  • 21. Data: 2009-04-12 14:52:14
    Temat: Re: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    T.M.F. pisze:

    > A niektorych to ironia musi w dupe kopnac, zeby ja zauwazyli?:)

    Czasami pomaga mi jak po prostu porządnie się wyśpię ;-)
    Tyle osób jednak nieironicznie tak twierdzi, że już czasami naprawdę nie
    dostrzegam w tym żartu...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 22. Data: 2009-04-12 20:57:57
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Bzdura! Przy spaniu na brzuchu i wbiciu się w część przednią, może
    > wywiązać się nawet zapalenie otrzewnej. A to jeszcze gorsze.

    Ale spanie na brzuchu i tak jest niezdrowe, więc już o tym nie pisałem
    ;)... robi się lekki OT :P...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 23. Data: 2009-04-12 21:33:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

    > Ale spanie na brzuchu i tak jest niezdrowe, więc już o tym nie pisałem
    > ;)... robi się lekki OT :P...

    Jaki tam znowu OT? Wątek dotyczy "szkodliwości/nieszkodliwości anteny TV
    DVB-T", a niektórzy tu usiłują pisać o jakichś miliwatach, całkiem nie na
    temat.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-04-13 08:32:22
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 11.04.09 (sobota), 'Marcin Łukasik' napisał(a):

    > O, to jakąś tezę ktoś w końcu postawił. Wystarczy ją teraz tylko
    > udowodnić, bo jeszcze nikt tego nie zrobił.

    Tu nie ma co udowadniać, biorąc pod uwagę jakość chińskich (i nie tylko)
    wzmacniaczy TV ktoś wcześniej już wymyślił, że taki problem może wystąpić i
    jest on rzetelnie opisany (można znaleźć info w Internecie).

    Z tego co pamiętam, szacowano, że moc takiego wzmacniacza/generatora może
    dochodzić do 500mW (tranzystory bipolarne typu BFR...) i przy
    niedopasowaniu zakładano 300mW mocy dostarczonej do anteny (najgorszy
    przypadek). Antena kierunkowa z zyskiem +3dBd, w odległości 0.5m natężenie
    pola na poziomie 2..5 V/m, co przy średniej masie ciała daje współczynnik
    SAR na poziomie 0.3-0.5. Dla porównania:
    http://www.telix.pl/zdrowie.php
    I tym sposobem istotnie zwiększa się czynnik ryzyka powstania nowotworu...

    Inną sprawą jest, że ogólnie wpływ pola na ryzyko powstania nowotworu nadal
    nie jest w pełni rozpoznany.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

    ;)

  • 25. Data: 2009-04-13 10:14:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Dykus pisze:
> [...]
    > dochodzić do 500mW (tranzystory bipolarne typu BFR...) i przy
    > niedopasowaniu zakładano 300mW mocy dostarczonej do anteny (najgorszy

    Ciekawe jak gdy np w BFR91 S21 jest od 12 do 2 a S12 od 0.03 do 0.2?

    MD

  • 26. Data: 2009-04-13 11:27:11
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > I tym sposobem istotnie zwiększa się czynnik ryzyka powstania nowotworu...

    Najpierw ktos musialby udowodnic zwiazek pomiedzy polem (jakim?) a
    rozwojem nowotworow. Trudno to sobie wyobrazic, bo na codzien mamy
    kontakt z tysiacami potencjalnie bardziej karcynogennych zwiazkow, a
    takiego zwiazku nie obserwuje sie.

  • 27. Data: 2009-04-13 14:33:43
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Inną sprawą jest, że ogólnie wpływ pola na ryzyko powstania nowotworu nadal
    > nie jest w pełni rozpoznany.

    Moim zdaniem nie powinieneś nawet włączać światła. Wszak wielogodzinne
    narażanie się na pole radiacyjne o mocy 100W to właściwie już wyrok śmierci.

    JanuszR

  • 28. Data: 2009-04-13 20:41:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Moim zdaniem nie powinieneś nawet włączać światła. Wszak wielogodzinne
    > narażanie się na pole radiacyjne o mocy 100W to właściwie już wyrok
    > śmierci.

    To jeszcze nic w porównaniu z impulsem EM powstałym podczas komutacji,
    jak już ma włączone światło lepiej niech nie gasi, przebywanie w pobliżu
    włącznika podczas gaszenia światła to pewna śmierć :)

  • 29. Data: 2009-04-14 08:55:09
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

    > Proszę zwrócić uwagę na wzmacniacz. A biorąc pod uwagę fakt, że będzie się
    > przebywało w polu EM generowanym i częściowo wypromieniowanym przez ten
    > wzmacniacz przez kilka godzin, to pytanie uważam za zasadne. Podobnie jak
    > przypadku korzystania z komórek (choć tam pewnie pola radiacyjne są
    > znacznie silniejsze; ale za to krócej oddziaływują z żywą tkanką).
    > Na noc wyłączałbym zasilanie wzmacniacza.

    HA HA HA! Sory Hombre, ale z kumplami w pracy nabijaliśmy się z Ciebie
    godzinę...

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4005 (20090413) __________

  • 30. Data: 2009-04-14 09:22:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Hombre" <h...@b...net> napisał w wiadomości
    > Proszę zwrócić uwagę na wzmacniacz. A biorąc pod uwagę fakt, że będzie się

    Przez ciebie wpadł mi gil do herbaty.

    Marek