  • 51. Data: 2010-12-11 17:20:35
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    2)
    Odbiorca i Nadaca mają rachunki w innych bankach

    - Nadawca zleca przelew, pieniądze są blokowane na jego rachunku do
    momentu kiedy następuje sesja wychodząca ELIXIR, w tym momencie
    nie ma już tych środków na koncie nadawcy
    - Środki trafiają (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR)
    która zajmuje się pośrednictwem pomiędzy bankami
    - Bank odbiorcy ma sesję przychodzącą, czyli odbiera z KIR
    informację,
    że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w
    zależności od banku)

    Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na
    jakiś
    czas
    No i chodzi biedaczkom wlasnie o ten czs.
    Pewnie w tym czasie z glodu przymieraja skoro tak jojczom.

    veri

  • 52. Data: 2010-12-11 17:28:22
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Dec 11, 10:39 am, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

> [...]
    > budowany nowych dróg, mostów, autostrad itd. Bo to przecież też jest
    > uszczęśliwianie na siłę.

    > Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.
    > Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podejście.
    > Świat się zmienia, prawo się zmienia - jak komuś to nie odpowiada to może
    > z allegro nie korzystać, bądź w ogóle się wyprowadzić.

    > Albo raczej niektórzy potrafią pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że są
    > sterowani. Po prostu w razie gdy im coś nie odpowiada to przestają używać,

    Piszesz herezje dla ortodoksow - ciesz sie, ze stosy juz nie plona.

    veri

  • 53. Data: 2010-12-11 17:31:33
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Dec 11, 10:49 am, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>
    wrote:

    > Ju kto napisa , e na Allegro wcale nie trzeba sprzedawa :-) S inne
    > serwisy, kt re nic nie wymuszaj no i zawsze mo na da og oszenie w
    > gazecie :-)
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Tomek

    Nie zmuszaj "wolnych ludzi" do myslenia.

    veri

  • 54. Data: 2010-12-11 17:32:18
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-12-11 17:28, JA pisze:

    > Daty księgowania są ciągle takie same. Dziś obciążenie i dziś uznanie.

    Pod warunkiem, że bank nadawcy wyśle sesją wychodzącą przed sesją
    przychodzącą banku odbiorcy.

    Przykład:
    Bank nadawcy wysyła 2x dziennie o 8.00 i 13.00
    Bank odbiorcy odbiera też 2x dziennie: o 7.00 i 12.00

    Czyli jeśli wyślesz przed 8.00 to odbiorca otrzyma je tego samego dnia
    Ale jeśli wyślesz o 12.00 to odbiorca otrzyma je następnego dnia
    roboczego po godzinie 7.00

    proste?

    --
    arTii

  • 55. Data: 2010-12-11 17:35:00
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2010-12-11 17:40, ...:::Tomek:::... pisze:

    > Ale co różnica jakie są daty? Liczy się to, że tych pieniędzy już nie ma
    > na koncie. I nie, nie mam blokady. Zablokowane środki widzę, jak zapłacę
    > kartą, do momentu zatwierdzenia płatności przez akceptanta (poszukaj
    > sobie w necie co to takiego), czasem trwa to nawet 5 dni. Jak robię
    > zwykły przelew, to pieniądze znikają z mojego konta natychmiast (i nie
    > jest to przelew w ramach jednego banku).

    Blisko, ale nie do końca.
    W mBanku jest mechanizm, że do czasu kiedy kasa nie pójdzie najbliższą
    sesją wychodzącą, możesz anulować przelew. Ale jednocześnie nie możesz
    do tego czasu wygenerować potwierdzenia przelewu.
    Bo kasa jest na koncie transferowym.

    --
    arTii

  • 56. Data: 2010-12-11 17:56:22
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-11 17:07, JA wrote:
    > Odpisujesz na mojego maila, w którym nie zająknąłem się że coś jest złe
    > dobre, czy pstrokate. Napisałem stan faktyczny.

    Właśnie nie, bo z Twojej wiadomości wystawało, że jesteś oszukiwany bo coś
    pieniędzy znika podczas przelewów na jakąś chwilkę. To jest właśnie
    smęcenie i wylewanie żali.

    > A Twój tekst można streścić:
    > Czemu wam się to nie podoba, przecież mi to pasuje.
    > A skoro mi pasuje, to czemu wam nie pasuje.

    Często mam do czynienia z systemami płatności zarówno krajowymi jak i
    zagranicznymi, więc wiem jak to działa i jakie są niestety ograniczenia
    techniczne tego.

    > Nawet nie wiesz jak działa bankowość elektroniczna.

