  • Data: 2010-11-12 12:45:41
    Temat: Re: Symbian wiecznie zywy
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Nov 2010 12:05:25 +0000, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:

    >Nie ma większej funkcjonalności, poza tą, którą dają ci dodatkowe programy.
    >Porównaj funkcjonalność po wyjęciu z pudełka dowolnego sprzętu z Androidem
    >czy iPhone z np. jakimś SonyEricssonem. Masz spore szanse, że SonyParkinson
    >będzie miał więcej funkcji.
    >Tym się właśnie różni smartphone od dumbphone, że możesz kształtować jego
    >funkcjonalność poprzez dodatkowe oprogramowanie kompilowane pod dany
    >system.

    Tak, ale pewnie jakbyś zrobił badania, wśród tych użytkowników którzy
    cokolwiek instalują, to wyszło by ci że większość używa dość
    ograniczonego zestawu aplikacji. I teraz pytanie: gdyby system był
    zamknięty a producent zoferowałby taki sam zestaw aplikacji ,,z
    pudełka'', bez możliwości instalacji czegoś jeszcze, to byłby to w/g
    ciebie jeszcze smartfon czy nie? Bo dla mnie tak gdyż nieistotna jest
    metoda osiągnięcia funkcjonalności, liczy się efekt.

    I do tego odnosiła się moja uwaga o Linuksie. Ilość osób wymagających
    niestantartowej funkcjonalności jest niewielka, ilość osób gotowych za
    realzację tej funkcjonalności godziwie zapłacić jest jeszcze mniejsza,
    tak więc szykowanie systemu pod takich klientow jest czystą stratą
    finansową. MS był ostatni, ale powoli się wycofuje - sukcesu
    finansowego nie osągnął. Pozostaje jakiś niekomercyjny system dla
    ,,grzebaczy'' coś a'la Linux dla komórek. A że nie ma i nie będzie?
    Cóż nie masz popularnych otwartych systemów na telewizory, konsole i
    sporą część programowalnej elektroniki, dla której możliwe jest
    stworzenie czegoś takiego i dało by to ułamkowi użytkowników wymierne
    korzyści. Za to niezagrożone jest chyba takie rozwiązanie: komputer
    typu PDA (mały, przenośny), z normalnym OSem, dołożonym modułem
    telefonicznym. Taki zestwa umożliwi realizację wymyślnych
    funkcjonalności. Jak na razie uniwersalne OSy zorientowane na funkcje
    telefoniczne idą w odstawkę.
    --
    Grzegorz Krukowski