  • Data: 2010-07-11 15:46:45
    Temat: Re: Silnik zachlapany ON - mozna to czesciowo usunąć ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    news:i1c44r$5r1$1@news.onet.pl...
> [...]
    > równiez do góry to osłona silnika (gabka w niej) nasiągnięta aż się 2x
    > cieższa zrobiła.
    >
    > OK. Tylko chciałem sprzedać samochód... Niestety silnik uwalony ON zapewne
    > dobrego wrażenia nie zrobi, choć przeciez to żadna awaria.
    >
    > Jakie mam opcje?
    >
    > a) poczekać, samo odparuje (ile?)
    >
    > b) użyć jakiegoś środka do rozpuszczania on który mi nie uszkodzi
    > elementów.
    >
    > c) wymyć myjką silnik.
    >
    > Ze względu na to że c) jest najbardziej niebezpieczne chcę to zastosować
    > na samym końcu "jak wszystko zawiedzie".

    ??? A na czym polega niebezpieczność C?
    Bo ja wszystkie samochody regularnie myję myjką ciśnieniową pod klapą?

    Ja myślę że masz jeszcze opcję d:

    d) poczekać jak z klapy skapnie trochę na gorącą osłonę kolektora
    wydechowego i całe auto mi się spali.

    Po d) już nie będziesz miał kłopotu.

    > Coś mogę zrobić na teraz aby pozbyć się choć częsciowo smrodu i tłustego
    > nalotu?

    Tą gąbkę z klapy bym zdjął i wymienił na jakąś "czystą" ze szrotu.
    A resztę komory silnika umyłbym myjką z mydłem pod ciśnieniem.