  • 1. Data: 2010-12-09 20:31:09
    Temat: Eizo S2243 i EyeOneDisplay
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Czy kalibracja/profilowanie Eizo S2243 za pomocą EyeOneDisplay ma sens
    czy już wystawiać kalibrator na Allegro ;) ? Bo z grzebania po różnych
    forach wynika że raczej ta kombinacja nie jest polecana.

    PS. Jakby to miało znaczenie to jako softu używam Argyll'a.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 2. Data: 2010-12-09 22:18:16
    Temat: Re: Eizo S2243 i EyeOneDisplay
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 9 Gru, 21:31, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:
    > Czy kalibracja/profilowanie Eizo S2243 za pomoc EyeOneDisplay ma sens
    > czy ju wystawia kalibrator na Allegro ;) ? Bo z grzebania po r nych
    > forach wynika e raczej ta kombinacja nie jest polecana.
    >
    > PS. Jakby to mia o znaczenie to jako softu u ywam Argyll'a.
    > --
    > Kiedy publikacja zdj w internecie wymaga a odwagi...
    > dzi wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    Jeśli używasz Argylla, to znajdź kogoś ze spektrofotometrem, zrób
    sobie macierz korekcyjną dla swojego i1d2+S224W i będzie śmigać.

  • 3. Data: 2010-12-10 07:41:15
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 9 Dec 2010 14:18:16 -0800 (PST), Czornyj <m...@c...pl>
    wrote:

    >Jeśli używasz Argylla, to znajdź kogoś ze spektrofotometrem, zrób
    >sobie macierz korekcyjną dla swojego i1d2+S224W i będzie śmigać.

    To dwa pytania dodatkowe:
    * czy ten współczynnik fazy księżyca jest niezmienny dla różnych
    nastaw monitora czy też należy coś ustawić, wykonć pomiar dwoma
    urządzeniami a kolejne pomiary wykonywać dla zbliżonych warunków;
    * jeżeli korekcja jest niezmienna to czy nie powinno być tak, przy
    założeniu rozsądnej powtarzalności produkcji, że współczynnik
    wyznaczony dla jednego zestawu egzemplarzy:
    spektrofotometr-kolorymetr-monitor powinien być taki sam dla dowolnego
    egzemplarza danego typu z powyższej trójki - czyli inaczej: ktoś
    pomierzył inny egzemplarz monitora tego samego typu, innymi
    egzemplarzami tych samych kolorymetrów i spektocośtamcośtam to wyniki
    są ,,rozsądnie podobne''?

  • 4. Data: 2010-12-10 08:29:49
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > nastaw monitora czy te nale y co ustawi , wykon pomiar dwoma
    > urz dzeniami a kolejne pomiary wykonywa dla zbli onych warunk w;
    >  * je eli korekcja jest niezmienna to czy nie powinno by tak, przy
    > za o eniu rozs dnej powtarzalno ci produkcji, e wsp czynnik
    > wyznaczony dla jednego zestawu egzemplarzy:
    > spektrofotometr-kolorymetr-monitor powinien by taki sam dla dowolnego
    > egzemplarza danego typu z powy szej tr jki - czyli inaczej: kto
    > pomierzy inny egzemplarz monitora tego samego typu, innymi
    > egzemplarzami tych samych kolorymetr w i spektoco tamco tam to wyniki

    1) po prostu dokonujesz kolejno pomiaru kilku pól jednym i drugim, a
    program oblicza macierz, która potem sprawdzi się w każdych warunkach.
    Chodzi o uchwycenie danej kombinacji uczulenia spektralnego i widma
    podświetlenia.
    2) Po pierwsze - różne monitory mają różne widma, po drugie
    powtarzalność produkcji i1d2 nie jest "rozsądna". Na stronach Argylla
    możesz poszukać gotowej macierzy dla twojej kombinacji monitor
    +kolorymetr (spektrofotometr jest bez znaczenia, bo ich powtarzalność
    jest "rozsądna"), ale niekoniecznie będzie się ona sprawdzać z twoim
    sensorem.

  • 5. Data: 2010-12-10 16:19:50
    Od: <z...@g...com>

    In article <5...@4...com>,
    r...@o...pl says...

> [...]
    > pomierzył inny egzemplarz monitora tego samego typu, innymi
    > egzemplarzami tych samych kolorymetrów i spektocośtamcośtam to wyniki

    Niestety wyniki nie są "rozsądnie podobne". Wynika to głównie z b.dużych
    rozbieżnosci pomiędzy kolorymetrami. Tak jak sugerował Czornyj wypożycz
    spektro i używając ccmxmake stwórz sobie macierz. Ja mam Spydera3 i bez
    korekcji mylił się o 400K i ok. 7dE - też na S2243W. Po stworzeniu
    macierzy pokazuje toczka w toczkę to samo co ColorMunki Photo. Jeżeli
    zależy ci wyłącznie na wynikach "rozsądnie podobnych" to ja dla jasnosci
    120cd i D65 mam ustawienia RGB 100,94,99. Da ci to jakiś punkt wyjscia
    dla D65 i od niego możesz Argyllem kalibrować do natywnego WB. Jezeli
    chcesz to mogę ci również podesłać profil dla tego monitora (wraz z
    VCGT), ale oczywiscie trzeba brać poprawkę na to, że twój egzemplarz
    może być inny.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 6. Data: 2010-12-14 17:05:44
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 10 Dec 2010 17:19:50 +0100, <z...@g...com> wrote:

