  • 51. Data: 2011-07-07 14:23:18
    Temat: Re: Smutne staty - porownanie ofiar smiertelnych PL - DE
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:01 *Artur
    Maśląg* naskrobał(a):

    > W Polsce nie było rządów komunistycznych (może poza chwilowym dryfem
    > w na przełomie lat 40/50.
    pewnie tak samo byłoby Ci trudno uwierzyć, że Bierut był etatowym
    funkcjonariuszem NKWD.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-07-07 14:18:44

  • 52. Data: 2011-07-07 14:25:26
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > i na tej napisanej w czasach PRL-u, ale niezgodnej
    > zaleceniami Partii.

    Wiesz, pytam, bo dość jednoznacznie oceniasz moją wiedzę na
    podstawie jednego zdania :-). Nie miałem na celu wykazywanie
    swojej wiedzy historycznej, ale raczej zasygnalizowanie, że
    Polacy byli zniewoleni przez dużo dłuższy czas niż tylko
    lata powojenne XX wieku :-). I trochę mnie irytuje zwalanie
    całego naszego zacofania, ignorancji, chamstwa, sobiepaństwa
    itd. tylko na "sowiecką okupację"... A niestety im młodszy
    "historyk" (czyt. taki co w PRL z jajka na jajko jeszcze
    skakał) tym bardziej demonizuje tamte lata... Wystarczy że
    posłucham mojego dziecka, co im pani na historii w gimnazjum
    opowiada. Zresztą pani sama niespełna 30-letnia, więc PRL
    zna tylko z "jedynie słusznych" książek, którymi ją raczono
    na studiach ;-))

  • 53. Data: 2011-07-07 14:27:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Myjk,

    > ROTFL

    Z czego przylewasz? Prawdę napisał. Nijak polskiego realnego
    socjalizmu komunizmem nazwać nie można.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 54. Data: 2011-07-07 14:29:44
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...nasilenie naszych złych cech to wynik, blisko pół
    > wieku, komunistycznych
    > rządów.

    Wiesz? Musieliśmy chyba w jakichś różnych Polskach mieszkać
    ;-). Wiesz co to są rządy komunistyczne? Poza okresem
    1944-56 trudno takowych w Polsce szukać, poza nielicznymi
    epizodami może... Trochę brakuje do pół wieku ;-)

  • 55. Data: 2011-07-07 14:40:22
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:25
    *Robert_J* naskrobał(a):

> [...]
    > lata powojenne XX wieku :-). I trochę mnie irytuje zwalanie
    > całego naszego zacofania, ignorancji, chamstwa, sobiepaństwa
    jeżeli po 150 latach niewoli naród potrafił się zmobilizować i wbrew
    bolszewikom i Ententy utworzyć niepodległe państwo to jednak chyba
    świadczy, że było to coś dla nas istotnego?

> [...]
    > opowiada. Zresztą pani sama niespełna 30-letnia, więc PRL
    > zna tylko z "jedynie słusznych" książek, którymi ją raczono
    kiedyś nie mogłem uwierzyć w to co UB-owcy robili w obozie Jaworzno...
    niestety to nie jest dyskusja na tą grupę:)

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-07-07 14:26:59

  • 56. Data: 2011-07-07 14:47:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Heraklit,

    > jeżeli po 150 latach niewoli naród potrafił się zmobilizować i wbrew
    > bolszewikom i Ententy utworzyć niepodległe państwo to jednak chyba
    > świadczy, że było to coś dla nas istotnego?

    Są tacy, którzy twierdzą, że państwo nie jest niepodlege i nadal
    sięwają "racz na wrócić" zamiast "pobłogosław". Są też tacy, którzy
    mają mocne zmartwienie, czy na pewno o taką wolną Polskę walczyli...

    [...]

    > kiedyś nie mogłem uwierzyć w to co UB-owcy robili w obozie Jaworzno...
    > niestety to nie jest dyskusja na tą grupę:)

    Wiesz - mnie przeraża bardziej to, co działo się na lotnisku w
    Szymanach i okolicach oraz to, że po raz kolejny pozwalamy obcemu
    wojsku okupować kawałek naszego kraju.

    Po "komunie" zbrodni spodziewać się można. "Demokracja" nie powinna
    dopuszczać ani do zbrodni wojennych ani do wkraczania obcych wojsk.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 57. Data: 2011-07-07 14:50:49
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 14:27 *RoMan
    Mandziejewicz* naskrobał(a):

    > Z czego przylewasz? Prawdę napisał. Nijak polskiego realnego
    > socjalizmu komunizmem nazwać nie można.

    przecież wywodzą się z jednej ideologii.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-07-07 14:49:30

  • 58. Data: 2011-07-07 14:58:20
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "topek" <t...@p...pl-zamien-0-na-o> napisał

    > Na polskich drogach w 2010 zginelo 3907 osob
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wypadek_drogowy

    Na poczatek wystarczy zakazac CB i uzywania baz danych o fotoradarach w
    nawigacjach. Ruch sie od razu uspokoi! Koszt zaden.

    --
    Hinek

  • 59. Data: 2011-07-07 15:05:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Heraklit,

    > przecież wywodzą się z jednej ideologii.

    W życiu. Realny socjalizm to ideologia przetrwania. Okazała się bardzo
    skuteczna. Po wierzchu socjalizm a pod spodem każdy i tak robił to co
    chciał.

    Ile masz lat i co pamiętasz z tamtych czasów?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2011-07-07 15:09:56
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 lipiec (czwartek), gdy o godzinie 15:05 *RoMan
    Mandziejewicz* naskrobał(a):

    > W życiu. Realny socjalizm to ideologia przetrwania. Okazała się bardzo
    > skuteczna. Po wierzchu socjalizm a pod spodem każdy i tak robił to co
    > chciał.
    to po co takiemu państwu był aż tak rozbudowany aparat bezpieczeństwa??

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-07-07 15:06:05