eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStałe AWD i zachowanie na śliskiej drodzeRe: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Stałe AWD i zachowanie na śliskiej drodze
    Date: Wed, 26 Oct 2016 13:44:37 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 30
    Message-ID: <nuq4ue$d5o$1@dont-email.me>
    References: <a3jx32vrurdw$.5wqe3vz8gc89$.dlg@40tude.net>
    <4st9702vygda$.193bbjex4l177$.dlg@40tude.net>
    <1f94utjo3ley3$.1g0lqzoakp4bq$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 26 Oct 2016 11:44:14 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="11d05094914f9f3bd34c137950f68a13";
    logging-data="13496";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18RDpmGx8JeFp21qYF0ma4e9e/8V0gGZrg="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <1f94utjo3ley3$.1g0lqzoakp4bq$.dlg@40tude.net>
    Cancel-Lock: sha1:m/7j61+bad0CSOfaeO0JV3Nfino=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2590904
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2016-10-26 13:39, Maciek wrote:
    > Dnia Sat, 22 Oct 2016 13:41:17 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> A co to jest trakcja? :)
    >
    > Miałem na myśli najbardziej potoczne znaczenie - zachowanie przyczepności i
    > założonego toru jazdy.
    > Systemy aktywne celowo pomijam, poza jakimiś tam ESP czy TCS, które i tak
    > są już we wszystkim.
    >
    >> Tu należy pamiętać że "symetryczny" w Subaru nawet nie tyle odnosi się do
    >> rozdziału sił napędowych, a konstrukcji układu napędowego w którym wszystko
    >> jest symetryczne względem osi pojazdu.
    >> I w zasadzie to co daje, to bardziej skomplikowaną konstrukcję :)
    >> Więc to raczej taki chwyt reklamowy, niż coś co wpływa na trakcję (co nie
    >> zmienia tego że napędy w Subaru są na pewno fajne).
    >
    > A równomierny rozkład masy nie poprawia własności *trakcyjnych*? :)
    >

    wszystko poprawia - ale zauważysz to dopiero jak będziesz próbował
    wycisnąć maksimum z danego rozwiązania i auto 'podejdzie' pod Twoje
    preferencje.
    Jak już ktoś napisał w tym wątku: każde AWD/4WD będzie
    lepsze/bezpieczniejsze od 2WD jeśli chodzi o rozpędzanie się czy
    prowadzenie na zakrętach.
    Na pewno lepszym rozwiązaniem w AWD/4WD będzie stały napęd (lub jego
    wymuszenie elektroniczne/mechaniczne) niż automatycznie dołączany np.
    tył dopiero w momencie poślizgu przodu (zwłaszcza w zakrętach jak ślisko).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: