  • Data: 2010-11-24 12:26:33
    Temat: Re: Spacerzoom do Pentaxa K-x
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Szczerze mówiąc to dla mnie rozróżnienie tych kategorii jest
    > trochę mgliste

    "Spacerzoom" to uniwersalny obiektyw z szerokim zakresem
    ogniskowych. Ot takie szklo do zabrania ze soba na spacer,
    jako jedyne w kieszeni.

    Ciezko podciagnac pod taka kategorie obiektyw zaczynajacy
    sie od 80 czy 100mm (w ekwiwalencie dla malego obrazka)

    > i przeglądając różne fora również widzę, że dla opisu kategorii
    > spacerzoom i teleobiektyw używa się szerokiego wachlarza
    > obiektywów (np. http://forum.optyczne.pl/viewtopic.php?t=6305)

    Przyjrzyj sie uwaznie - wszystkie, o ktorych wspomina pytajacy,
    zaczynaja sie od 18mm.

    > dlatego jeśli można poprosić o propozycje dla tych dwóch
    > kategorii z osobna ale obowiązuje limit wydatków
    > na poziomie 1500 zł to byłbym wdzięczny

    Nowy z gwarancja?

    W kategorii teleobiektywow wymieniony juz przez Ciebie
    Pentax DA 55-300 mm f/4.0-5.8 ED

    W kategorii uniwersalnego obiektywu spacerowego
    polecany przez Titus'a Tamron 18-250 3.5-6.3 Di-II
    ewentualnie (taniej) Sigma 18-200 lub 18-125.

    Na pewno NIE tamron 18-200. ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.