  • 181. Data: 2007-12-31 13:21:43
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "wer" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:flapsm$1v55$1@news2.ipartners.pl...

    > Czyli przez 12 miesięcy klient może być robiony w bambuko?

    To nie o to chodzi, jasne ze mnie sie tez nie podobaloby mi sie ze siec
    dziala zle.
    Korzystalem z uslug roznych operatorow w roznych miejscach kraju. Niektorzy
    naprawde oferuja dobre uslugi, inni roznie.
    Nie da sie wprowadzic zlotego przepisu ktory regulowalby wymagane parametry
    lacza i do tego sam sie aktualizowal. Wiesz przeciez ze nie da sie
    zagwarantowac nic poza tym co nalezy do Ciebie. Zalozmy ze przepis wejdzie w
    zycie, nie sadze by nagle wszyscy rzucili sie do inewstowania w siec,
    predzej pojawia sie bardziej skomplikowane umowy.
    Jasne ze TP przesadza i przeciaza niektore wezly, ale na to lekarstwem nie
    bedzie zmuszenie ich do inwestycji prawem, oni sami zainwestuja jesli pojawi
    sie realna grozba tego ze klient pojdzie gdzie indziej. Nie jestem
    zwolennikiem polsrodkow ktore nic nie wniosa, wolalbym sytuacje w ktorej
    dziala kilku rownorzednych operatorow. Co wiecej naprawde wierze w to ze
    latwiej wprowdzic np podzial TP niz wymog inewstycji w lacza pod przymusem
    (nie wiem w ogole czy taki przepis przeszedlby przez sad). Inna sprawa ze
    nigdy nie mialem tego pecha iz lacze dzialalo mi slabiej niz 70-80%
    deklarowanej wartosci. TKT, Chello, Aster dzialaja naprawde OK, z Neo
    korzystalem 6 lat temu i tez do czasu awarii dzialalo OK. Co wiecej mam
    sprawe w sadzie vs TP bo pewnego dnia lacze przestalo dzialac, a fakturki
    przychodzily. Bylem wku$%^! bo mialem 0% lacza, ale do glowy by mi nie
    przyszlo zeby wymagac od TP iz prawo ja zmusi do czegokolwiek, wolalbym
    kupic usluge u kogos innego.

    Wlochaty

  • 182. Data: 2007-12-31 13:30:38
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Staniak" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Ty myślisz może, ża jak piszesz dużymi to masz więcej racji? No to ZROZUM:
    > JUŻ ZADANIE OPERATORA ZNAĆ POZIOM UTYLIZACJI SWOICH ŁĄCZ.

    Nie wrzeszcz bo to nic nie daje. Jasne ze to jego zadania, ale zrozum tez ze
    utylizacja jest zmienna, overbooking jest naturalny, nie sposob zarobic na
    przeliczniku 1:1. Wyszstko zalezy od zdrowego rozsadku, jesli firma go
    przekracza masz parawo ja zmienic. Ty dalej pewnie upierasz sie ze wymagajac
    prawem na spolce gieldowej inewstycje jest wstanie sie cos zmienic. Otoz
    nie. Jesli ktos produkuje buble, to kupujesz u kogos innego, a nie domagasz
    sie zmiany prawa tak by przestal produkowac buble.

    Wlochaty

  • 183. Data: 2007-12-31 14:08:37
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Mon, 31 Dec 2007 12:58:46 +0000 (UTC), Krzysztof Oledzki wrote:

    > Czyli jednak rynek sam się nie reguluje. Zanotować.

    ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny. No przyznaj się, sam
    założyłbyś taką firmę, tylko że koncesji nie masz.
    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 184. Data: 2007-12-31 14:14:37
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > Nie wrzeszcz bo to nic nie daje.

    Hm, zabawne, że nie powiedziałeś tego do kolegi T.

    > Jasne ze to jego zadania, ale zrozum tez ze
    > utylizacja jest zmienna, overbooking jest naturalny, nie sposob zarobic na
    > przeliczniku 1:1.

