  • 1. Data: 2009-03-09 19:08:42
    Temat: Statyw do Nikon D90
    Od: ForALL <N...@s...info>

    Witam

    Jak w temacie, jaki statyw polecacie pod nikona D90, kupi coś dobrego
    tak do 200zl?

    pozdrawiam

    For@ll

  • 2. Data: 2009-03-09 19:37:26
    Temat: Re: Statyw do Nikon D90
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Jak w temacie, jaki statyw polecacie pod nikona D90, kupi coś dobrego tak
    > do 200zl?

    Bardzo tanio i dobrze? W tym przypadku moze byc trudno. Nawet Velbon Sherpa
    600r to obecnie najtaniej ok. 350 PLN.
    Mozna by myslec o GoldPhoto YH314 - ok. 130 PLN + glowica kulowa YH430 - ok.
    90 PLN - co razem da ok. 220 PLN. Tyle, ze glowice tej firmy, jak wynika z
    opinii internautow to najslabszy ich punkt, wiec moze glowica 3D, np. model
    YH410 za ok. 100 PLN, czyli w sumie w ok. 220 - 230 PLN powinienes sie
    zamknac.

    Ale przede wszystkim moze napisalbys cos wiecej:
    - do czego potrzebujesz ten statyw: do wnetrz, na zewnatrz, do wszystkiego?,
    - jakiej glowicy potrzebujesz: kulowej (a moze pistolet?) czy 3D? (czy
    chcialbys miec mozliwosc zmiany?),
    - jakiej wysokosci statyw?,
    - jak bardzo zamierzasz go eksploatowac (okazjonalnie czy dosc czesto)?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2009-03-09 20:11:33
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    ForALL pisze:
    > Jak w temacie, jaki statyw polecacie pod nikona D90, kupi
    > coś dobrego tak do 200zl?
    Za 200 nie kupisz dobrego czytaj stabilnego statywu.
    Przerabiałem temat w sumie nie dawno i po wielu macankach
    padło na Velbon Sherpa 600r. Głowica olejowa, grube i
    zadowalająco stabilne nogi, bdb stosunek ceny do jakości.

    Ale jak napisał Darek, nie można Ci nic polecić jak nie
    podasz własnych potrzeb.

    Choć w podanym przez Ciebie kryterium mieści sie to
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/joby-gorillapod-slr-zo
    om.html :)
    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-03-09 20:57:42
    Od: ForALL <N...@s...info>

    Dariusz Gasior pisze:

> [...]
    >
    > Ale przede wszystkim moze napisalbys cos wiecej:
    > - do czego potrzebujesz ten statyw: do wnetrz, na zewnatrz, do

    Napewno do wszystkiego

    > - jakiej glowicy potrzebujesz: kulowej (a moze pistolet?) czy 3D? (czy
    > chcialbys miec mozliwosc zmiany?),

    Wydaje mi się że 3D to taka już wersja uniwersalna

    > - jakiej wysokosci statyw?

    Wysokość maksymalna: 170 cm

    > - jak bardzo zamierzasz go eksploatowac (okazjonalnie czy dosc czesto)?
    Szczerze powiedziawszy to amatorka uu mnie i bedzie tak eksploatowany
    jak czas tylko pozwoli:) Ale niechcialbym aby po miesiacu sie rozpadl:P

  • 5. Data: 2009-03-09 21:10:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-09 20:08:42 +0100, ForALL
    <N...@s...info> said:

    > Jak w temacie, jaki statyw polecacie pod nikona D90, kupi coś dobrego
    > tak do 200zl?

    Zasada jest prosta. Minimum 10% wartości sprzętu jaki ma dźwigać,
    statyw kosztować powinien. A zdrowy rozsądek nakazuje podnieść tę
    wartość.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-09 22:21:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-09 22:10:18 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Zasada jest prosta. Minimum 10% wartości sprzętu jaki ma dźwigać,
    > statyw kosztować powinien. A zdrowy rozsądek nakazuje podnieść tę
    > wartość.

    Właściciele de-trójek, jedynek-de-ileśtam itp. sprzętów mogliby mieć
    pewne wątpliwości, że już o różnej maści Hasslach, PhaseOne czy
    Sinarach nie wspominając ;-) Są wogóle statywy za 10k?

