tego co pokazali w
> programie, trzeba duuuzo wiecej umiejetnosci, zeby bezpiecznie
> prowadzic RWD. Dla mnie to o tyle ciekawe/wazne, ze sam od niedawna
> jedze VW T3, ale ze slabiutkim juz 1,6TD.
Niezbyt dużo więcej. Trochę więcej. I wtedy mozna duzo więcej.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++