    Gdybyś czytał to co piszę, zauważyłbyś, że mówię np. o klasach łącz. Nie ma
    zresztą znaczenia, jak konkretnie zwiążesz jedno z drugim (tzn. oczywiście
    ma, ale nie to jest najważniejsze). Istotne jest, żeby wzrost ruchu związany
    z nowymi klientami - niezależnie od tego, że sprzedając DSLe możesz sobie
    pozwolić na spory overbooking, a symetryk dla firmy już mniej - znajdował
    odzwierciedlenie w możliwosciach Twojego szkieletu i styków z innymi
    operatorami.

    > Wyszstko zalezy od zdrowego rozsadku, jesli firma go
    > przekracza masz parawo ja zmienic.

    Mam prawo, ale często nie mam możliwości. Na jakim świecie Ty żyjesz? Ja
    czekałem przez 9 miesięcy aż tepsa przeciągnie mi cztery metry kabla
    ze studzienki przed domem do środka i skrosuje do DSLAMa. I w końcu dostałem
    łącze tylko dzięki listowi wysłanemu bezpośrednio do prezesa spółki z cc:
    do lokalnej gazety.

    > Ty dalej pewnie upierasz sie ze wymagajac
    > prawem na spolce gieldowej inewstycje jest wstanie sie cos zmienic.

    Jakoś udaje się to w wielu innych dziedzinach.

    > Otoz
    > nie. Jesli ktos produkuje buble, to kupujesz u kogos innego, a nie domagasz
    > sie zmiany prawa tak by przestal produkowac buble.

    Otóż nie. Jak ktoś mi sprzedaje, za pieniądze, coś czego potem nie jest
    w stanie dostarczyć, to ponosi normalne prawne konsekswencje. Według Twojej
    logiki, kiedy dostanę w paczce z kupioną w Merlinie czterotomową encyklopedią
    mini-leksykon formatu a6, to powinienem położyć uszy po sobie i co najwyżej
    zmienić dostawcę?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 185. Data: 2007-12-31 14:28:16
    Od: T <...@i...invalid>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Zrozum. W PoRD też są różne wartości dla różnych klas pojazdów.

    Różne o rzędy wielkości?

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 186. Data: 2007-12-31 14:47:25
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> wrote:

    > ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    > operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny. No przyznaj się, sam
    > założyłbyś taką firmę, tylko że koncesji nie masz.

    No a jak! Pasmo przecież jest i czeka i się marnuje, chociażby 2.4 GHz.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 187. Data: 2007-12-31 14:56:12
    Od: T <...@i...invalid>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Czyli jednak rynek sam się nie reguluje. Zanotować.

    To nie "rynek" tylko ustawowo usankcjonowany oligopol. Polecam zapoznać
    się z podstawami makroekonomii.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 188. Data: 2007-12-31 15:06:13
    Od: Gabriel Grzesik <g...@g...com>

    SS> ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    SS> operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny.

    Tak się własnie dzieje w segmencie VoIP.
    Operatorów tych prawdziwych i wirtualnych jak mrówek.
    Klient kupuje, próbuje, odchodzi jak mu nie odpowiada
    jakość, cena, albo kombinacja jednego z drugim.

    Konkurencja operatorów powoduje, że ceny cały czas spadają.
    Jeszcze niedawno standardem było 11 gm/min po Polsce, teraz
    nikogo nie zachwyca 9 gr/min ...

    Pozdrawiam

    GG

  • 189. Data: 2007-12-31 15:09:55
    Od: T <...@i...invalid>

    Szymon Sokół pisze:

    > ...ale jakby nie było koncesji, to hohoho! Zaraz mielibyśmy dwudziestu
    > operatorów komórkowych i na wyścigi by obniżali ceny. No przyznaj się,
    > sam założyłbyś taką firmę, tylko że koncesji nie masz.

    Niezwykle zabawne, tylko spójrz jak wygląda rynek w krajach, gdzie
    konkurencja na rynku GSM jest większa.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 190. Data: 2007-12-31 15:10:32
    Od: T <...@i...invalid>

    Gabriel Grzesik pisze:

    > Konkurencja operatorów powoduje, że ceny cały czas spadają. Jeszcze
    > niedawno standardem było 11 gm/min po Polsce, teraz nikogo nie
    > zachwyca 9 gr/min ...

    Każdy to wie, ale wytłumacz to wyznawcy Mao...

    --
    http://tomasz.insane.pl