  • 1. Data: 2010-12-08 12:43:30
    Temat: Sanyo wypuściło akumulatorki XX (2500 mAh) powered by eneloop technology
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Zadziwiające że na tej grupie nikt tego nie zauważył ;)
    Więc informuje że Sanyo wypuściło (już są dostępne)
    akumulatorki XX - powered by eneloop technology.

    Notki prasowe tutaj:
    http://www.eneloop.info/news-archive/news-archive/de
    tails-eneloop-news/ad/408/351.html
    http://www.eneloop.info/fileadmin/EDITORS/ENELOOP/Pr
    ess_Release/Press_Release_SANYO_XX_DoubleX_.pdf

    Streszczając: są to "Eneloopy" z pojemnością 2500 mAh,
    i przewidywaną żywotnością 500 cykli. Zwykłe "Eneloopy"
    charakteryzują się pojemnością 2000 mAh i żywotnością
    1000 cykli.

    Można już je nabyć w Polsce, przynajmniej w jednym(?)
    sklepie internetowym, a także na wiodącym w portalu
    aukcyjnym.. u użytkownika który który jest omawianym
    sklepem. Niestety cena na dziś to ponad 56 zl / pakiet
    4 szt.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 2. Data: 2010-12-08 12:47:58
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 13:43, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > StreszczajÄ?c: sÄ? to "Eneloopy" z pojemnoĹ?ciÄ? 2500 mAh,
    > i przewidywanÄ? ĹźywotnoĹ?ciÄ? 500 cykli. ZwykĹ?e "Eneloopy"
    > charakteryzujÄ? siÄ? pojemnoĹ?ciÄ? 2000 mAh i ĹźywotnoĹ?ciÄ?
    > 1000 cykli.

    Supcio. Niech jeszcze wyraźnie napiszą, jak je odróżnić od tych
    poprzednich 2500mAh - bo to był szajs nieziemski.

    --
    bans

  • 3. Data: 2010-12-08 12:51:13
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Supcio. Niech jeszcze wyraźnie napiszą, jak je odróżnić od tych
    > poprzednich 2500mAh - bo to był szajs nieziemski.

    Po cenie. ;P

    pozdrawiam,
    Vituniu.

    PS:
    XX maja gustowne, czarno-szare mundurki.

  • 4. Data: 2010-12-08 13:06:49
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    bans wrote:

    > Supcio. Niech jeszcze wyraźnie napiszą, jak je odróżnić od tych
    > poprzednich 2500mAh - bo to był szajs nieziemski.

    wystarczy popatrzeć na "desing", _zupełnie_ inny wygląd
    (czarne, z XX na aku) niż zwykłe 2500 mAh, no i cena ;-)

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 5. Data: 2010-12-08 13:26:17
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <idnv4e$a8g$1@mx1.internetia.pl>, bans <g...@o...pl> wrote:

    > Supcio. Niech jeszcze wyraźnie napiszą, jak je odróżnić od tych
    > poprzednich 2500mAh - bo to był szajs nieziemski.

    Dlaczego szajse?

    No i ja tu widze niewielki zysk na pojemnosci, za to spory spadek
    trwalosci.

    TA

  • 6. Data: 2010-12-08 14:44:29
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik wrote:

    > Dlaczego szajse?

    dlatego że zwykłe 2500 mAh (wyglądające jak cała linia tzw.
    "zwykłych" akumulatorów Sanyo) cierpiały na _nadmiernie_
    szybkie samorozładowanie.

    > No i ja tu widze niewielki zysk na pojemnosci, za to spory
    > spadek trwalosci.

    a owszem, aczkolwiek jak ktoś do czegoś by potrzebował 2500
    mAh i "eneloop'owatość", to już ma..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 7. Data: 2010-12-08 15:45:18
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Streszczając: są to "Eneloopy" z pojemnością 2500 mAh,
    > i przewidywaną żywotnością 500 cykli. Zwykłe "Eneloopy"
    > charakteryzują się pojemnością 2000 mAh i żywotnością
    > 1000 cykli.

    Nowe (UTGA) Eneloopy mają nominalnie 1500 cykli i jeszcze mniejsze
    samorozładowanie niż starsze (UTG). A więc różnica w żywotności jeszcze
    większa. Jeśli chodzi o nominalne samorozładowanie XX - zachowuje 75%
    pojemności po roku, a UTGA po 3 latach.
    Moim zdaniem na razie raczej nie warto napalać się na XX.

    --
    Lol

  • 8. Data: 2010-12-08 16:07:51
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Lol wrote:

    > Nowe (UTGA) Eneloopy mają nominalnie 1500 cykli i jeszcze
    > mniejsze samorozładowanie niż starsze (UTG).

    Dziękuję! gdyby nie Twoja informacja to bym nie zauważył
    wejścia na rynek odmiany UTGA. Bardzo się to przyda.

    > A więc różnica w żywotności jeszcze większa.

    słuszna uwaga..

    > Jeśli chodzi o nominalne
    > samorozładowanie XX - zachowuje 75% pojemności po roku, a UTGA
    > po 3 latach.

    rzekłbym że imponujący wynik..

    > Moim zdaniem na razie raczej nie warto napalać się na XX.

    odnoszę podobne wrażenie, ale jestem sobie w stanie
    wyobrazić że w niektórych zastosowaniach komuś "XX"
    może okazać się przydatne..

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 9. Data: 2010-12-08 16:28:00
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lol napisał(a) :
    > Moim zdaniem na razie raczej nie warto napalać się na XX.

    Ale na XXX już warto ;-)

    Bardziej serio... Jak ktoś planuje właśnie zakup
    enelopopodobnych, to warto rozważyć te lepsze. Jeśli miałaby to
    być tylko wymiana i odłożenie starych do szuflady, to nie warto
    kupować nowszych, niewiele tylko lepszych. I na dodatek za 100%
    większą cenę.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 10. Data: 2010-12-08 22:01:14
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Lol napisał(a) :
    > Moim zdaniem na razie raczej nie warto napalać się na XX.

    I jeszcze dodam, że po przeczytaniu pdf-a jeszcze bardziej mój
    entuzjazm opadł. Pojemność minimalna 2400. Znaczy to, że na rynki
    mniej wymagające (czytaj: Bolanda i inne kraje 3-go świata) mogą być
    wysyłane te spełniające, a jakże, normę w 100%. Skoro minimal jest w
    specyfikacji, to nie ma co się denerwować otrzymując "minimal".

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]