-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: AL <a...@s...tam.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
Date: Wed, 26 Oct 2016 13:44:37 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 30
Message-ID: <nuq4ue$d5o$1@dont-email.me>
References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
<4st9702vygda$.193bbjex4l177$.dlg@40tude.net>
<1f94utjo3ley3$.1g0lqzoakp4bq$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 26 Oct 2016 11:44:14 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="11d05094914f9f3bd34c137950f68a13";
logging-data="13496";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18RDpmGx8JeFp21qYF0ma4e9e/8V0gGZrg="
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <1f94utjo3ley3$.1g0lqzoakp4bq$.dlg@40tude.net>
Cancel-Lock: sha1:m/7j61+bad0CSOfaeO0JV3Nfino=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590904
[ ukryj nagłówki ]On 2016-10-26 13:39, Maciek wrote:
> Dnia Sat, 22 Oct 2016 13:41:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> A co to jest trakcja? :)
>
> Miałem na myśli najbardziej potoczne znaczenie - zachowanie przyczepności i
> założonego toru jazdy.
> Systemy aktywne celowo pomijam, poza jakimiś tam ESP czy TCS, które i tak
> są już we wszystkim.
>
>> Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
>> rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
>> jest symetryczne względem osi pojazdu.
>> I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
>> Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
>> zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
>
> A równomierny rozkład masy nie poprawia własności *trakcyjnych*? :)
>
wszystko poprawia - ale zauważysz to dopiero jak będziesz próbował
wycisnąć maksimum z danego rozwiązania i auto 'podejdzie' pod Twoje
preferencje.
Jak już ktoś napisał w tym wątku: każde AWD/4WD będzie
lepsze/bezpieczniejsze od 2WD jeśli chodzi o rozpędzanie się czy
prowadzenie na zakrętach.
Na pewno lepszym rozwiązaniem w AWD/4WD będzie stały napęd (lub jego
wymuszenie elektroniczne/mechaniczne) niż automatycznie dołączany np.
tył dopiero w momencie poślizgu przodu (zwłaszcza w zakrętach jak ślisko).
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.16 21:42 Tomasz Pyra
- 28.10.16 20:48 Tomasz Finke
- 28.10.16 21:59 Tomasz Pyra
- 29.10.16 21:58 Scobowski
- 29.10.16 22:23 Tomasz Pyra
- 06.11.16 21:01 Tengu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość