  • 31. Data: 2009-04-14 15:06:09
    Temat: Re: Szkodliwość/nieszkodliwość anteny TV DVB-T
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 10:55:09 +0200, Ali napisał(a):

    > HA HA HA! Sory Hombre, ale z kumplami w pracy nabijaliśmy się z Ciebie
    > godzinę...

    Cieszę się, że tak rozbawiłem Was i innych. Tym samym został zadany kłam
    teorii, że jesteśmy narodem ponuraków. Nie wiedziałem, że jest aż tylu
    specjalistów w zakresie negatywnego oddziaływania pola EM na tkanki żywe.
    W związku z tym zachęcam do wzięcia udziału w stosownej konferencji
    poświęconej tym zagadnieniom. Tylko że tam już może nie być tak śmiesznie.

    Życzę podtrzymania nastroju - w dobie kryzysu jak znalazł,
    H.
    PS. Ciekawą macie pracę...

  • 32. Data: 2009-04-15 06:12:47
    Od: "Ali" <a...@w...pl>

> [...]
    > W związku z tym zachęcam do wzięcia udziału w stosownej konferencji
    > poświęconej tym zagadnieniom. Tylko że tam już może nie być tak śmiesznie.

    Nie no, przepraszam.
    Każdy z nas jest codziennie narażony na setki razy silniejsze pola EM niż w
    przytoczonym przykładzie i eliminację zagrożeń trzeba zacząć właśnie od
    nich.
    Np w moim mieście na jednym z wieżowców mieszkalnych są dwa nadajniki TV po
    kilkaset W każdy. Obok stoją inne wieżowce... Niektórzy protestują przeciwko
    stacjom GSM mającym 20W, a inni mieszkają 200m naprzeciwko anten 500W
    nadajnika na 700MHz. A w Warszawie biura na przeciwko iglicy PKiN?

    > PS. Ciekawą macie pracę...

    eee.. nie narzekam :)

    Ali

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4008 (20090414) __________

  • 33. Data: 2009-04-15 08:47:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Hombre" <h...@b...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > W związku z tym zachęcam do wzięcia udziału w stosownej konferencji
    > poświęconej tym zagadnieniom. Tylko że tam już może nie być tak śmiesznie.

    Hombre! Mam licencję kat I 500W i mogę pracować w amatorskich wycinkach pasm
    od 0 do 30GHz ! . Twoje miliwaty to pryszcz w stosunku do tego co wypluwa
    moja antena.

    Marek

  • 34. Data: 2009-04-15 09:58:55
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 08:12:47 +0200, Ali napisał(a):
    > Każdy z nas jest codziennie narażony na setki razy silniejsze pola EM niż w
    > przytoczonym przykładzie i eliminację zagrożeń trzeba zacząć właśnie od
    > nich. ...

    Ja akurat specjalizuję się w innym aspekcie oddziaływania pól EM z
    ośrodkami niż tu omawiane. Ale na konferencjach w których uczestniczą
    zarówno przedstawiciele telefonii komórkowej jak i medycy wykorzystujący w
    swej pracy pole EM, zdania są podzielone. Ci pierwsi zdają się przekonywać
    nas o całkowitym bezpieczeństwie stosowanych systemów, drudzy mają jednak
    wątpliwości. Wygląda na to, że dokładne mechanizmy oddziaływań tych pól z
    tkankami żywymi nie są znane. Mówi się o efekcie nagrzewania, ale już o
    efektach polaryzacyjnych nikt nie chce sie wypowiadać. Stwierdzono
    doświadczalnie korzystny wpływ stałego pola magnetycznego na odbudowę
    tkanki kostnej (stomatologia) i przy leczeniu chorób stawów. Ale o teorii
    towarzyszących temu zjawisk fizycznych nic się nie mówi. A skoro nie ma
    klarownych wyjaśnień medyko-fizycznych, zalecałbym ostrożność.
    To, że w '44 zainstalowano nam nowy system i że udało się nam go przeżyć
    nie oznacza, że wyszliśmy z niego nieokaleczeni.

