  • Data: 2010-10-06 05:42:54
    Temat: Re: System kontroli wersji.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-10-06 01:22, Michoo wrote:
    > skorzystać z wygody jaką daje C++. Teraz prezentujesz imo taki sam beton
    > tyle, że w odniesieniu do systemu kontroli wersji. Upierasz się, że
    > SVN(/C - niepotrzebne skreślić ;) ) przecież wystarcza, mimo, że małym
    > kosztem można dostać 'sporo więcej".

    To sporo więcej nie jest za darmo. Narzędzia wspomagające do gita,
    szczególnie klikalne, są o 100 lat za TortoiseSVN. Przynajmniej były rok
    temu kiedy usilnie szukalem *czegokolwiek* działającego, ale z chęcią
    poczytam co się zmieniło.

    SVN jest bardziej intuicyjny do gita. Próg wejscia jest nisko. IDE
    zazwyczaj ma go zintegrowanego.

    > Jedną z zalet rozproszonego systemu kontroli wersji jest to, że nie jest
    > potrzebny pełnoprawny serwer - patche można nawet i mailami przesyłać,
    > czy na jakiegoś ograniczonego ftp wrzucać.

    Podczas normalnej pracy z gitem ludzie narzekają na to że nie pamiętaja
    ktora poprawka z jakiego pliku jest do czego. IMHO jeśli mogę mieć
    centralny serwer to wygodniejsze że ktoś pilnuje numerków. Praca bez
    serwera ma sens kiedy naprawdę go nie można miec.

    > Poza tym dają zaletę używania
    > systemu kontroli wersji bez konieczności ciągłego połączenia z siecią i
    > bez robienia masy gałęzi w repo w czasie developowania.

    Gałęzie są prawie za darmo. Ani nie powiekszają znaczaco repo ani nie
    powodują przesyłania danych (a jedynie zmian).

    > Z moich
    > obserwacji wynika, że SVN zwłaszcza na początku sprawia, że commitowane
    > są duże porcje zmian a w efekcie zniechęca do systemów kontroli wersji

    Kwestia przecież umiejętności a nie samego systemu kontroli wersji.