eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30. › Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
  • Data: 2012-06-05 21:28:34
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-06-05 20:58, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
    >
    >>> 4. Nie jedź na luzie - jeśli planujesz zatrzymanie lub spowolnienie
    >>> ruchu, tocz się na biegu, bez naciskania pedału gazu.
    >>
    >> Nic się nie zmieniło.
    >
    > to mnie zaciekawiło. Dlaczego?

    Po pierwsze - hamowanie silnikiem, mniejsze obciążenie układu
    hamulcowego itd.

    > Rozumiem, że w nowych autach tak to działa, bo przy hamowaniu silnikiem
    > auto nie dostaje paliwa.

    A co to jest wg Ciebie nowsze auto?

    > Ale w starszych to raczej wiecej paliwa zuzywa się na biegu jałowym a nie
    > na hamowaniu silnikiem.

    Chodziło Ci chyba o to, że więcej paliwa silnik zużywał przy hamowaniu
    silnikiem niż na biegu jałowym?

    No, a teraz po drugie - ponad 30 lat temu to w Polonezie (nie tylko
    zresztą) stosowany był tzw. ZHS (zawór hamowania silnikiem), który
    działał w zasadzie tak samo jak to, co uważasz za działające w nowych
    samochodach. No, ale jak widzę wiedza na ten temat dalej jest niezbyt
    duża...






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: