  • 1. Data: 2010-11-23 20:29:37
    Temat: Spacerzoom do Pentaxa K-x
    Od: Paweł <g...@o...pl>

    Witam
    Chciałbym się poradzić jakibyście proponowali obiektyw tele do Pentaxa w
    granicach 1,5 tys. zł ?
    Ja póki co rozważam następujące modele:

    Pentax DA 55-300 mm f/4.0-5.8 ED
    Sigma 50-200 mm f/4-5.6 DC OS HSM
    Tamron AF 70-300 mm f/4-5.6 Di LD Macro
    Sigma AF 70-300 mm f/4-5.6 APO macro super II
    TAMRON 28-300 f/3.5-6.3 AF XR Di LD IF ASL Makro

    Piorytet dla mnie to oprócz w miarę solidnej konstrukcji obiektywu, jak
    najlepsza ostrość w jak najszerszym zakresie ogniskowych i w miarę znośne
    gabaryty tak, żeby po spacerze nie bolał mnie kark od noszenia sprzętu ;-)
    Z góry dzięki za pomoc w trudnym wyborze.

  • 2. Data: 2010-11-23 20:45:58
    Temat: Re: Spacerzoom do Pentaxa K-x
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-23 21:29, Paweł pisze:
> [...]
    > sprzętu ;-)
    > Z góry dzięki za pomoc w trudnym wyborze.

    Z tych bym zdecydowanie preferował Pentaxa DA55-300. Obejrzyj sobie
    testy obiektywów ze strony www.photozone.de (strona niemiecka, ale w
    języku angielskim)- sądzę, że pomogą w wyborze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-11-23 21:20:16
    Od: mt <t...@i...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > Tamron AF 70-300 mm f/4-5.6 Di LD Macro
    > Sigma AF 70-300 mm f/4-5.6 APO macro super II
    > TAMRON 28-300 f/3.5-6.3 AF XR Di LD IF ASL Makro

    To Ty chcesz w końcu tele czy uniwersalny spacerzoom? Ciężko ze sobą
    zestawiać obiektywy: 70-300 mm i 28-300 mm.

    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-11-23 21:20:37
    Od: mt <t...@i...pl>

  • 5. Data: 2010-11-23 21:27:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-11-23 22:20, mt pisze:

    > To Ty chcesz w końcu tele czy uniwersalny spacerzoom? Ciężko ze sobą
    > zestawiać obiektywy: 70-300 mm i 28-300 mm.

    W sumie oba są do 300, mają przy tych 300 dość podobną jasność i łatwo
    się domyślić, który przy tych 300 będzie lepszy optycznie:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 6. Data: 2010-11-24 10:53:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4cec2434$0$22798$65785112@news.neostrada.pl>,
    Paweł <g...@o...pl> wrote:

> [...]
    > gabaryty tak, żeby po spacerze nie bolał mnie kark od noszenia sprzętu ;-)

    No i jest jeszcze Tamron 18-250 3,5-6,3 Di-II macro (he, he, macro)...

    TA

  • 7. Data: 2010-11-24 11:26:36
    Od: "Paweł" <g...@o...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > No i jest jeszcze Tamron 18-250 3,5-6,3 Di-II macro (he, he, macro)...
    >
    > TA

    Wiem, że to inna bajka ale co powiecie na połączenie Pentax K-x ze szkłem
    PK-A KIRON 70-210mm F/4 ???

  • 8. Data: 2010-11-24 11:33:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

> [...]
    >
    > Piorytet dla mnie to oprócz w miarę solidnej konstrukcji obiektywu, jak najlepsza
    ostrość w jak najszerszym zakresie ogniskowych

    Jak dla mnie wszystkie powyższe to tele a nie spacerzoom.
    Co najwyżej ten tamron 28-300 się z trudem łapie, ale i on
    na szerokim końcu ma eq ~45mm czyli węziej niż byle kompakt.
    Pod pojęciem spacerzoom do cropa szukałbym raczej czegoś co się
    zaczyna od 18mm a kończy... tu większa tolerancja: 90-200

  • 9. Data: 2010-11-24 11:41:34
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Wiem, że to inna bajka ale co powiecie na połączenie Pentax K-x
    > ze szkłem PK-A KIRON 70-210mm F/4 ???

    Powiemy, zebys sie zdecydowal o co Ci chodzi. :)

    Najpierw piszesz o "spacerzoomie", pozniej podajesz
    przyklady teleobiektywow z kilku roznych polek
    a konczysz pytajac o manualnego kundelka za paczke
    fistaszkow.

    A sam Kiron? Dzialac bedzie, pewnie ze tak.
    IMHO nawet calkiem przyzwoicie.
    Tu masz sample: http://www.pbase.com/afrogie/lens_70210_kiron

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2010-11-24 11:45:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <icit6j$2s8u$1@news2.ipartners.pl>,
    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > Pod pojęciem spacerzoom do cropa szukałbym raczej czegoś co się
    > zaczyna od 18mm a kończy... tu większa tolerancja: 90-200

    No to ja zapronowalem Tamrona 18-250.
    Ale zwroc uwage, ze kolega w temacie napisal spacerzoom, ale w tresci -
    tele.

    TA