  • 41. Data: 2009-03-11 08:39:15
    Temat: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > I widac wyraznie o ile fajniejsze sa te z oswietleniem naturalnym od
    > blyskowego.

    Tylko że wszystkie są z błyskowego (z wyjątkiem jednego - jak napisał
    autor).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-03-11 09:23:52
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    j...@a...at pisze:

    > a ja sobie wplacalem i wlasnie wczoraj dostalem pismo z banku czy chce
    > odbrac 150 000 pln czy moze chce przedluzyc polise ?
    > pomyslalem ze przedluze o 6 lat i bedzie do odbiuru ok 200 000 pln.

    1) A co ma polisa do "książeczki mieszkaniowej"?
    2) A jakbyś wpłacał tyle samo na lokatę, to wyjąłbyś ile? Liczyłeś?
    Nie istnieje takie cudo jak polisa bardziej korzystna niż lokata, może
    poza ostatnimi sztucznymi machlojkami związanymi z unikaniem belkowego,
    gdzie "polisa" pełni rolę listka figowego.

  • 43. Data: 2009-03-11 09:38:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    j...@a...at pisze:

    > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    >
    > z dystansu metra ??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    >
    > co ty wypisujesz chlopie ???
    >
    > a gdzie ja radze zeby robic portret z dystansu metra ???

    "Jak radzisz" odnosi się do przysłony 5,6 - nie udawaj że nie rozumiesz.

    Obojętnie z jakiej odległości - punktowe źródło o tej samej mocy co
    rozproszone jest odbierane jako mniej komfortowe. Na spawanie łukowe
    nie należy patrzeć nie dlatego, że generuje tyle światła (bo nie generuje
    zbyt wiele) lecz dlatego, że jest niemal punktowe, "wypala" ślad na siatkówce.

  • 44. Data: 2009-03-11 09:50:48
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 10:23, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

    > 1) A co ma polisa do "książeczki mieszkaniowej"?

    nic .- tyle ze trudno obsluzyc obydwie naraz dlatego pisze polise albo
    np ks mieszk.
    nie pisze jaka polise .
    ja mam od smierci. wycenili mnie dosyc drogo - nie wiem czy innych
    tez tak by wycenili :-)

    > 2) A jakbyś wpłacał tyle samo na lokatę, to wyjąłbyś ile? Liczyłeś?

    nie , nawet nie usiluje liczyc .

    > Nie istnieje takie cudo jak polisa bardziej korzystna niż lokata, może
    > poza ostatnimi sztucznymi machlojkami związanymi z unikaniem belkowego,
    > gdzie "polisa" pełni rolę listka figowego.

    zadnych cudow nie ma - bo sie i nie da wszystko jest przejrzyste.

    > --
    > Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

    XXX

  • 45. Data: 2009-03-11 09:56:02
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 10:38, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

> [...]
    >     z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    > gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.- Zitierten Text ausblenden -

    jest odbierana jako mniej komfortowe to jest prawda

    ale prawda jest rowniez to, ze twarz zostaje oswietlona swiatlem o
    takim samym natezeniu w obu wypadkach - swiatla odbitego czy
    bezposredniego.
    obydwa nie sa komfortowe , co najwyzej jedno nieco mniej komfortowe od
    drugiego .

    nie chce tutaj nic sugerowac - zwracam uwage tylko ze swiatlo odbite
    musi byc odpowiednio mocne.

    oznacza to ze np mniej komfortu dla osob trzecich znajdujacych sie w
    pomieszczeniu.

    ja uwazam ze swiatlo z jednaj lampy jest d.d. taka szkole przeszedlem
    w dziecinstwie.

    Sytuacje radyklanie poprawil system e-ttl i podobne ktore pozwalaja
    laczyc swiatlo zastane ze swiatlem blyskowym - czyli swiatlo blyskowe
    jest dozowane tylko w niezbednej ilosci.

  • 46. Data: 2009-03-11 09:59:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Sytuacje radyklanie poprawil system e-ttl i podobne ktore pozwalaja
    > laczyc swiatlo zastane ze swiatlem blyskowym - czyli swiatlo blyskowe
    > jest dozowane tylko w niezbednej ilosci.

    A to już bez ettela się tak nie da?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /święta to taki czas pomiędzy końcem października, a 24 grudnia/

  • 47. Data: 2009-03-11 09:59:50
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 09:29, Mariusz Zamolski <m...@z...com> wrote:
> [...]
    /IMG_9709bw.jpg.htm...

    ma:http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-07-0
    3/IMG_5522.jpg.html

    50/1.4:http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-
    10-17/IMG_8454.jpg.html

    nada:http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2009-01
    -15/IMG_9832.jpg.html

    > A dziękuje, większość autorstwa Szanownej Małżonki.
    >
    > Nie zmienia to faktu, że z tego co widać w exifach,
    > wszystkie za wyjątkiem jednego robione są
    > z wykorzystaniem lampy błyskowej.
    >
    > Wniosek z tego taki, że albo pochwały są na wyrost,
    > albo też, że przy użyciu tego przyrządu dla "ludzi bez wyobraźni"
    > jednak można zrobić przyzwoite zdjęcia.
    >
    > pozdrowienia,
    > Mariusz Zamolski
    >
    > --http://mariusz.zamolski.com- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    tak , przed objerzeniem exifow wydawalo mi sie ze zdjecie raczki jest
    tez naturalnie oswietlane .
    sadzilem w pierszej chwili , ze dwa sa bez lampy.
    akurat to oswietlenia zdjecia raczki najbardziej mi sie podoba - jest
    tam troche swiatla tylnego.

    czy bylo jakies inne zrodlo swiatla z tylu czy to rzeczywiscie tylko
    jedna lampa?

    pochwaly nie na wyrost - tylko zdjecia dobre niezaleznie jak je
    oswietlales.

    wrecz przeciwnie jesli swiatlo z l. blyskowej robi wrazenie
    naturalnego to dobrze swiadczy od autorze.
    moim niezmiennym zdaniem im mniej lampy tym lepiej i tak to na tym
    zdjeciu wyglada.

