  • 11. Data: 2012-05-27 11:52:18
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem

    Realne czy testowe?

    >, średnio jest o 1l
    > mniejsze niż w moim egzemplarzu

    Zależy kto jak jeździ.

  • 12. Data: 2012-05-27 12:18:15
    Od: tobi <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 maja 2012 01:03:20 UTC+2 użytkownik anacron napisał:
    > Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9

    Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi. Kolega z
    takim samym problemem (tyle że z ix35) stracił dobre 15 koników :(... a odkręcić
    sprawę wcale nie było łatwo (i tanio).

  • 13. Data: 2012-05-27 13:31:17
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > Znam spalanie pojazdu z identycznym silnikiem, średnio jest o 1l
    > mniejsze niż w moim egzemplarzu, no chyba nie niebieskie palą mniej niż
    > czarne.

    No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego testu
    nie wymyślisz.

  • 14. Data: 2012-05-27 13:33:20
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    Jak już Ci to "naprawią" to radzę się udać na hamownię i sprawdzić osiągi...

    Jaką niepewność pomiarową mają popularne hamownie podwoziowe? Na ile można
    wierzyć uzyskanym wynikom?
    Producenci samochodów podają osiągi silnika mierzone na hamowni silnikowej,
    według konkretnej normy i z dokładnością +- 5%. Hamownia podwoziowa mierzy
    siłę napędową na kołach i przelicza ją na moc i moment obr. silnika. Z nie
    wiadomo jaką dokładnością i według jakiej normy. (A norma określa temp. i
    wilgotność powietrza, temp. i gęstość paliwa, obciążenie lub nie silnika
    dodatkowym osprzętem itd. itp.)

    Generalnie wyniki pomiarów z popularnych hamowni są mało wiarygodne,
    szczególnie z hamowni inercyjnych. Ludzie obsługujący te hamownie z reguły
    nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów. Bo
    "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".

    Paweł

  • 15. Data: 2012-05-27 13:36:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PavveL" <l...@i...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > nie wiedzą co to jest metrologia, niepewność pomiarowa, rachunek błędów.
    > Bo "panie, to komputer mierzy, to jest dokładne i już".

    To zmierz po i przed "naprawą: na tej samej hamowni i ten problem masz z
    głowy.
    Przyciąć diesla żeby mniej palił nie jest problemem, pytanie czy to
    przyniesie więcej szkody czy pożytku.

  • 16. Data: 2012-05-27 13:37:08
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 13:31, Iksiński pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No to zamień się z właścicielem tego samochodu na tydzień. Lepszego
    > testu nie wymyślisz.

    Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
    druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
    Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
    nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.

  • 17. Data: 2012-05-27 14:50:18
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości:

    > Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9

    Zużycie paliwa w katalogu jest uzyskiwane w badaniach lab. na hamowni
    podwoziowej opisanej szeczgółowo w normach UE... pogooogaj sobie.

    Jak oddasz do serwisu do żeby Cię mieć z głowy pewnie ci "chiptuning'ują"
    ECU poprzez zmianę czasów otwarcia wtryskiwaczy, doładowania itd.. Raczej
    powinni je zwiększyć i rozszerzyć zakres po to abyś miał większy Nm i jego
    rozpiętość względem rpm...co spowoduje że będziesz go mniej butował =
    mniejsze spalanie.

    Ale też mogą Ci zmniejszyć (choć to nielogiczne). Więc albo jedź na hamownie
    (ale tutaj będzie musiał 100-200 zł zapłacić....a przecież chcesz
    zaoszczedzić). Zatem sprawdź przyspieszenie swego wozu w wybranym przez
    Ciebie zakresie obrotów (prędkości) pod dużym obciążeniem (najbliżej
    przełożenia bezpośredniego). Proponuje na 3. biegu 60 -100 km/h oraz na 4.
    biegu 80 - 140 km/h. Albo w pełnym zakresie obrotów od 1500 - 4500 obr. na
    3. lub 4. biegu.
    Pomiar najlepiej racelogicem albo czyms innym co ma gps. Możesz też wykonać
    ręcznie >3 próby ze stoperem i średnią z tych prób.

    Pomiar dla przypadku np. 1500 - 4500 obr. wykonujesz w ten sposób że
    jedziesz mniejsz niż 1500 obr. ( np.1200 obr.) i wciszkasz powoli (po to aby
    przy tak niskich obotach. nie męczyć dwumasy) gaz tak aby przy tuz przed
    1500 obr. mieć w 100% wciśnięty gaz i wtedy wciskasz stoper.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 18. Data: 2012-05-27 14:56:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 27 May 2012 01:03:20 +0200, anacron wrote:

    > Auto: Hyundai i30 1.4 CRDI.
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
    >
    > W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
    > nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne.

    A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
    Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.

    No i to raczej niezbyt mocny silnik - być może 90-100 to już trochę za dużo
    żeby osiągnąć deklarowane zużycie paliwa. Jakie masz obroty silnika przy
    100km/h?
    Spróbuj pojechać 80-90 i wtedy zobacz co się będzie działo ze zużyciem
    paliwa.

    > Jakoś nigdy nie
    > miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
    > testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
    > przez producenta.

    Też się nie spotkałem jeszcze z samochodem gdzie byłby jakiś problem z
    osiągnięciem deklarowanego zużycia paliwa, pod warunkiem nie przekraczania
    właśnie 90-100km/h.
    O ile miasto miastu nie równe i trudno to porównywać, to przy niedużym
    ruchu na trasie nie powinno być problemów.

  • 19. Data: 2012-05-27 15:01:06
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > A to są wskazania komputera czy policzone na stacji benzynowej?
    > Bo to pierwsza rzecz do weryfikacji - licznik przebiegu i zużycia paliwa.

    A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też mega
    ważne. Ale nie że napiszesz od tak sobie tylko zacytuj odniesnie
    literaturowe ;-]

    Pozdr/.

    --
    Bugatti

  • 20. Data: 2012-05-27 15:02:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 27 May 2012 13:37:08 +0200, anacron wrote:

> [...]
    > Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
    > nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.

    Jeżeli w 3 ASO nic nie wymyślili to pewnie i w 20 kolejnych też nic nie
    wymyślą.
    W każdym z nich otworzą tą samą stronę serwisówki opisującą ten problem i
    zrobią to samo.

    Jak chcesz czegoś się dowiedzieć, to musisz zabrać oba samochody na
    hamownię i zrobić badanie z ciśnieniem doładowania i AFR.
    Wtedy będziesz miał na jednym wykresie dane dotyczące mocy, ciśnienia,
    mieszanki i oporów toczenia.
    Plus te parametry można też odczytać przy jeździe ze stałą prędkością przy
    tych około 100km/h z lekko wciśniętym gazem (bo problem może dotyczyć tylko
    niewielkich obciążeń).