    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Thu, 14 Jul 2011 23:59:22 +0100
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    <2...@g...googlegroups.com>
    <ivico7$vmc$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <ivkg8d$h2u$1@news.onet.pl>
    <e...@a...googlegroups.com>
    <ivmoaj$56a$1@news.onet.pl>

    On 14/07/2011 13:43, Paweł Kierski wrote:

    > ROTFL! Pokaż mi działający startup pralek czy samochodów. Budowanie
    > tego w garażu przecież nie jest takie skomplikowane technologicznie.

    W przypadku rzeczy produkowanych masowo trzeba mieć odpowiedni kapitał
    na uruchomienie linii produkcyjne, który może już z definicji wykluczać
    firmę z pojęcia startupu. Natomiast oczywiście w różnych branżach
    istnieją startupy R&D, które są odpowiednikiem startupów software'owych
    i one owszem rozwijają właśnie takie koncepcje jak zrobić lepszą lodówkę
    albo odkurzacz. Jak już to wymyślą, to albo dostają kapitał i stają się
    wielką firmą, albo są wykupywani przez wielką firmę, albo żyją z
    licencjonowania patentów. Oczywiście dotyczy to tych startupów, które
    odnoszą sukces - większość pada, ale w software jest tak samo.

    > [...]
    >
    > Ochrona - tak. Przeregulowanie tej ochrony - przestaje. Patenty już
    > są przeregulowane (głównie dzięki absurdalnej praktyce), prawa autorskie
    > szybko gonią.

    Nowele do ustawy o prawie autoskim są raczej nieczęste?

    > Gdzieś czytałem, że obecnie ochrona miałaby sens prorozwojowy, gdyby
    > była ograniczona do kilku lat.

    Być może, ale ochrona na 6 lat czy na 30 nie różni się stopniem
    uregulowania.

    > Już obok opisałem swój przypadek.

    Twój przypadek to twój przypadek, a nie "zawsze".