  • Data: 2014-05-14 16:41:42
    Temat: Re: Szybka karta microSD do 100zl
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepraszam Cię, ale już mam dosyć tej rozmowy. :)
    >
    > -=-
    >
    > Wg Ciebie:
    >
    > () Pojemność bufora zależy od karty.

    Wyjaśnię dla innych bo Ty nie zrozumiałeś a jeśli ktoś to przeczyta, to
    uzna, że jakimś debilem jestem. Przytoczę własne słowa, których nie
    zrozumiałeś.

    Pojemność "wirtualna" bufora aparatu cyfrowego zależy od karty,
    konkretnie od jej prędkości a nie pojemności. Jeśli aparat bez karty
    zapisuje np. 10 klatek w buforze, to z racji faktu iż równolegle potrafi
    zapisywać na karcie SD dane, może okazać się, że w trakcie robienia
    serii zdjęć bufor opróżni się na tyle, że zmieszczą się tam jeszcze np.
    2 klatki zrobione bez spowalniania zdjęć seryjnych.

    > () Szybkość karty można zwiększyć poprzez
    > zwiększenie przerw miedzyzdjęciowych.

    Znów - chyba celowo konfabulujesz bo nie wierzę abyś nie rozumiał co się
    do Ciebie pisze. Szybkość transferu na kartę można zwiększyć w ten
    sposób a nie parametry techniczne karty! Jeśli aparat wykonuje kilka
    zadań jednocześnie, to może wpływać to na szybkość transferu danych na
    kartę SD, co u mnie ma miejsce. Gdy wcisnę spust i aparat robi serię
    zdjęć, to przepełnienie bufora nastąpi po np. po 2s i np. 24 klatkach
    przy prędkości 12kl/s. Aparat zaczyna wolniej robić zdjęcia (konkretnie
    2.5 kl/s) od tego momentu Czyli po 3s mamy zrobionych 24+2.5 klatki.
    Jeśli teraz nie dopuszczę do przepełnienia bufora przerywając zdjęcia
    seryjne na 0.5s i pozwolę mu z pełną prędkością zapisywać zamiast
    dzielić czas na różne zadania, to w ciągu 3 sekund zrobię nie 24+2.5
    klatki lecz np 30-32 klatki.

    > () System czasu rzeczywistego to system,
    > w którym są zdarzenia jednoczesne...

    Zdarzenia mogą być jednoczesne nawet jeśli nie ma żadnego procesora w
    pobliżu. Np. można jednocześnie czytać i niczego nie rozumieć - co
    niestety wnioskuję z Twoich wypowiedzi. W systemach czasu rzeczywistego
    wiele procesów jest równolegle uruchomionych. Jądro systemu cyklicznie
    przełącza się między procesami realizując je po kawałku. Dzięki temu
    możliwe jest np. w centralach telefonicznych komutowanie wielu rozmówców
    w tym samym czasie. Nie trzeba czekać aż ktoś przestanie wybierać numer
    aby ktoś inny mógł zrobić to samo.

    Marek