> [...]
    >chcesz to mogę ci również podesłać profil dla tego monitora (wraz z
    >VCGT), ale oczywiscie trzeba brać poprawkę na to, że twój egzemplarz

    No dobra, ale jakaś powtarzalność musi być, gdyż rzeczony Spyder 3
    jest sprzedawany przez EIZO pod nazwą EasyPIX. A nie chce mi się
    wierzyć, że każdy kolorymetr jest indywidualnie kalibrowany, lub (na
    to samo wychodzi) rozrzut parametrów kolorymetru i ekranu nie jest
    zbyt duży (oczywiście słyszałem że znajdują się egzemplarze kompletnie
    rozjechane)?

  • 7. Data: 2010-12-15 15:38:47
    Od: darzur <z...@g...skasujto.com>

    On Tue, 14 Dec 2010 18:05:44 +0100, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> says...

> [...]
    > to samo wychodzi) rozrzut parametrów kolorymetru i ekranu nie jest
    > zbyt duży (oczywiście słyszałem że znajdują się egzemplarze kompletnie

    Być może EIZO w jakiś sposób selekcjonuje EasyPixy. Napisałem przecież
    powyżej jaki rozjazd miał mój Spyder (400K, 7dE) co w zasadzie
    całkowicie go dyskwalifikowało - a z raportów w sieci mozna wyczytać, że
    jest to dla tego kalibratora standard. I oczywiście masz rację - jakaś
    powtarzalność jest. Ale jeżeli jest to zakres 15dE to niewiele ci to
    daje. Tak jak pisałem - pożycz ColorMunki, stwórz macierz korekcyjną i
    ciesz się w miarę dokładną i niedrogą kalibracją.

    --
    Pozdrufka,
    Żurek GG# 371288

  • 8. Data: 2010-12-15 20:47:44
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 10-12-15 16:38, darzur pisze:
> [...]
    > powyżej jaki rozjazd miał mój Spyder (400K, 7dE) co w zasadzie
    > całkowicie go dyskwalifikowało - a z raportów w sieci mozna wyczytać, że

    EasyPix vel Spyder, to urządzenie amatorskie a to takich celów 500K to
    nie jest wielki błąd. Często nawet sam fakt wykonanej kalibracji
    amatorowi wystarczy, niezależnie od jej wyników. Powyższe zdanie
    odpowiada jednocześnie na efekt ostatnio mnożących się usług
    "kalibracji" za 100 zł.

    Co innego jeśli amator ma poziom wrażliwości wyższy niż przeciętny
    Kowalski klient hipermaretu lub z różnych względów trzeba użyć monitora
    amatorskiego do nieamatorskich celów. Wówczas trzeba wycisnąć z niego
    "ile fabryka dała" i amatorskie czujniki nie mają zastosowania.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 9. Data: 2010-12-15 22:39:02
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-15 21:47, Tom01 pisze:
    > Powyższe zdanie
    > odpowiada jednocześnie na efekt ostatnio mnożących się usług
    > "kalibracji" za 100 zł.

    Co w nich jest nie tak, zakladajac, ze przyjezdzaja na miejsce (czyli
    wykonuja kalibracje w warunkach, w ktorych ten monitor sobie swieci) ze
    spektrofotometrem?

    Przeciez posiadajac ColorMunkiego na wlasnosc do swojego sprzetu de
    facto nie robie nic innego kalibrujac monitor niz autorzy tych uslug.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 10. Data: 2010-12-16 12:16:03
    Od: "Adam Jedrysik / jedrysik.com" <""temp\"@gethe@s...@j...com">

    > Co w nich jest nie tak, zakladajac, ze przyjezdzaja na miejsce
    > (czyli wykonuja kalibracje w warunkach, w ktorych ten monitor sobie
    > swieci) ze spektrofotometrem?
    Jeśli wiedzą co robią i dlaczego - to nic złego, bo przynajmniej tanio.

    > Przeciez posiadajac ColorMunkiego na wlasnosc do swojego sprzetu de
    > facto nie robie nic innego kalibrujac monitor niz autorzy tych
    > uslug.

    Mając ColorMunkiego i dołączone oprogramowanie to w zasadzie
    bardziej profilujemy niż kalibrujemy...przy okazji wprowadzając wszystkie
    korekty z poziomu LUT karty graficznej...
    Do tego nie daj boże jak "kalibrujący" czyta zawarte na ekranie
    instrukcje...
    ...i w pewnym momencie wykręca kontrast LCD na 100% :)

    Urządzenie dobre, soft mniej.

    --
    Pozdrawiam, Adam Jędrysik
    www: http://jedrysik.com | fotografia