  • Data: 2010-11-12 13:55:41
    Temat: Re: Symbian wiecznie zywy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Nov 2010 13:45:41 +0100, Grzegorz Krukowski wrote:
    >Tak, ale pewnie jakbyś zrobił badania, wśród tych użytkowników którzy
    >cokolwiek instalują, to wyszło by ci że większość używa dość
    >ograniczonego zestawu aplikacji. I teraz pytanie: gdyby system był

    Ograniczonego, ale kazdy innych :-)

    >zamknięty a producent zoferowałby taki sam zestaw aplikacji ,,z
    >pudełka'', bez możliwości instalacji czegoś jeszcze, to byłby to w/g
    >ciebie jeszcze smartfon czy nie? Bo dla mnie tak gdyż nieistotna jest
    >metoda osiągnięcia funkcjonalności, liczy się efekt.

    Pytanie czy twoj efekt obejmowalby na przyklad zwielokrotnienie
    strumienia z GPS i odpalenie jednoczesnie automapy, navieksperta,
    speed alerta i trekbuddy. Tzn nie musza byc te programy - wymagam
    dokladnej mapy, biezaco aktualizowanej, z informacja o FR,
    szuszarkach, korkach i remontach oraz nagrywanie trasy.
    Przy czym informacje biezace nie moga splywac np tylko od uzytkownikow
    Nokii - akceptuje system dopiero jak sie polacza z innym, no chyba ze
    obejma dzialaniem co najmniej milion pojazdow.

    Albo np czy proponowany smartfon umozliwi mi zdefiniowanie ze SMS od
    numeru XXX od razu kasuj, MMS od niego kasuj bez sciagania, a
    polaczenia od numerow z czarnej listy nr 5 odbierz, tylko zacznij im
    wtedy emitowac plik tuuu.wav w kolko. A polaczenia od numerow
    anonimowych odbierz w trybie glosnomowiacym, ale zablokuj przy tym
    mikrofon do czasu nacisniecia klawisza.

    Albo jak bedziesz w roamingu, to szybko wylacz przekierowania na
    poczte glosowa [cos podobno sie zmienilo w taryfach ?]

    Nie ma sily - wszystkiego nie wymyslisz. Dlatego istotna jest
    otwartosc systemu. A praktyka sugeruje ze producenci maja odwrotne
    podejscie - zamiast skomplikowanych regul odrzucania polaczen rynek
    dostaje np automatyczne polaczenie z Facebookiem.

    >I do tego odnosiła się moja uwaga o Linuksie. Ilość osób wymagających
    >niestantartowej funkcjonalności jest niewielka, ilość osób gotowych za
    >realzację tej funkcjonalności godziwie zapłacić jest jeszcze mniejsza,

    No i tu masz znane wyjscie - otwarty system, klient ktoremu naprawde
    zalezy zaplaci za aplikacje, albo napisze sobie sam.
    Rynek jak widac akcepuje i pecety z windowsem i konsole do gier ..

    >tak więc szykowanie systemu pod takich klientow jest czystą stratą
    >finansową. MS był ostatni, ale powoli się wycofuje - sukcesu
    >finansowego nie osągnął.

    Bo ja wiem .. niby wypuszcza swoje WP7. Zmiany ida w strone moze
    niezbyt pozadane dla nas - ale byc moze oplacalne dla MS :-)

    >Cóż nie masz popularnych otwartych systemów na telewizory, konsole i
    >sporą część programowalnej elektroniki, dla której możliwe jest
    >stworzenie czegoś takiego i dało by to ułamkowi użytkowników wymierne
    >korzyści.

    Oj, brakuje czasem brakuje, chocby w fotoaparatach.

    >Za to niezagrożone jest chyba takie rozwiązanie: komputer
    >typu PDA (mały, przenośny), z normalnym OSem, dołożonym modułem
    >telefonicznym.

    Tylko od tego sa dwa kroki do dwoch pytan:
    -a coz takiego robi uzytkownik na swoim PDA, ze musi miec OS a nie
    wbudowana funkcjonalnosc ?
    -a czym sie rozni PDA z telefonem od smartfona ?

    I znow wracamy do poczatku - to w koncu oplaca sie pisac otwarte
    systemy na PDA-phone czy nie.

    >Taki zestwa umożliwi realizację wymyślnych
    >funkcjonalności. Jak na razie uniwersalne OSy zorientowane na funkcje
    >telefoniczne idą w odstawkę.

    Bo dalej bedziesz mial trzeci krok - czy OS na tym PDA bedzie
    udostepnial telefon aplikacjom, czy bedzie jedna aplikacja obslugujaca
    telefon, i nie bedzie zadnych mozliwosci oprogramowania dodatkowego ..

    Sami tego nie rozwiazemy - rynek zdecyduje. No chyba ze grupa
    hobbystow zrobi jakis darmowy OS-telefoniczny.

    J.