    From: John Smith <j...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Thu, 27 Oct 2011 09:46:42 +0200
    <j7m8u4$cvd$1@news.onet.pl> <j7man0$vr9$1@node2.news.atman.pl>
    <j7n24p$d47$1@news.onet.pl> <j7omm5$cls$1@node2.news.atman.pl>
    <j7pj81$qi1$1@news.onet.pl> <j7r6sd$t2j$1@node2.news.atman.pl>
    <j7rgkl$868$1@news.onet.pl> <j7rj4e$9ss$1@node2.news.atman.pl>
    <j7snma$334$1@news.onet.pl> <j835ks$mub$1@node2.news.atman.pl>
    <j83d7d$5mg$1@news.onet.pl> <j83fji$1cd$1@node2.news.atman.pl>
    <j84eri$bll$1@news.onet.pl> <j85qi3$d9q$1@node2.news.atman.pl>
    <j86tds$e0q$1@inews.gazeta.pl> <j88dlh$fg$1@node2.news.atman.pl>
    <j88fb8$cdv$1@news.onet.pl> <j88g6q$325$1@node2.news.atman.pl>
    <j896q3$rtf$1@inews.gazeta.pl> <j8993t$su6$1@node2.news.atman.pl>
    <j89f9k$or5$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-26 19:16, Marek Wyszomirski pisze:

    > Pod względem rozmiaru są gorsze o co najmniej kilka procent - chyba z
    > takim stwierdzeniem się zgodzisz. Uważam, ze różnica kilku procent nie
    > powoduje znaczącego dyskomfortu przy korzystaniu. Oczywiście w przypadku
    > APSC mówimy o tych najlepszych wizjerach, w przypadku FF o przeciętnych.

    Różnica między wizjerem x0.8 a x0.9 to różnica półek u danego producenta
    (Canon 350D vs 20D). Różnica zauważalna i są gotowi za to płacić.

    Powtarzam:
    Wizjery cropowe są gorsze od pełnoklatkowych, pomimo wysiłków i kosztów
    związanych z ich rozdmuchiwaniem. Akceptowalność ich jakości zostawmy
    użytkownikom, bo każdy będzie miał swoje zdanie. Dla mnie taka różnica
    ma znaczenie. Wolę kiepski wizjer Nikona F60 niż porządny wizjer Canona 7D.

    > A pytałeś o ciężar?

    A sam sobie nie zadajesz takiego pytania?
    Do porównania celowo sugerowałem wziąć porządny korpus cropowy, bo
    jakość jego wizjera okupiona jest również ciężarem choćby pryzmatu
    zamiast układu luster.

    Zostawmy same korpusy, przejdźmy do porównania całych zestawów.
    Zaproponujesz w miarę bliskieg cropowe odpowiedniki (pod względem
    wymiarów, wagi, wizjera i możliwości spłycania GO) następujących zestawów?:
    - MZ-50 + FA35/2
    - MZ-50 + FA50/1.4
    - MZ-50 + FA28-70/4AL

    --