  • 161. Data: 2007-12-31 11:19:40
    Temat: Re: Sterzynska w GW
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, Wlochaty <i...@v...pl> wroted:

    > Ok, chodzi o klopoty klientow, problem polega na tym ze proponowana
    > "naprawa" sytuacji nie odniesie skutku, a tylko wprowadzi chaos. Jesli
    > chcesz pomoc klientom to daj im realny wybor sposrod szerokiej oferty.

    "OK, chodzi o powodzian, problem polega na tym, że proponowana akcja
    ratunkowa nie odniesie skutku, a tylko wprowadzi chaos. Jeśli chcesz
    pomóc powodzianom, to daj im realny wybór sytuacji bez powodzi".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 162. Data: 2007-12-31 11:19:45
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Łał. Myślał, myślał, pocił się, aż wymyślił Obelgę Wszechczasów. Masz
    > coś do powiedzenia poza demonstracjami ideologicznego zacietrzewienia?

    Dlaczego nie odpowiesz na pytanie? Przeszkadza, nie przeszkadza, jeśli
    nie przeszkadza, to dlaczego.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 163. Data: 2007-12-31 11:25:59
    Od: T <...@i...invalid>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Gwarancja *MUSI* być po szkielecie. Dalej wszystko zależy od określenia,

    Dlaczego musi? Nie każdy tego potrzebuje. Uwierz. Jedyne co być MUSI to
    uczciwa informacja nt. charakteru usługi którą się oferuję.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 164. Data: 2007-12-31 11:27:35
    Od: T <...@i...invalid>

    Mariusz Kruk pisze:

    > Wielu rzeczy nie da się zdefiniować optymalnie ustawowo. Nie da się np.
    > powiązać stanu technicznego pojazdu, umiejętności kierowcy, a jednak
    > PoRD określa maksymalną dozwoloną prędkość poruszania się po drogach
    > publicznych. To się nazywa kompromis pomiędzy różnymi oczekiwaniami.

    Zrozum. Sensowne wartości w tym przypadku różnią się o conajmniej dwa
    rzędy wielkości.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 165. Data: 2007-12-31 11:32:12
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > "OK, chodzi o powodzian, problem polega na tym, że proponowana akcja
    > ratunkowa nie odniesie skutku, a tylko wprowadzi chaos. Jeśli chcesz
    > pomóc powodzianom, to daj im realny wybór sytuacji bez powodzi".

    Przekraczasz juz wszelkie granice absurdu...

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 166. Data: 2007-12-31 11:34:38
    Od: T <...@i...invalid>

    Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > tym dyskutujemy) występują u większości operatorów. Śmiem twierdzić, że
    > procentowo najrzadziej występują w tepsie. Więc odczep się od podmiotu,

    Ja nie widzę żadnego problemu. Jeśli ktos potrzebuje gwarancji, to kupuje
    coś z odpowiednim SLA. Jesli uważa, ze nie potrzebuje albo nie stać go na
    nie to kupuje jakieś takie łącze kierując się opiniami znajomych i działa
    mu ono odpowiednio gorzej. Jedyny problem jaki istnieje to
    niejednokrotnie nieinformowanie klientów w wyraźny sposób, że ich łącze
    "6 Mb/s" to "do 6 Mb/s", a maksymalna prędkość nie zawsze będzie
    osiągalna.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 167. Data: 2007-12-31 11:41:57
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 31.12.2007, T <...@i...invalid> wroted:

    > Przekraczasz juz wszelkie granice absurdu...

    Jasne, to _ja_ przekraczam granice absurdu, a nie kolega, który jako
    rozwiązanie bieżących, rzeczywistych problemów proponuje czekanie na
    pojawienie się "realnego wyboru spośród szerokiej oferty".

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 168. Data: 2007-12-31 12:04:23
    Od: T <...@i...invalid>

    Grzegorz Staniak pisze:

    > Tak jak mówiłem wcześniej: jako przepis obowiązujący do odpowiednich
    > inwestycji w sieć szkieletową i łącza międzyoperatorskie w zależności od
    > woluminu pasma sprzedanego klientom. Np. z podziałem na klasy łącz, albo
    > płynnie ustawianym wskaźnikiem dla algorytmu wiążącego Twoje zakupione
    > pasmo z proporcjonalnym udziałem w przepływności szkieletu operatora i
    > jego styków z innymi operatorami.

    Zrozum: POTRZEBNĄ PRZEPUSTOWOŚĆ ŁĄCZ OKREŚLA SIĘ NA PODSTAWIE BIEŻĄCEJ
    ICH UTYLIZACJI, A NIE SPRZEDANEGO WOLUMINU.

    --
    http://tomasz.insane.pl

  • 169. Data: 2007-12-31 12:06:56
    Od: wer <b...@n...pl>

    T napisał(a):

> [...]
    > niejednokrotnie nieinformowanie klientów w wyraźny sposób, że ich łącze
    > "6 Mb/s" to "do 6 Mb/s", a maksymalna prędkość nie zawsze będzie

    Wolnorynkowy mistrzu, ostojo wszelakiego rozumu, geniuszu karpat zachodnich:

    Klient kupując łącze 6Mb/s może:

    - osiągać 256Kb/s,
    - osiągać 3Mb/s
    - przez pierwszy miesiąc osiągać 5Mb/s, a następnie dochodzić do zawrotnej prędkości
    128Kb/s.

    I to wszystko jest zgodne z prawem i umową. Klient może najwyżej cmoknąć w wiadome
    miejsce
    operatora, ale podpisał lojalkę na 3 lata.

    W takiej sytuacji operator jest stroną uprzywilejowaną. Kupując usługę do 6Mb/s można
    domniemywać,
    że będzie pracowała lepiej niż tańsza wersja 2Mb/s. Jeśli pracują tak samo, a zdarza
    się, że gorzej
    to oznacza, że klient został wprowadzony w błąd.

    Nie rób ideologii z tego, że część operatorów robi w bambuko klientów.

    Rozwiązanie tego problemu nie jest proste, nikt nie mówi, że to jest łatwe i można
    załatwić to w
    kilka minut, pisząc na kolanie rozporządzenie. Ale jakaś interwencja prawodawcy jest
    potrzebna. Sama
    informacja, że łącze jest do 6Mb/s nic nie zmienia. To jakbyś kupując samochód
    dowiadywał się, że
    może rozwinąć prędkość do 300km/h. Tylko, że realnie wyprzedzałaby Cię każda
    furmanka, a nawet Golf
    II z WBR za kierownicą.

    Problem w tym, że klient kupując usługę, czasami na długi czas, de facto kupuje kota
    w worku. Wie
    ile będzie płacił, ale nie wie za co. Nie wie ile otrzyma, wie w zasadzie, ile nie
    otrzyma. Operator
    ustala wszystkie reguły gry, klient w obecnej sytuacji jest bezradny. I to właśnie
    trzeba zmienić.
    Chociażby dać możliwość zrywania umowy bez ponoszenia konsekwencji zapisanych w
    regulaminie. To już
    powinno zachęcić operatorów do świadczenia usług lepszej jakości.

    wer

  • 170. Data: 2007-12-31 12:17:13
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "T"
    >Zrozum. Sensowne wartości w tym przypadku różnią się o conajmniej dwa
    >rzędy wielkości.

    Zrozum. W PoRD też są różne wartości dla różnych klas pojazdów.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ No cóż, jak dla mnie w ogóle gotów do gazety
    \ K...@e...eu.org / jest dla mnie numer jeden w konkursie na