eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSoftware warrantiesRe: Software warranties
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!g16g2000yqg.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Software warranties
    Date: Tue, 12 Jul 2011 13:38:10 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 46
    Message-ID: <2...@g...googlegroups.com>
    References: <5...@u...googlegroups.com>
    <ivef8p$1rn$1@news.onet.pl> <iveg55$ar3$1@solani.org>
    <ivend0$2qd$1@news.onet.pl> <iveopc$ar3$4@solani.org>
    <iveran$jvn$1@news.onet.pl> <ivesh5$akp$1@speranza.aioe.org>
    <ivi7u8$c7n$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.3.40.82
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1310503177 31806 127.0.0.1 (12 Jul 2011 20:39:37 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Jul 2011 20:39:37 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: g16g2000yqg.googlegroups.com; posting-host=83.3.40.82;
    posting-account=bMuEOQoAAACUUr_ghL3RBIi5neBZ5w_S
    User-Agent: G2/1.0
    X-Google-Web-Client: true
    X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10.6; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 Firefox/3.6.13,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:191394
    [ ukryj nagłówki ]

    On Jul 12, 9:39 pm, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Sa takie dziedziny informatyki gdzie oprogramowanie bezbłędne *nie*
    > istnieje. I nie będzie istnieć ze względu na ogrom kompilacji i eniony
    > lat pracy testerów aby wylapać wszelkie błedy. Tam działa rynek - kupuje
    > się produkt dzialający lepiej. Ale nie ma działajacych doskonale i każdy
    > doskonale sobie z tego zdaje sprawę.

    Ale tu nie chodzi o to, żeby coś nagle od jutra na pewno działało,
    tylko o to, żeby producent był odpowiedzialny wtedy, gdy coś nie
    działa. Bo dzisiaj jest tak, że producenci piszą w licencjach, że
    program kompletnie się do niczego nie nadaje i jest im z tym dobrze.
    Ba, kiedyś kupiłem urządzenie, któro w papierach miało napisane nie
    tylko to, że software się do niczego nie nadaje i ma prawo nie
    działać, ale też że nawet jeśli użytkownik zauważy, że nie działa, to
    producent i tak nie zobowiązuje się do jego poprawy. Chyba zgodzisz
    się, że nawet biorąc pod uwagę stopień komplikacji jakiegoś softu i
    realną nieuchronność błędów, takie postawienie sprawy to robienie
    sobie jaj z klienta.

    Ja nie oczekuję od konsumenckiego softu, żeby działał na 100%.
    Oczekuję natomiast, że producent ruszy dupę, jeśli trafię na błąd.

    Przecież jeśli kupuję telewizor czy pralkę, to nikt nie będzie
    twierdził, że urządzenie wyjęte z pudełka na 100% będzie działać
    poprawnie. Natomiast istnieje mechanizm ochrony konsumenta w postaci
    gwarancji, dzięki któremu jeśli coś nie działa, to można liczyć na
    jakiś ciąg dalszy. Np. na naprawę lub wymianę.
    W przypadku softu takich mechanizmów nie ma, chyba że jakaś firma sama
    chce podnieść profil swojego produktu przez zaoferowanie klientowi
    takiej ochrony, ale to jest dobrowolne a nie obowiązkowe i chyba o to
    tutaj chodzi.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: