eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warranties › Re: Software warranties
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Fri, 15 Jul 2011 01:18:24 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <ivo10g$ir5$1@inews.gazeta.pl>
    References: <5...@u...googlegroups.com>
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl>
    <e...@k...googlegroups.com>
    <ivmpec$aiq$1@news.onet.pl> <ivmrvh$500$1@speranza.aioe.org>
    <ivn3ua$pnr$1@news.onet.pl> <ivn4b5$8m2$7@solani.org>
    <ivn519$u84$1@news.onet.pl> <ivnsu7$ahs$1@inews.gazeta.pl>
    <ivnti9$o4v$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ac53cca.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1310689105 19301 90.197.60.202 (15 Jul 2011 00:18:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2011 00:18:25 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <ivnti9$o4v$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191495
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15/07/2011 00:19, Sebastian Biały wrote:
    > On 2011-07-15 01:08, Andrzej Jarzabek wrote:
    >>> Czekaj, a kto decyduje o tym jaki jest niedostateczny? Masz dwa
    >>> przypadki:
    >> Sąd decyduje.
    >
    > Raczej eksperci. Sąd składa się z prawników o wiedzy zerowej z
    > przedmiotu sprawy.

    Decyduje sąd. Rzeczoznawcy są po to, żeby sądowi przekazać istotną
    wiedzę z przedmiotu sprawy, ale to nie oni decydują.

    >> Przecież takie systemy sprzedawane są zwykle z gwarancją/supportem.
    >
    > Wlasnie zauważyłeś że gwarancje można miec *jeśli* jest na nią
    > zapotrzebowanie na rynku.

    Jeśli się jest dużym klientem instytucjonalnym kupującym specjalistyczne
    systemy i dysponującym tabunem prawników. A chodzi o to, żeby konsumenta
    i mniejszych instytucji też chronić - nawet wtedy, kiedy gwarancji nie
    ma i nie można jej mieć.

    >> Nawet jeśli software zawsze zawiera błędy, to realnie może tych błędów
    >> być na tyle niewiele, że na ileśtam tysięcy klientów jeden będzie chciał
    >> zwrócić towar. A taką stratę producent może łyknąć. A jak np. co piąty
    >> będzie chciał zwrócić, to po prostu software jest kaszaniasty albo
    >> niezgodny z ofertą i producent ze sprzedawcą powinni dostać po dupie.
    >
    > I dostają po dupie. Bez gwarancji narzuconych przez prawo, bez
    > regulacji. Wyłacznie na podstawie jakości aplikacji.

    Ale nie chodzi o to, żeby dostała po dupie, tylko żeby tysiące klientów
    nie zostało orżniętych na ileśtam dolarów w majestacie prawa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: