  • 171. Data: 2007-12-31 12:29:36
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    T pisze:

    > Zrozum: POTRZEBNĄ PRZEPUSTOWOŚĆ ŁĄCZ OKREŚLA SIĘ NA PODSTAWIE BIEŻĄCEJ
    > ICH UTYLIZACJI, A NIE SPRZEDANEGO WOLUMINU.

    I to jest właśnie kwestia tego, kto jest podmiotem, a kto przedmiotem
    regulacji. W obecnym stanie świadomości regulacja jest dla operatorów, i
    to trzeba właśnie zmienić. Beneficjentem regulacji jest tylko i
    wyłącznie klient. Bez utylizacji :-P

    M.

  • 172. Data: 2007-12-31 12:46:41
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    MK> Poczytajcie może sobie o niedoskonałościach rynku,
    MK> a potem przemyślcie swoją religię wolnorynkową.

    Polecam w chwilach wolnych lekturę:
    http://www.korespondent.pl/baza_wiedzy/pdf/ksiazki/K
    orespondent_Mises_ekonomia_i_polityka.pdf

    a gdyby Mises okazał się niezrozumiały,
    proponuję zacząć od tego:
    http://korespondent.pl/index.php?x=czytelnia/hess_ka
    pitalizm_dla_dzieci

    Pozdrawiam

    GG

  • 173. Data: 2007-12-31 12:52:29
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, Gabriel Grzesik <g...@g...com> wroted:

    > Polecam w chwilach wolnych lekturę:
    > http://www.korespondent.pl/baza_wiedzy/pdf/ksiazki/K
    orespondent_Mises_ekonomia_i_polityka.pdf

    A co innego może napisać leseferysta. Sorry, od czasów Misesa minęło
    kilkadziesiąt lat.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 174. Data: 2007-12-31 12:58:46
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Był w zasadzie oligopol i zapewne zmowa cenowa. Nie kompromituj się
    > pisząc o konkurencji na rynku, gdzie (w Polsce) miliony klientów
    > obsługuje kilka firm, które dostały koncesje od państwa.

    Czyli jednak rynek sam się nie reguluje. Zanotować.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 175. Data: 2007-12-31 13:02:16
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    T <...@i...invalid> wrote:

    > Ma gwarancje wpływów od danego klienta przez kilka lat. Rozumiesz co to
    > takiego i dlaczego jest to korzystne?

    Dla kogo korzystne? Może jeszcze powiesz, równie mądrym tonem, że dla
    klienta?

    > Kolejna sprawa jest taka, ze cena dostępu do sieci cały czas tanieje.
    > Przy umowe na 3 lata operator ma gwarancje, że przez ten okres czasu
    > będziesz mu płacił tyle samo. Dlatego właśnie na początku masz taniej w
    > stosunku do cen rynkowych.

    Czyli sam przyznajesz, że jest to naciąganie klientów. Normalnie taka
    sytuacja nie powinna mieć miejsca.

    > Skoro uważasz, że obecne na rynku piekarnie działają źle, a klienci
    > oczekują czego inaczej to załóż piekarnię sprzedającą ciastka po 2,50 zł
    > bez umowy.

    I co to da, jak wszyscy na najbliższe 3 lata mają już podpisane umowy.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 176. Data: 2007-12-31 13:02:19
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

> [...]
    > to trzeba właśnie zmienić. Beneficjentem regulacji jest tylko i wyłącznie

    Regulacja majaca sens zapomniales napisac, a nie medialny belkot niemozliwy
    do zrealizowania.

    Wlochaty

  • 177. Data: 2007-12-31 13:04:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Zrozum: POTRZEBNĄ PRZEPUSTOWOŚĆ ŁĄCZ OKREŚLA SIĘ NA PODSTAWIE BIEŻĄCEJ
    > ICH UTYLIZACJI, A NIE SPRZEDANEGO WOLUMINU.

    Ty myślisz może, ża jak piszesz dużymi to masz więcej racji? No to ZROZUM: TO
    JUŻ ZADANIE OPERATORA ZNAĆ POZIOM UTYLIZACJI SWOICH ŁĄCZ.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 178. Data: 2007-12-31 13:05:16
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Problem w tym, że klient kupując usługę, czasami na długi czas, de facto
    > kupuje kota w worku. Wie ile będzie płacił, ale nie wie za co. Nie wie ile
    > otrzyma, wie w zasadzie, ile nie otrzyma. Operator ustala wszystkie reguły
    > gry, klient w obecnej sytuacji jest bezradny. I to właśnie trzeba zmienić.
    > Chociażby dać możliwość zrywania umowy bez ponoszenia konsekwencji
    > zapisanych w regulaminie. To już powinno zachęcić operatorów do
    > świadczenia usług lepszej jakości.

    Sprowadza sie to do tego o czym pisze. Podpisujesz umowe i cos nie gra, to
    odejdz do kogos innego, jesli masz wybor i nic Cie nie trzyma z rynku wkoncu
    wypadna najwieksi oszusci, albo zmienia polityke.
    Jestem wstanie wybrazic sobie zakaz zawierania umow na 3 i wiecej, predzej
    niz gwarantowanie predkosci uzytkownikowi domowemu.

    Wlochaty

  • 179. Data: 2007-12-31 13:13:01
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne, to _ja_ przekraczam granice absurdu, a nie kolega, który jako
    > rozwiązanie bieżących, rzeczywistych problemów proponuje czekanie na
    > pojawienie się "realnego wyboru spośród szerokiej oferty".

    Realny wybor mozna wprowadzic duzo szybciej niz nie robiac nic, a nic to
    wlasnie martwe przepisy, bo dalej nie wyjasniles jak sobie wyobrazasz jakies
    gwarancje dla klientow, badz informowanie ich o stopniu utylizacji lacza,
    kiedy to zmenia sie w kazdej milisekundzie.
    Dla mnie podzial TP da realne i szybsze skutki jesli chodzi o poprawe
    jakosci uslug, Ty nie widzisz nic poza koncem swojego nosa, bo zdaje sie ze
    naprawde wierzysz iz ktos przepis o gwarancjach/zapisach w umowie dot.
    utylizacji wprowadzi, a co gorsza ze jest mozliwy do zrealizowania. Moze
    pracujesz w helpdesku, ale od technicznego punktu jest to niemozliwe do
    zrobienia. Chcesz by inwestowali w siec, ja tez tego chce, ale siec juz w
    tym kraju jakas jest i nalezy niemal w calosci do TP. Inni operatorzy poza
    aglomeracje nie wychyla nosa, bo im sie nie oplaca, TP zeruje na tym co ma i
    ani mysli rozwijac laczy na wsiach, nie zmienisz tego prawem, bo takich
    przepisow nie da sie zgodnie z nim wymusic. Zastanow sie kto w obecnej
    sytuacji na tym zyskalby gdyby wymagalo tego prawo, zastanow sie czy za pare
    lat byloby w ogole cos innego niz TP...

    Wlochaty

  • 180. Data: 2007-12-31 13:14:22
    Od: wer <b...@n...pl>

    Wlochaty napisał(a):
> [...]
    > Jestem wstanie wybrazic sobie zakaz zawierania umow na 3 i wiecej, predzej
    > niz gwarantowanie predkosci uzytkownikowi domowemu.

    Czyli przez 12 miesięcy klient może być robiony w bambuko?

    wer