  • Data: 2010-12-05 13:47:37
    Temat: Re: Spacerzoom do Pentaxa K-x
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-05 09:59, Marek Wyszomirski wrote:
    > Tamron 18-250 jest całkiem przyzwoity _jak_na_taki_zakres_ogniskowych_.

    No widzisz - tak jak pisałem nie dla każdego rekord zakresu ogniskowych
    jest powodem do akceptacji słabej jakości obrazu. Gdyby koniec był na
    600mm i degradacja jakości by postępowała w takim tempie to również byłbym
    przeciw. Dlatego, że gdzieś jest ta granica przyzwoitości i pasuje jej
    chociaż trochę przestrzegać :)

    A tak w ogóle, to skoro godzisz się na rozmydlenie, to czemu nie na
    cyfrowy zoom/crop? Taniej, a efekt ten sam :)

    > Nie ma co oczekiwać aby superzoom mógł konkurować jakością obrazu z dobrze
    > zrobionym zoomem o umiarkowanej krotności ogniskowych - 3-4x.

    Umiarkowane, to te poniżej 3x (np. 24-70, 17-35, 70-200) :)
    Co do konkurowania z uniwersalnymi zoomami (24-120, 50-150, 18-105) to z
    tego co pamiętam jakość poniżej tego uniwersalnego zakresu szkieł powyżej
    spada na tyle, że spokojnie można cropować. Gdyby matryce miały znów po
    6Mpix to ok, ale jak przy 12Mpix kłuło w oczy, to przy 16-18Mpix dzisiaj
    rozmydlanie sobie coraz więcej ma coraz mniejszy sens.

    > Decydując
    > się na zakup takiego obiektywu trzeba mieć świadomość, że godzimy się na
    > gorszą jakość optyczną aby zyskać na komforcie użytkowania.

    To rozumiem, że jak by się okazało, że nowe aparaty ostrzą do f/11 i nie
    ma przeciwskazań do przedłużenia jeszcze bardziej zoomu to byś równie
    mówił o wygodzie przy 18-800mm? :) IMHO komfort jest żaden dla świadomej
    osoby. Nieświadoma ma najczęściej aparat 0,3Mpix w swoich zdjęciach na
    facebooka czy 1Mpix w odbitkach 10x15.

    > Nie zmienia to
    > faktu, ze Tamron 18-250 będący jednym z najlepszych optycznie superzoomów
    > jest lepszy od Tamrona 18-200. A że w porównaniu z np. Tamronem (żeby już
    > się trzymać jednej firmy) 17-50f2.8 pod względem jakości optycznej przegra
    > o kilka klas - to oczywiste, podobnie jak to, że pod względem
    > przestronności wnętrza Porsche 911 przegra z VW Passatem - mimo, że jest
    > od niego droższe.

    Powiedzmy że pokłóciłbym się z tym porównaniem. To raczej jak byś miał na
    liczniku w maluchu 270 km/h i co z tego, że to prędkość z górki i z dużym
    wiatrem :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564