eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM › Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    From: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.rec.foto
    Subject: Re: Sprzedam głowicę fotograficzną Manfrotto 808 RC4, nową; od 1 zł BCM
    Date: Sat, 11 Dec 2010 17:23:18 +0100

    W dniu 2010-12-11 17:07, JA pisze:

    > [...]
    > Normalnie jakie straszne oszukaństwo! robię przelew Tobie z mojego banku i
    > ja już $ nie mam, Ty jeszcze nie masz. Spisek - bank sobie ładuje to na
    > konto i obraca za moimi plecami! :) A teraz przelicz to przez wszystkie
    > przelewy do różnych banków!!! :)
    > [...]
    > Robisz przelew na moje konto. Niestety zmartwię Cię, pieniądze ciągle są
    > na Twoim koncie. Już w pierwszym zdaniu piszesz bzdury.
    > Drugie zdanie ok. ja tych pieniędzy jeszcze nie mam.
    > Pieniądze z Twojego konta znikają w momencie kiedy następuje księgowanie
> [...]

    OK, odzywam się chociaż nie jestem bankierem, to zajmuję się obsługą banków.
    2 przypadki:
    1)
    Odbiorca i nadawca przelewu w tym samym banku (bank księguje online
    24h/dobę)
    kasa znika z konta nadawcy i pojawia się na koncie odbiorcy niemal w tym
    samym momencie (różnica kilku ms)

    2)
    Odbiorca i Nadaca mają rachunki w innych bankach

    - Nadawca zleca przelew, pieniądze są blokowane na jego rachunku do
    momentu kiedy następuje sesja wychodząca ELIXIR, w tym momencie
    nie ma już tych środków na koncie nadawcy
    - Środki trafiają (wirtualnie) do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR)
    która zajmuje się pośrednictwem pomiędzy bankami
    - Bank odbiorcy ma sesję przychodzącą, czyli odbiera z KIR informację,
    że jest przelew i księguje to na koncie odbiorcy (czas różny w
    zależności od banku)

    Więc pieniądze mimo wszystko sobie wędrują czyli gdzieś znikają na jakiś
    czas

    Jest jeszcze trzecia możliwość (nowa) a mianowicie "błyskawiczny przelew"
    W tym przypadku nie ma pośrednictwa KIR, tylko jest pośrednictwo np.
    dotpay. Jest to firma która ma konta w różnych bankach.
    np. w mBanku i inteligo i kiedy z mBanku robimy przelew do inteligo, to
    dotpay otrzymuje przelew "natychmiast" a z innego konta (już w PKO BP)
    robi przelew do inteligo czyli znów pieniążki są "natychmiast"
    Ale niestety taka usługa kosztuje.

    pozdrawiam

    arTii