  • 31. Data: 2010-12-11 10:01:34
    Temat: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-10 22:12, JA wrote:
    > Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
    > księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
    > kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
    > kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
    > Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

    Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
    ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
    konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
    przelewy do różnych banków!!! :)

    Nie wiem komu z was taka krzywda. To że są opóźnienia zależy tylko od
    banków. Przelew nie jest na konto allegro, płatności obsługują w
    platnosci.pl, prowizję za tę operację płaci allegro z prowizji za
    wystawianie przedmiotów. Proponuję teraz zerknąć na platnosci.pl do
    dokumentacji technicznej - sporo z systemów bankowych nie jest 24/7, mają
    wręcz wystawione godziny, kiedy pracują. Jak się ma konto w tak
    beznadziejnym banku to trzeba liczyć się z opóźnieniami. Wszystkich innych
    za to dotyczą opóźnienia do czasu sesji.

    Podsumowując PzA to tylko zwykły przelew z jego tradycyjnymi opóźnieniami
    oraz rozsądnie zrobione powiadomienia by było jasne, że ktoś:
    + zaczął transakcję
    + ukończył z pozytywnym rezultatem
    + płatność została przekazana

    Dla mnie to wygodne przede wszystkim dlatego, że sprzedający moga sobie
    obsłużyć sytuacje płatności za wiele przedmiotów, a ja mogę wyklikać
    płatność do wszystkiego.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-12-11 11:34:10
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-11 11:01, dominik pisze:

> [...]
    >
    > Dla mnie to wygodne przede wszystkim dlatego, że sprzedający moga sobie
    > obsłużyć sytuacje płatności za wiele przedmiotów, a ja mogę wyklikać

    Poza tym wreszcie można płacić za pzredmioty z Allegro kartą kredytową -
    a wtedy pieniądze po zapłaceniu znikają z konta płacącego dopiero po od
    kilku do nawet kilkudziesięciu dni od momentu zakupu.
    Dla mnie płatności z Allegro to bardzo wygodny system - i chętnie z
    niego korzystam. A jeśli komuś to nie odpowiada - faktycznie nie ma
    obowiązku korzystania - mozna zamiast wystawiać przedmiot na Allegro dać
    ogłoszenie o sprzedaży do gazety.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 33. Data: 2010-12-11 11:54:19
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-12-10 22:12, JA pisze:
> [...]
    > automatycznie). Pieniądze na moim koncie fizycznie i do dyspozycji
    > pojawiają się dopiero po sesji banku BRE (bo tam jest konto Allegro), a
    > tych sesji są dwie w dni robocze. I nie byłoby tu nic złego, gdyby z
    > Twojego konta one zeszły dopiero wtedy, gdy pojawią się u mnie. Ale
    > księgowanie obciążenia zawsze występuje wcześniej. Więc Ty nie masz już
    > kasy na kocie, ja nie mam jeszcze kasy na koncie. Pytanie gdzie jest ta
    > kasa? Teraz przelicz sobie przez ilość kończących się aukcji.
    > Czas ten waha się od 16 do nawet 24 h, gdy pieniądze są na koncie Allegro.

    Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też
    "znikają". Nie znajdują się na koncie nadawcy do momentu ich
    zaksięgowania na koncie odbiorcy, tylko są ściągane wcześniej, tak
    działa cały system przelewów w PL.
    Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne
    poczucie istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni
    chcą ich okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?

    Tomek

  • 34. Data: 2010-12-11 12:04:25
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Swoją drogą zastanawiam się, skąd u ludzi bierze się takie silne poczucie
    > istnienia teorii spiskowej, podejrzliwości, że wszyscy inni chcą ich
    > okraść? Paranoja? A może mierzenie innych swoją miarą?

    A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania z
    Allegro bylo proste i klarowne? Moze tez niechec do "uszczesliwiana na
    sile"?
    Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
    jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

    Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
    No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
    ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

    Piotr Sz.

  • 35. Data: 2010-12-11 15:26:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 11:01:34 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Nie wiem komu z was taka krzywda.

    Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
    W którym miejscu napisałem, że krzywda?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2010-12-11 15:30:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-11 12:54:19 +0100, "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> said:

    > Przecież jak robisz przelew za banku A do banku B, to pieniądze też "znikają".

    Nie znikają.
    Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

  • 37. Data: 2010-12-11 15:31:18
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Czytanie ze zrozumieniem to trudna sztuka.
    > W którym miejscu napisałem, że krzywda?

    W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

  • 38. Data: 2010-12-11 15:31:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nie znikają.
    > Są albo na Twoim koncie, albo Twojego kontrahenta.

    Widziales Ty bank? Odnosze wrazenie ze tylko w reklamie ;)

  • 39. Data: 2010-12-11 15:39:07
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-11 13:04, Piotr Sz. wrote:
    > A moze to zwykla niechec do komplikowania tego co przez 11 korzystania z
    > Allegro bylo proste i klarowne?

    A co teraz niby jest zbyt skomplikowane i zbyt trudne? Nowa funkcja jest
    zdecydowanie wygodna i pozwala na automatyzację tego, co normalnie trzeba
    było klepać ręcznie.

    > Moze tez niechec do "uszczesliwiana na sile"?

    Tak, wiele osób by chciało żeby świat zatrzymał się w miejscu, żeby nie
    budowany nowych dróg, mostów, autostrad itd. Bo to przecież też jest
    uszczęśliwianie na siłę.

    > Wyobraz sobie, ze sa ludzie ktorzy lubia sami decydowac co chca robic i w
    > jaki sposob. Od tego maja rozum zeby podejmowac samodzielnie decyzje.

    Są tacy, którzy zakopują pieniądze w ogródku, bo tak robili całe życie.
    Ale cóż - nie znaczy to że było/jest to najlepsze podejście.
    Świat się zmienia, prawo się zmienia - jak komuś to nie odpowiada to może
    z allegro nie korzystać, bądź w ogóle się wyprowadzić.

    > Ale moze po prostu staram sie mierzyc innych swoja miara, a to blad. :-)
    > No coz. Niektorzy po prosstu wymagaja "sterowania" i to nie jest absolutnie
    > ich wina. Tak jest dla nich najlepiej.

    Albo raczej niektórzy potrafią pewne zmiany docenić i to nie znaczy, że są
    sterowani. Po prostu w razie gdy im coś nie odpowiada to przestają używać,
    a nie obrażają się na system.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 40. Data: 2010-12-11 15:40:53
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-12-11 16:31, Jakub Jewuła wrote:
    > W zadnym - po prostu jojczysz jak stara baba ;)

    Dokładnie.

    I dla JA jeszcze: nie wypisuj o braku czytania z zrozumieniem, bo robisz z
    siebie pośmiewisko.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564