    Wszystkim życzę sukcesów w pracy i pięknej wiosny,
    H.

  • 35. Data: 2009-04-15 11:34:36
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > tkankami żywymi nie są znane. Mówi się o efekcie nagrzewania, ale już o
    > efektach polaryzacyjnych nikt nie chce sie wypowiadać.
    O polaryzacyjnych przy tych częstotliwościach wypowiadać się nie może
    Nie występują ze względu na bezwładność dipola.

    > Stwierdzono
    > doświadczalnie korzystny wpływ stałego pola magnetycznego na odbudowę
    > tkanki kostnej (stomatologia) i przy leczeniu chorób stawów.
    Nie dotyczy pól EM

    JanuszR

  • 36. Data: 2009-04-15 12:04:21
    Od: Hombre <h...@b...net>

    .
    > ... Nie dotyczy pól EM
    >
    > JanuszR

    Ręce i biust opadają.
    1. Poczytaj sobie o zjawiskach dyspersyjnych w ośrodkach (f > 10^17 Hz)
    2. Statyczne pole magnetyczne to szczególny przypadek pola
    elektromagnetycznego. Popatrz na równania Maxwella i jak sie pola wtedy
    separują.

    H.

  • 37. Data: 2009-04-15 12:24:07
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    Hombre pisze:

    > 2. Popatrz na równania Maxwella i jak sie pola wtedy
    > separują.

    Bluff. Liczysz na to, że mało kto zna.
    Cóż niby jest szczególnego?

    MAc

  • 38. Data: 2009-04-15 13:01:55
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Padre pisze:

    > To jeszcze nic w porównaniu z impulsem EM powstałym podczas komutacji,
    > jak już ma włączone światło lepiej niech nie gasi, przebywanie w pobliżu
    > włącznika podczas gaszenia światła to pewna śmierć :)

    Otóż to.
    Ja się nie zarzekam, że pole EM czy jakiekolwiek inne nie ma związku z
    powstawanie nowotworów czy wścieklizny macicy ;)
    Chodzi mi raczej o to, że dookoła jesteśmy otoczeni przez tysiące fal o
    większym natężeniu i żyjemy.
    Ja na przykład uwielbiam duże natężenie fal 400-700nm. Czuję się wtedy
    jak roślinka ustawiając się twarzą w ich kierunku :-)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 39. Data: 2009-04-15 13:30:46
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > .
    >>

    > Ręce i biust opadają.
    > 1. Poczytaj sobie o zjawiskach dyspersyjnych w ośrodkach (f > 10^17 Hz)
    Nie chwytam związku. Rozpraszanie fali to normalka, dzięki temu niebo
    jest błekitne

    > 2. Statyczne pole magnetyczne to szczególny przypadek pola
    > elektromagnetycznego. Popatrz na równania Maxwella i jak sie pola wtedy
    > separują.
    Brak składowej elektrycznej zatem to jest pole magnetyczne a nie
    elektromagnetyczne.
    Fala elektromagnetyczna nigdy nie jest statyczna, zatem powtarzam nie
    dotyczy EM

    JanuszR

  • 40. Data: 2009-04-15 14:48:55
    Od: Hombre <h...@b...net>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 14:24:07 +0200, sp9mrn napisał(a):

    > Bluff. Liczysz na to, że mało kto zna.
    > Cóż niby jest szczególnego?
    >
    > MAc

    Równanie zawierające rotację pola magnetycznego (elektrycznego) zawiera
    także pochodną po czasie indukcji elektrycznej (magnetycznej). Tak więc
    pola magnetyczne i elektryczne są ze sobą sprzężone. W przypadku pól
    niezmieniających się w czasie obie pochodne znikają i równania separują się
    do oddzielnych równań dla pół elektrycznych i magnetycznych. W
    szczególności jedno z tych pól może być zerowe, podczas gdy drugie nie jest
    zerowe. Oczywiście o żadnej fali wtedy nie ma mowy.

    H.
    (z mojej strony EOT)