    XXX

  • 48. Data: 2009-03-11 10:46:39
    Od: Mariusz Zamolski <m...@z...com>

> [...]
    > tam troche swiatla tylnego.
    >
    > czy bylo jakies inne zrodlo swiatla z tylu czy to rzeczywiscie tylko

    Żadnego cudowania nie było.
    Jedna lampa w ustawieniu klasycznym - wewnątrzmieszkaniowym:
    palnikiem w sufit (a lampa to 420 EX, żeby być precyzyjnym).

> [...]
    > naturalnego to dobrze swiadczy od autorze.
    > moim niezmiennym zdaniem im mniej lampy tym lepiej i tak to na tym

    Łechtania próżności pochwałami, nigdy dość.

    pozdrowienia,
    Mariusz Zamolski

    --
    http://mariusz.zamolski.com

  • 49. Data: 2009-03-11 11:09:06
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 02:59:50 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

> [...]

    [...]

    [...]
    > tak , przed objerzeniem exifow wydawalo mi sie ze zdjecie raczki jest
    > tez naturalnie oswietlane .
    > sadzilem w pierszej chwili , ze dwa sa bez lampy.

    Pierdu-szmerdu.

    Aż tak ciężko pacnąć się w czoło i nawet troszkę czerwieniejąc
    powiedzieć 'ups'? Zamiast tego uprawiasz jakieś wygibasy.

    Masz po prostu dowód na to, że przynajmniej jedno z Twoich przekonań
    ("lampy blaskowe sa dla ludzi bez wyobrazni") jest o kant dupy potłuc.
    A oglądając sporo zdjęć [ostrych] wykonanych (IYO kompletnie
    spartolonym) 450D, można dojść do wniosku, że mylisz się więcej niż raz.

    > jesli swiatlo z l. blyskowej robi wrazenie
    > naturalnego to dobrze swiadczy od autorze.

    Podobnie jak łapanie ostrości w "typowej sytuacji"... ;P

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 50. Data: 2009-03-11 12:17:07
    Od: j...@a...at

    On 11 Mrz., 12:09, Grzegorz Góra <g...@p...fr> wrote:

> [...]
    > A oglądając sporo zdjęć [ostrych] wykonanych (IYO kompletnie
    > spartolonym) 450D, można dojść do wniosku, że mylisz się więcej niż raz.

    to zobacz sobie portety p.halsmana , y, carsha , innych
    wspolczesnych tych uznawanych za wielkich ludzi fotografii z
    wyobraznia - ktore z nich byly robione przy uzyciu jednej lampy
    blyskowej odchylonej na sufit ?
    Wskaz chociaz jeden z portetow , ktore przeszly do historii robionych
    jedna lampa blaskowy umieszczona na aparacie.
    Typowa wypowiedz nawet nie amatora , tylko kogos kto uzbieral na lampe
    i sadzi ze chwycil szczescie za nogi.

    miedzy oswietleniem z jednej lampy blyskowej a plastycznym naturalnym
    lub i sztucznym - plastycznie ustawionym jest przepasc.
    jesli sadzisz , ze jej nie ma to jest to Twoj osad. . nie zabraniam Ci
    miec swojego zdania.

    Nie tylko uwazam ze lampy blyskowe ( te pojdedyncze ) sa dla ludzi bez
    wyobrazni , ale rowniez ze dla leniwych.
    Malo tego - uwazam, ze jedna lampa blyskowa umieszczona w poblizu
    aparatu daje jedno z najgorszych mozliwych oswietlen. Powiem wiecej -
    naduzywanie jej jest meczace dla fotografowanego . ba dodam nawet
    niewskazane w stosunku do niemowlakow. Moge dodac - ze to zlo
    konieczne . malo tego wrecz umacniam sie w przekonaniu ze oswietleni
    od LB jest o kant d. rozbic. Czy pozwolisz mi miec moje zdanie ?
    Nawet jesli nie to go nie zmienie.
    Ja Ci swojego nie zabraniam.

    ostrosc 450 d-
    zobacz sobie wyniki pomiarow ostrosci kilkudziesieciu obiektywow z
    450d pokazane na www. colorfoto.de

    Jesli wiesz lepiej ze moje 450d ostrzyly idealnie choc ich w reku nie
    miales to pozostan z ta wiedza - nie moj problem to - aparatow dawno
    nie mam i nie obchodza mnie wiecej.
    Kup - polubisz zdjcia nieostre.

    Boze - chron mnie przed fanatykami najtanszych lustrzanek - sa
    niebezpieczni , caly majatek inwestuja w aparat i na slowa prawdy
    reaguja agresja.

    no wiec 450d ostrza idealnie .
    to ja nie umialem.
    lepiej ?