  • 41. Data: 2010-12-11 15:48:08
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 16:30, JA pisze:
    > Nie znikają.
    > Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

    Ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Dzisiaj właśnie zrobiłem kilka
    przelewów, w tym dwa do osób, z którymi mogę zweryfikować, czy dostali
    przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do
    poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie. Czy to
    znaczy, że mam pozwać mój bank? Tak to po prostu działa. Poczytaj sobie
    o systemie ELIXIR.
    Allegro też tych pieniędzy nie dostaje od razu na konto. Są one tylko
    zablokowane przez bank prowadzący rachunek zleceniodawcy przelewu i
    przelewane pierwszą możliwą sesją, jednak dla wygody kupujących i
    sprzedających (niektórzy sprzedawcy mogą wysłać towar np. w sobotę, gdy
    przelewy nie są księgowane) uznaje, że zapłata została wykonana już w
    momencie zablokowania pieniędzy na koncie nadawcy. Nikt w tym czasie nie
    ma dostępu do tych pieniędzy i nikt nimi nie obraca.

    Tomek

  • 42. Data: 2010-12-11 15:49:46
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. pisze:
    > A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania z
    > Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na
    > sile"?
    > Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
    > jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.
    > Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
    > No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
    > ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

    Już ktoś napisał, że na Allegro wcale nie trzeba sprzedawać :-) Są inne
    serwisy, które nic nie wymuszają no i zawsze można dać ogłoszenie w
    gazecie :-)

    Tomek

  • 43. Data: 2010-12-11 15:50:23
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Nie znikają.
    > Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.
    > --

    Jeśli w ramach jednego banku to może tak, ale ogólnie, to warto przejrzeć
    https://www.kir.com.pl/main.php?p=elixir

    --
    Lol

  • 44. Data: 2010-12-11 16:07:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 16:40:53 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

> [...]

    Nie jojcze. Piszę po prostu prawdę.

    > Dokładnie.
    Brawo.

    > I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
    > siebie pośmiewisko.
    Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zająknąłem się że coś jest złe
    dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.
    A Twój tekst można streścić:
    Czemu wam się to nie podoba, przecież mi to pasuje.
    A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

    Nawet nie wiesz jak działa bankowość elektroniczna.

    Pozwolę sobie zacytować i skomentować.

    [...]
    Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
    ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
    konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
    przelewy do różnych banków!!! :)
    [...]
    Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle
    są na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.
    Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
    Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje
    księgowanie na moim koncie.
    Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

    EOT.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-12-11 16:12:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 16:48:08 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

> [...]
    > przelew. I zgadnij co? Nie mają tych pieniędzy i nie będą ich mieli do
    > poniedziałkowego południa. Ja też ich już nie mam na koncie.

    Co za bzdury.
    Albo masz blokadę na kwotę, ale one ciągle są na koncie.
    Hint. Sprawdź daty księgowania. Obciążenia Twojego konta, czyli w
    którym momencie saldo się zmniejszyło i uznania na drugim koncie -
    czyli w którym momencie saldo wzrosło.
    A nawet jeżeli mamy pecha i któryś z banków opóźnia księgowanie, to nie
    ma między nami trzeciego banku, który też opóźnia o kolejne godziny
    księgowanie.
    Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć.
    BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.
    Ciekawe w którym banku Allegro ma swoje konto.

  • 46. Data: 2010-12-11 16:22:38
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 17:12:38 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.

    Oczywiście bzdura. Mea Culpa.

  • 47. Data: 2010-12-11 16:23:18
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-12-11 17:07, JA pisze:

> [...]
    > na moim koncie.
    > Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

    OK, odzywam się chociaż nie jestem bankierem, to zajmuję się obsługą banków.
    2 przypadki:
    1)
    Odbiorca i nadawca przelewu w tym samym banku (bank księguje online
    24h/dobę)
    kasa znika z konta nadawcy i pojawia się na koncie odbiorcy niemal w tym
    samym momencie (różnica kilku ms)

    2)
    Odbiorca i Nadaca mają rachunki w innych bankach

    - Nadawca zleca przelew, pieniądze są blokowane na jego rachunku do
    momentu kiedy następuje sesja wychodząca ELIXIR, w tym momencie
    nie ma już tych środków na koncie nadawcy
    - Środki trafiają (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR)
    która zajmuje się pośrednictwem pomiędzy bankami
    - Bank odbiorcy ma sesję przychodzącą, czyli odbiera z KIR informację,
    że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w
    zależności od banku)

    Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na jakiś
    czas

    Jest jeszcze trzecia możliwość (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
    W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np.
    dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
    np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to
    dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP)
    robi przelew do inteligo czyli znów pieniążki są "natychmiast"
    Ale niestety taka usługa kosztuje.

    pozdrawiam

    arTii

  • 48. Data: 2010-12-11 16:28:28
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 17:23:18 +0100, "Arkadiusz P. Płanica"
    <t...@m...adres.email> said:

    > Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na jakiś czas

    Daty księgowania są ciągle takie same. Dziś obciążenie i dziś uznanie.

  • 49. Data: 2010-12-11 16:30:12
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 17:12, JA pisze:
> [...]
    > BRE Wykonuje tylko dwie sesje podczas gdy inne banki nawet cztery.
    > Ciekawe w którym banku Allegro ma swoje konto.

    Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z
    linkami, które Ci ludzie podsyłają, a pojęcie o systemie rozliczeń
    międzybankowych masz blade. Zaś jeśli chodzi o Allegro, to nie generuje
    ono żadnego opóźnienia. Jak ktoś Ci zapłaci z PzA, to możesz natychmiast
    zlecić wypłatę na Twoje konto, nawet pomimo tego, że Allegro nie dostało
    jeszcze Twoich pieniędzy i dostaniesz je najbliższą sesją. W takiej
    sytuacji, dla wygody kupujących i sprzedających Allegro ryzykuje
    własnymi pieniędzmi, bo o tym pewnie też nie wiesz, ale nie wszyscy
    operatorzy płatności (np. Ecard, z którym mam przyjemność współpracować)
    przelewają środki beneficjentowi najbliższą sesją. Ecard robi przelew
    zbiorczy następnego dnia roboczego, tak więc jeśli ktoś zapłaci kartą z
    PzA np. w piątek o godz. 13, Ty od razu zlecisz wypłatę środków, to
    dostaniesz pieniądze w piątek po południu, a Allegro dopiero w
    poniedziałek (Allegro chyba nie współpracuje z Ecardem, ale to był tylko
    przykład). Więc zanim zaczniesz dalej brnąć w swoje farmazony, to
    poczytaj artykuły, które były Ci już podłożone pod nos.

    Tomek

  • 50. Data: 2010-12-11 16:40:37
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 17:30, ...:::Tomek:::... pisze:
> [...]

    Ale co różnica jakie są daty? Liczy się to, że tych pieniędzy już nie ma
    na koncie. I nie, nie mam blokady. Zablokowane środki widzę, jak zapłacę
    kartą, do momentu zatwierdzenia płatności przez akceptanta (poszukaj
    sobie w necie co to takiego), czasem trwa to nawet 5 dni. Jak robię
    zwykły przelew, to pieniądze znikają z mojego konta natychmiast (i nie
    jest to przelew w ramach jednego banku).

    Tomek