    Czyżby.

    > Pozwolę sobie zacytować i skomentować.
    >
    > [...]
    > Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
    > ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
    > konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
    > przelewy do różnych banków!!! :)
    > [...]
    > Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle są
    > na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.

    Doszukuj się dalej, może w końcu domyślisz się, że ironia w tyłek kopie i
    tylko o to chodziło. Specjalnie dałem kilka ":)".

    > Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
    > Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie
    > na moim koncie.
    > Jeżeli nie wierzysz to sprawdź, albo zapytaj bankierów.

    Wystarczająco dużo mam z tym do czynienia by wiedzieć jak to działa, Arek
    mniej więcej to nakreślił w ogólnym, najpopularniejszym przypadku. A w
    ironicznym przypadku chodziło o znikanie i spisek, który temu towarzyszy :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 57. Data: 2010-12-11 18:00:46
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-11 18:35, "Arkadiusz P. Płanica" pisze:
> [...]
    > sesją wychodzącą, możesz anulować przelew. Ale jednocześnie nie możesz
    > do tego czasu wygenerować potwierdzenia przelewu.

    Być może tak jest, ale nie w moim (Alior). Ogólnie korzystam z 3 różnych
    banków i żaden takiej opcji nie oferuje. Ogólnie rzecz biorąc wszystko
    idzie w stronę natychmiastowych księgowań przelewów. Na drodze ku temu
    stoi KIR, ale to, co banki mogą zrobić po swojej stronie, to robią. To o
    czym piszesz było miałem kiedyś w Kredyt Banku, ale teraz też to
    wyłączyli, przynajmniej jeśli chodzi o przelewy krajowe.

    Tomek

  • 58. Data: 2010-12-11 18:11:31
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 16:26:55 +0100, JA napisał(a):

    > Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
    > W którym miejscu napisałem, że krzywda?

    Krzywda jest dla gównianych sprzedawców którzy nie mają płynności
    finansowej i jak nie dostaną fizycznie kasy od klienta to hurtownia ich
    spuszcza na drzewo.
    Jakoś żaden płaczący sprzedawca nie widzi problemu w tym, że ma moje
    pieniądze a ja nie mam towaru bo ma go kurier/poczta.

    --
    Kojer

  • 59. Data: 2010-12-11 18:22:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 17:30:12 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

    > Kolego, bzdury, to Ty piszesz i nawet nie raczysz się zapoznać z linkami,
    A Ty najwyraźniej czytasz tylko to co chcesz przeczytać.

    > które Ci ludzie podsyłają, a pojęcie o systemie rozliczeń
    > międzybankowych masz blade. Zaś jeśli chodzi o Allegro, to nie generuje
    > ono żadnego opóźnienia. Jak ktoś Ci zapłaci z PzA, to możesz
    > natychmiast zlecić wypłatę na Twoje konto, nawet pomimo tego, że
    > Allegro nie dostało jeszcze Twoich pieniędzy i dostaniesz je najbliższą
    > sesją. W takiej sytuacji, dla wygody kupujących i sprzedających Allegro
    > ryzykuje własnymi pieniędzmi, bo o tym pewnie też nie wiesz,
    To ciekawe skąd się biorą odpowiedzi od sprzedawców, że ciągle nie mają
    pieniędzy. Sam kiedyś też miałem taką sytuację, że wpłata mimo
    automatycznego zlecenia przyszła do mnie po dwóch dobach (niecałych.
    Mail o wyborze sposobu zapłaty dostałem o 8 rano, pieniądze na koncie
    miałem wieczorem następnego dnia.

    > ale nie wszyscy operatorzy płatności (np. Ecard, z którym mam
    > przyjemność współpracować) przelewają środki beneficjentowi najbliższą
    > sesją. Ecard robi przelew zbiorczy następnego dnia roboczego, tak więc
    > jeśli ktoś zapłaci kartą z PzA np. w piątek o godz. 13, Ty od razu
    > zlecisz wypłatę środków, to dostaniesz pieniądze w piątek po południu,
    > a Allegro dopiero w poniedziałek (Allegro chyba nie współpracuje z
    > Ecardem, ale to był tylko przykład).
    Chcesz to sprawdzić, aby udowodnić? Możemy wykonać transakcje za jakąś
    złotówkę, a potem wywiesimy w publicznym miejscu screenshoty z datami
    księgowania.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2010-12-11 18:26:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 19:00:46 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

    > Być może tak jest, ale nie w moim (Alior).
    Wyższa kultura bankowości. W normalnym banku, dopóki przelew nie jest
    realizowany pieniądze są na koncie.