    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Date: Sat, 2 Jun 2012 14:16:29 +0200

    news:slrnjsgu71.gj2.joshua@tau.ceti.pl...

    > Fakt, że dowolna lustrzanka nagrywa filmy HD bez porównania lepsze niż 90%
    > różnych kamer HD sprzed 2-3 lat, a i pewnie lepiej od obecnych. Producenci
    > kamer jak ćmy pchają się w kierunku ich miniaturyzacji, co prowadzi do
    > fatalnego - koszmarnie fatalnego - obrazu przy słabym świetle. Tu
    > lustrzanka
    > z dużą matrycą ma gigantyczną przewagę, dzięki czemu mogą z nimi
    > konkurować
    > tylko drogie cudeńka typu panasonic TM900.

    W to nie wątpię. Coraz więcej filmów kręconych jest na tym sprzęcie.
    Ale nie o to mi chodzi.
    Moja teza jest taka, że jest to ficzer bez znaczenia dla typowego usera - na
    dłuższą metę, po zachłystnięciu się nowinką.
    Nikt, poza osobami nastawionymi na filmowanie, tak naprawdę z tego nie
    skorzysta.
    A takich osób jest niewiele... Czy to się zmieni? W obecnej sytuacji, gdy
    ludzie zaganiani są do pracy bardziej niż na pańszczyźnie (mówię o globalnym
    trendzie) - śmiem w to wątpić.

    > [ciach lista zalet]
    > + większa ergonomia - wygodnie rozłożone przyciski do różnych funkcji
    > + lepsze wyważenie przy dużych szkłach (w sumie też ergonomia)
    Nieniejszym potwierdzona została częściowo moja opinia o evil-ach:
    bezsensownie małe gabaryty kamery w stosunku do optyki.
    Jeszcze jak za pomocą lustra wyeliminują lag, to będzie super...

    > [...]
    >
    > Bzzzt, wrong :( Sony w ofercie ma już tylko SLT+EVIL. Lustra ostatecznie
    > wyleciały z oferty... przynajmniej na stronach i według wszelkich
    > sprzedawców w salonach sony.
    Czekają na odkrycie. Za 5-10 lat...

    > Patrząc na cytowany tu test masakrowania szkiełka na kurtmunger, to
    > faktycznie nie ma się co przejmować :)

    To, czy kurz widać, czy nie, zależy również od konstrukcji i ogniskowej
    szkła.