    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: System kontroli wersji.
    Date: Wed, 6 Oct 2010 08:52:59 +0000 (UTC)
    <i8anrl$94d$1@mx1.internetia.pl> <i8apfi$hjb$1@solani.org>
    <i8arna$ofg$1@news.onet.pl> <i8at82$r0p$1@solani.org>
    <i8aubm$uq2$1@news.onet.pl> <i8b57i$bul$1@solani.org>
    <i8bp2q$ada$1@news.onet.pl> <i8c073$4b4$1@solani.org>
    <i8d0tm$vds$1@news.onet.pl> <i8d1vt$g8q$1@solani.org>
    <i8d3l9$7q3$1@news.onet.pl> <s...@n...zion>
    <i8dh46$hfu$1@news.onet.pl>
    <a...@x...googlegroups.com>
    <i8frjq$5a9$1@news.onet.pl>
    <d...@3...googlegroups.com>
    <i8g4a0$udc$1@news.onet.pl>
    <7...@i...googlegroups.com>
    <i8h1o0$gsu$1@news.onet.pl>

    On 2010-10-06, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Po co? Przeciez 100 commitów na godzinę jest *bzdurą*.

    "Nie wiem czy to ma sens, ale nie będę czytał czy ma sens, bo nie ma
    sensu". A skąd pomysł że to commity przygotowane *przez niego*?

    > To jest historia. Po wykonaniu reverta repozytorimu jest w taki samym
    > stanie jak przed pierowtym commitem, jedyna róznica to inne numerki. 0
    > burdelu. Albo pokaż palcem gdzie on jest poza dyskomfortem psychicznym.

    Ano tu: commitujesz przez pomyłkę nieprawidłowo opisując rewizję. Na
    przykład złym numerem buga. A potem weź szukaj w historii poprawki na to
    co zrobiłeś.

    > Gówno prawda. Branch to publiczna piaskownica. Mozesz tam wkladać co
    > chcesz i potem to zlewać, psuć kod, generować dowolne błędy i regresje.
    > jest rzecza niezrozumiałą po co miałby ktoś to śledzić poza paranoją.

    Z daleka widać że nie miałeś do czynienia z kodem pisanym dla dużego
    klienta. Wierzysz że managierzy takiej Nokii czy innego Sony Ericssona
    mają ciekawsze rzeczy do roboty?

    > Wiec co jest upublicznianiem kodu w/g Ciebie?

    Zapewne wystawienie go w taki sposób, że ktokolwiek inny niż autor (np.
    kolega z projektu albo przedstawiciel klienta) może ten kod obejrzeć.

    > Commit na brancha? Jeśli
    > masz paranoje na punkcie podglądania cudzego kodu to można zastosować
    > prawa dostępu żby nikt Twoich zmian nie oglądał. Dalej nie rozumiem po co.

    Żeby managier od klienta nie jojczał że "ten kod się nie nadaje,
    niedopuszczalne, zrywamy umowę!".

    > Czepiasz się słów gubiąc przesłanie. Klient nie ma dostepu do branchu.

    Z dokładnością do sytuacji gdy sobie zażyczy takiego dostępu. Co wcale
    nie jest takie rzadkie.

    > Robisz switch to revision 189 i sprawdzasz regresje. Nie ma? To robisz
    > switch do 150 i sprawdzasz. Nie ma? To na 123. Listę rewizji na trunku
    > svn z przyjemnością wyrzuci jesli go poprosisz.

    > Informajca z ktorego brancha to pochodzi w SVN jest (od niedawna o ile
    > pamiętam) ale jest *zbedna* żeby wykonać ta operację.

    Czyli dostajesz coś w rodzaju "ja wiem co się zepsuło! samochód się
    zepsuł!". Przejście przez historię merge'owania pozwala dokładniej
    wyizolować błąd.

    > Szambo tak naprawdę nie istnieje. Nie wpływa na cokolwiek.

    Chyba że na wyszukiwanie informacji w historii.

    > Jest
    > przezroczyste. Jesli masz z tym problem to może to jest tylko Twoj problem.

    Widać nigdy nie potrzebowałeś przeglądać historii szukając konkretnych
    informacji.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot