  • 31. Data: 2009-03-10 21:30:40
    Temat: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: j...@a...at

    oglegroups.com> j...@a...at napisał(a):

    > I ty coś o kulturze pisałeś do Mikołaja Tutaka...
    >
    > --
    >     pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    >     mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

    nie , nie pisalem o kulturze Mikolaja - nic podobnego.

    pisalem o jej braku - a to roznica zasadnicza.

  • 32. Data: 2009-03-10 21:37:26
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 22:23, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > - No właśnie - ile musisz zapłacić za body, aby uzyskać 60- procentowy
    > wzrost rozdzielczości układu aparat-obiektyw w stosunku do 400D w połączeniu
    > z 17-55 IS (bo taki zestaw ma pytający)? Może podasz jakiś przykład?
    >
    > --
    > Lol

    sadze ze jesli sprzeda cialo c400d to trza doozyc ok 500 - 600 euro.
    specjalnie cen nie sledze , tylko tak na wyczucie, trzeby poszkac -
    moze troche wiecej.

    szkla o wyskiej rozdzielczosci i tzw dobrej plastyce a cholernie
    drogie.

    XXX

  • 33. Data: 2009-03-10 21:41:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:

    > a ja sobie wplacalem i wlasnie wczoraj dostalem pismo z banku czy chce
    > odbrac 150 000 pln czy moze chce przedluzyc polise ?
    > pomyslalem ze przedluze o 6 lat i bedzie do odbiuru ok 200 000 pln.

    Albo gówienko. Moją rodzinę spotkało gówienko pod koniec lat
    czterdziestych oraz osiemdziesiątych. Więcej nie damy się nabrać na miłe
    pisemka z banku i inwestujemy w ziemię (choć ja osobiście mam nadzieję,
    że będzie legalna eutanazja, bo nawet w te inwestycje nie wierzę).

    > kiedy syn osiagnie 18 lat moze mu tato wreczyc na urodziny CD ze
    > zdjeciami z tego okresu , albo np ksiazeczke na ktorej bedzie
    > kilkadziesiat ( moze kilkanascie ) tysiecy euro.

    Rozumiem, że gdy nie kupię dziś stałki za tysiąc złotych, to za 18 lat
    zrobi mi się kilkadziesiąt tysięcy euro :)

    > masz nature komunisty.
    > komunista dawal z siebie wszystko zeby wyrobic 1000% normy.
    > a te 1000% to 10 % tego co wyrabial prosty kapitalista wyposazony w
    > sprzet.

    Pomyrdało ci się. Komunista nic nie robił tylko się opierdzielał kradnąc
    tym, którym chciało się robić. To kapitalista wyrabiał 1000% normy.

    > tzeba lamac sobie glowe i wylamywac drzwi takim aparatem zeby
    > rozwiazac problemy , ktore bez problemu mozna otworzyc innym sprzetem.

    Trzeba być straszną ofermą, żeby nie potrafić korzystać z autofocusa w
    400D. Właściwie na grupie jest taka tylko jedna. Nikt inny tu nie
    narzekał. :)

    > sproboj podniesc rozdzielczosc obrazu o 60 % inwestujac w obiektyw.

    17-55 dysponuje rozdzielczością kryjącą matryce do ~25Mpx. Na razie nie
    ma takich matryc więc nie ma sensu zmieniać obiektywu.
    A, byłbym zapomniał, ofermy nie potrafią korzystać z potencjału
    obiektywów tylko narzekają robiąc głupie wykresy z defaultowych ustawień
    programów konwertujących rawy.

    > a sproboj podniesc rozdzielczosc obrazu w stosunku do 400d o te 60 %
    > i sprawdz ile musisz wlozyc kasy.

    24 tysiące, Nikon D3X. 60% więcej względem 10Mpx to 25Mpx.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-03-10 21:43:39
    Od: "Ibanez" <i...@w...op.pl>

    Użytkownik "Mariusz Zamolski" <m...@z...com> napisał w wiadomości

    > Witam
    >
    > 17-55/2.8 to świetny obiektyw. Wygodny zakres, jasność wystarczająca.
    > Ale moim skromnym zdaniem, bez zakupu zewnętrznej lampy i tak się nie
    > obędzie. Wg mnie, będą to lepiej wydane pieniądze niż te, które
    > musiałbyś przeznaczyć na nowy obiektyw.
    >
    > 50/1.4 jest obiektywem wielce sympatycznym, ale z Twoim aparatem,
    > we wnętrzach, będzie mało uniwersalny.
    > Do takich zabaw jak poniższe jak znalazł, ale trudno je nazwać
    > "standardowymi zdjęciami okołodzieciowymi"
    >
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2009-01-15/I
    MG_9709bw.jpg.html
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-05-08/I
    MG_4557.jpg.html
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-05-28/I
    MG_4971.jpg.html

    > Podsumowując, obiektyw masz dobry a z zakupami dodatkowego, powstrzymaj
    > się do czasu, aż samemu nie stwierdzisz czego Ci trzeba. Zastanów się
    > co najwyżej, czy zewnętrzna lampa to nie jest dobry pomysł.
    >
    > A zdjęcia maluchowi można robić wszystkim:
    >
    > We wnętrzach ciasnych: 17-40/4, z lampą błyskową, a jakże, ale bez stresu,
    > póki nie trzaskasz bezpośrednio po oczach, dramatu nie ma:
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-07-03/I
    MG_5522.jpg.html

    > We wnętrzach obszerniejszych, gdzie lampa nie dałaby rady: 50/1.4:
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2008-10-17/I
    MG_8454.jpg.html

    > A jakby co, to i 100/2.8 makro się nada:
    > http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2009-01-15/I
    MG_9832.jpg.html
    > I to również z lampą, która ponownie pokazuje, że nie jest groźna.

    Lampe mam zewnętrzną. Chyba będę poprostu musiał przetestować to co mam i
    może to zupełnie wystrczy.

  • 35. Data: 2009-03-10 21:53:46
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 22:43, "Ibanez" <i...@w...op.pl> wrote:
    > Użytkownik "Mariusz Zamolski" <m...@z...com> napisał w
> [...]
    IMG_9832.jpg.html

    > Lampe mam zewnętrzną. Chyba będę poprostu musiał przetestować to co mam i
    > może to zupełnie wystrczy.
    >
    > I- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    wystarczy
    obiektyw masz spoko , aparat z dolnej polki ale da sie przezyc.
    im mniej lampy tym lepiej.

    z perspektywy czasu - gdyz kiedys tez mialem male dzieci - jesli
    dzisiaj jakies zdjecie mi sie podobaja to zadne nie zostala zrobione
    przy uzyciu lampy blyskowej - niekiedy uzywalem innych lamp.

    bywaly niezwykle ladnie naslonecznione dni - pokoj robil sie
    rozesmiany i dzieci tez - wowczas siegalem po aparat.

    lampy blaskowe sa dla ludzi bez wyobrazni.

    XXX

  • 36. Data: 2009-03-10 22:20:55
    Temat: Re: Re: Szkło do focenia pociechy.
    Od: m...@a...net.pl

    >sadze ze jesli sprzeda cialo

    korpus

    Mozna i sprzedawac cialo, nawet w kontekscie
    fotografii, ja jednak ja sadze ze Ty tutaj
    mowisz o sprzedawaniu korpusu.

    Michal

  • 37. Data: 2009-03-10 22:28:23
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    >sadze ze jesli sprzeda cialo c400d to trza doozyc ok 500 - 600 euro.
    >specjalnie cen nie sledze , tylko tak na wyczucie, trzeby poszkac -
    >moze troche wiecej.

    I jaki aparat ma kupić dokładając około 2500 zł? Może 50D? Fakt - uzyska
    wzrost rozdzielczości, ale przynajmniej o połowę mniejszy niż wspomniane
    60%.
    A swoją drogą do pamiątkowych zdjęć dzieci tak wysoka rozdzielczość nie jest
    raczej potrzebna. Szybki AF, małe opóźnienie działania "spustu", szybki tryb
    seryjny - to raczej może zainteresować autora wątku.

    --
    Lol

  • 38. Data: 2009-03-11 06:46:57
    Od: j...@a...at

    On 10 Mrz., 23:28, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    > raczej potrzebna. Szybki AF, małe opóźnienie działania "spustu", szybki tryb
    > seryjny - to raczej może zainteresować autora wątku.

    wysoka rozdzielczosc nie ma nic wspolnego z tematem zdjecia - jest
    potrzebna jesli robi sie duze powiekszenia.
    w fotografii domowej wlasnie duze powiekszenia robi sie najczescie z
    udanych zdjec pociechom.
    Chyba kazdy fotografujacy majacy dzieci zamiescil ich zdjecia na
    scianie.

    z tym ze 10 mpx 400 d w zasadzie jest na tyle duzo ze mozna zrobic
    spore juz powiekszenie.

    mam na mysli , ze o wiele latwiej jest w tej fazie rozwoju sprzetu
    uzyskac przyrost rozdzielczosci obrazu przechodzac na bardziej
    rozdzielcza matryce niz zmieniajac obiektyw na lepszy/ bardziej
    rozdzielczy.

    podalem jako przyklad , nie namawiam autora pytania do zmiany aparatu
    a tym bardziej obiektywu , zwracam tylko uwage na aspekt, ze nie
    koniecznie przez zmiane obiektywu uzyskamy istotny przyrost jakosci ,
    jest go duzo latwiej osiagnac przez zmiane aparatu , o ile obiektyw
    nie byl jakos wyjatkowo nieudanym modelem.

  • 39. Data: 2009-03-11 07:30:03
    Od: j...@a...at

> [...]
    3/IMG_5522.jpg.html

    > We wnętrzach obszerniejszych, gdzie lampa nie dałaby rady:

    nada:http://www.fotki.zamolski.com/v/mikolaj/2009-01
    -15/IMG_9832.jpg.html
    > I to również z lampą, która ponownie pokazuje, że nie jest groźna.
    >
    > pozdrowienia i gratulacje,
    > Mariusz Zamolski
    >
    > --http://mariusz.zamolski.com

    alez ladne zdjecia !
    pociech zreszta tez :-)

    bardzo fajny przyklad slicznie modelowanych zdjec swiatlem.
    I widac wyraznie o ile fajniejsze sa te z oswietleniem naturalnym od
    blyskowego.

    musze odwolac moja opinie , ze pisza tutaj Ci ktorzy nie potrafia
    fotografowac
    sorry.

    XXX

  • 40. Data: 2009-03-11 08:29:17
    Od: Mariusz Zamolski <m...@z...com>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > blyskowego.
    >
    > musze odwolac moja opinie , ze pisza tutaj Ci ktorzy nie potrafia

    A dziękuje, większość autorstwa Szanownej Małżonki.

    Nie zmienia to faktu, że z tego co widać w exifach,
    wszystkie za wyjątkiem jednego robione są
    z wykorzystaniem lampy błyskowej.

    Wniosek z tego taki, że albo pochwały są na wyrost,
    albo też, że przy użyciu tego przyrządu dla "ludzi bez wyobraźni"
    jednak można zrobić przyzwoite zdjęcia.

    pozdrowienia,
    Mariusz Zamolski

    --