  • Data: 2010-10-06 18:17:49
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-06 12:41, Bodek wrote:
    > No no, kilkadziesiąt MB, fiu fiu. Będziesz miał rozmiar repo liczony w
    > GB to porozmawiamy o wydajności.

    Kilkadziesiąt MB na trunku. Rozmiar repo kilkanascie GB. Porozmawiamy?

    > Tak tak, oczywiście. Brnij dalej.

    <Ziew> Mocny argument. Pass.

    > Znowu się pogubiłeś? "Sorry, ale tak to się robi. Jesli masz inną
    > metodyke pracy to gratuluje."

    Nipotrzebie rozbisz brancha dla 10 poprawek. To się niczym nie różni od
    poprawiania wprosta na trunku. Burdel ten sam, roboty mniej.

    > No i? Mimo, że dla ciebie oznacza to koniec świata, ludzie z tego
    > korzystają.

    Ludzie korzystają głównie z windowsa. Czy mam z tego powodu twierdzić że
    jest najlepszy na świecie?

    > Historii opublikowanych zmian raczej się nie zmienia. W każdym razie,
    > nawet jakby, to u nikogo poprzednia historia repozytorium nagle nie
    > zniknie.

    Przeciez wlasnie to postulowaleś.

    > W repozytorium są, sam pisałeś coś o świętości commitów.

    W repo jest HEAD i tam nie ma. Jesli potrzebujesz coś więcej to jest to
    sytuacja wyjątkowa i *wtedy* masz dostęp. W HEAD już nie ma. To jest cel
    który osiągasz revertem. W zasadzie jedyny potrzebny.

    > Bardzo mi przykro, że nie rozumiesz słowa pisanego.

    Zauważam za dużą ilość osobistych wycieczek.

    > Jakie merge'owanie? Ja pytałem o robienie commitów.

    Spójnośc poprawki. Wkomitowanie pustej metody której nikt nie używa poza
    sporadycznymi przypadkami jest bezcelowe. Rozbijanie commita na 10
    poprawek wymaga potem wiedzy tajemnej zeby za miesiąc poprawki usunąc, o
    ile to w ogóle wykonalne automatycznie.

    > Czystość historii kodu? A nie, przepraszam, dla ciebie repozytorium to
    > wór do którego wrzucasz wszystko jak leci, w końcu liczy się tylko
    > czubek brancha.

    Liczy się tylko czubek trunka. Pozostałe czubki mam w ... a nie, nie dam
    Ci satyfakcji łapania za slowa.

    > Śmieszny jesteś, wiesz?

    Kolejna osobista wycieczka. Przestalem juz liczyć.

    > Ilość błędów które robisz jest niesamowita.

    Bo jestem leniem z definicji.

    > To nie ja podałem przykład z pornosami na repo, więc nie odkręcaj
    > teraz kota ogonem.

    Przykaład z pornosami w branchu znam osobiście w pewnym projekcie.
    Leżały przez rok zanim sie ktoś zorientował. To tyle w temacie
    przeglądania branchów przez ludzi z zewnątrz.

    > To bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę, że klient może wymagać
    > znajdowania się repozytorium na jego serwerze.

    To jest klient specyficzny. Powiedzmy że żadko spotykany. Trudno
    dyskutowac ogólnie. Wszystkie przypadki które znam nie pozwalają na
    wgląd w kod pośredni, sporadycznie zezwala się na zaglądanie w trunk.
    Najczęsciej klient dostaje kod w postaci plików a nie repo. Jesli masz
    inaczej to masz mało typowo.

    > Bredzisz.

    Osobista wycieczka N+1.

    > U mnie nikt nie wrzuca pornoli na repozytorium.

    Wrzucają cos równoważnego - kod którego się wstydzą (od klienta po kolegów).

    > Mam się patrzeć na jakieś code bomby zmieniające tysiące linii kodu i
    > dotykające prawie każdego pliku w projekcie, zamiast na malutkie
    > commity zmieniające jedną, konkretną rzecz? Dobrze się czujesz?

    Niektorych rzeczy nie da się spójnie zaimplemetowac w sposob malutki i
    jednocześnie spójny. Przykro mi. Od ogladania kodu jest code review a
    nie diffy z repo. Commity ktore zmieniają prawie wszystkie pliki w
    projekcie to jest zwykły science-fiction poza przypadkami zmiany z \r na \n.

    > Zdajesz sobie sprawę z tego, jak wygląda repozytorium po merge'u w
    > systemach kontroli wersji które nie były projektowane przez bandę
    > szympansów?

    Zazwyczajw 100% jak się tego spodzewiasz: jeden komit na trunk i
    prawidłowe zmiany w plikach, operacja jest atomowa i trunk jest stabilny
    w sensie kompilacji przed i po (o ile programiści mają taki wymóg).

    > Bzdura.

    Więc udowodnij tezę przeciwną.