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-03-10 08:19:07
    Od: j...@g...pl

    On 9 Mar, 23:21, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Właściciele de-trójek, jedynek-de-ileśtam itp. sprzętów mogliby mieć
    > pewne wątpliwości, że już o różnej maści Hasslach, PhaseOne czy
    > Sinarach nie wspominając ;-) Są wogóle statywy za 10k?

    Pewnie wchodząc w Gitzo z profesjonalmym osprzętem bez problemu
    obijesz się o 10k PLN.

  • 8. Data: 2009-03-10 08:26:00
    Od: tygrys2001 <t...@w...pl>

    Ale czy ktoś kto ma PhaseOne będzie żałował na Velbon Sherpa PRO CF 840
    + głowica Manfrotto 400...( czyli jakieś nieco ponad 4000zł)? No raczej
    do statywu za 200zł tego nie przypnie... :) dla mnie to rozsądne...
    wyłożyć trochę kasy na statyw, który dźwignie sprzęt... i nie będzie
    sprawiał problemu... Velbon Sherpa 600R brzmi rozsądnie, sam go używam i
    jestem zadowolony...

  • 9. Data: 2009-03-10 14:35:48
    Od: b...@g...com

    On 10 Mar, 09:26, tygrys2001 <t...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wyłożyć trochę kasy na statyw, który dźwignie sprzęt... i nie będzie
    > sprawiał problemu... Velbon Sherpa 600R brzmi rozsądnie, sam go używam i

    Długo nie mogłem zrozumieć dlaczego miałbym wydać 1200 zł na manfrotto
    Do momentu kiedy kupiłem i zacząłem używać. A na prawdę jestem z tych,
    co wolą tanio.

    Bart

  • 10. Data: 2009-03-11 07:20:11
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Wydaje mi się że 3D to taka już wersja uniwersalna

    E? Uniwersalna? Tylko dlatego, ze jest na stale zamontowana w tych
    plastikach za 50 PLN?
    Dla mnie najwygodniejsza jest pistoletowa, ale ja to dziwny jestem.
    Natomiast na pewno polemizowalbym czy glowica 3D jest uniwersalna, poniewaz,
    zeby obrocic aparat musisz sie bawic trzeba pokretlami. W tym wypadku lepsza
    jest glowica kulowa, AFAIR sa modele, ktore oprocz swobodnego ustawienia
    aparatu we wszystkich kierunkach, pozwalaja na wykonywanie ruchu tylko
    dookola (lewo/prawo), co np. moze byc przydatne do fotografowania panoram.
    Zwykle glowice 3D sa precyzyjniejsze, ale w statywie za 200 PLN raczej o
    precyzji zapomnij.

    > Wysokość maksymalna: 170 cm

    E? Oczekiwalem raczej minimalnego wymagania na wysokosc (z wysunieta
    kolumna, bez wysunietej kolumny), albo wysokosci maksymalnej po zlozeniu
    (zeby latwiej bylo nosic)... To stwierdzenie rozumialbym, ze statyw ma miec
    wysokosc nie wieksza niz 170 cm ;-)
    Jesli mam rozumiec, ze chodzi o to, by maksymalna wysokosc statywu (z
    wysunieta kolumna) byla nie mniejsza niz 170 cm - to pytanie - z glowica czy
    bez? BTW: Uwzgledniasz wysokosc aparatu (pewnie ok. 7cm)?

    > Szczerze powiedziawszy to amatorka uu mnie i bedzie tak eksploatowany jak
    > czas tylko pozwoli:) Ale niechcialbym aby po miesiacu sie rozpadl:P

    No to albo Velbon Sherpa 600r (zacny produkt), ale znacznie przekroczy Twoj
    budzet, albo GoldPhoto, ale tym razem YH324 (bo YH314 ma wysokosc maksymalna
    149 cm, co prawda do tego doszlaby wysokosc glowicy - ale chyba lacznie nie
    osiagneloby 170cm), ktory kosztuje ok. 165 PLN + glowica (niech bedzie 3D)
    YH410 - 100 PLN, daje razem 265 - troszke nadwyrezony budzet, ale lepiej niz
    w przypadku Velbona. Na glowice 3D raczej jeszcze nikt nie narzekal, nogi
    tez sa dosc solidne (poza plastikowymi motylkami do metalowych zaciskow) -
    zatem na poczatek, do amatorskich zastosowan powinien spisac sie niezle.

    Pozdrawiam
    Darek