-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.na
sk.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Fri, 10 Dec 2010 21:31:20 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 80
Message-ID: <op.vnilyikza6rut4@balthazar>
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnhkwdgda6rut4@koder>
<s...@k...sail-ho.pl>
<op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
<4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl>
<4d02290f$0$20988$65785112@news.neostrada.pl>
<idtasa$gov$1@inews.gazeta.pl>
<4d024c49$0$22802$65785112@news.neostrada.pl>
<idtjrh$h71$1@inews.gazeta.pl> <idts0d$gqd$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnihe0d4a6rut4@balthazar> <idtunn$ql8$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnijswd1a6rut4@balthazar> <idu1gl$761$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 83-142-216-87.via.zamek.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1292013079 25599 83.142.216.87 (10 Dec 2010 20:31:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 20:31:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Opera Mail/10.63 (Win32)
X-Antivirus: avast! (VPS 101210-0, 2010-12-10), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333814
[ ukryj nagłówki ]Dnia 10-12-2010 o 21:10:44 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
[...]
>>>>> Trollować - to najbardziej owocna umiejętność w internecie :)
>>>> Zanika, niestety.
>>> Wręcz przeciwnie - raczej rośnie ilość trolli najgorszego gatunku.
>> Skądże. Prawdziwego trolla to ze świecą szukać. Nawet samo pojęcie się
>> zdewaluowało, czego jesteś najlepszym przykładem.
> Wygląda na to, że będziesz chyba musiał precyzyjniej określić co miałeś
> na myśli.
Wystarczy spojrzeć etymologicznie. To, co nazywasz trollingiem, wcale nim
nie jest. To po prostu zwykły wandalizm.
[...]
> Dla dobra dyskusji to nie trzeba było najpierw popadać w jakieś
> absurdalne przykłady - wtedy pewnie płaszczyzna porozumienia
> byłaby mniej śliska.
Kiedy cały fun z RWD vs FWD polega właśnie na kontrolowaniu poślizgów.
[...]
>> Doświadczenie mnie nauczyło, że na śliskim podłożu zdjęcie nogi z gazu
>> przy pierwszym wyczuciu uślizgu go w zasadzie kończy.
>
> Jak wyżej/wcześniej - jeżeli tylko tyle wystarczyło i nie zakończyło
> się niczym niespodziewanym, to zwyczajnie nie miałeś okazji być
> zaskoczonym sytuacją i tutaj RWD vs FWD nie ma znaczenia.
>
>> Kontrować kierownicą
>> musiałem w innych przypadkach (np. wjechania w plamę oleju).
>
> Wygląda na to, ze nigdy nie byłeś w prawdziwym poślizgu, stąd też
> pewnie Twoje wnioski.
Zaintrygowałeś mnie. Po czym zatem rozpoznać prawdziwy poślizg?
Byłem przekonany, że gdy tylnie koła nie mają przyczepności i poruszają
się bokiem, to samochód się ślizga.
>> Hell, możliwe, że po prostu szczęście mam. Bo rajdowym kierowcą to na
>> pewno nie jestem.
>
> Tu nie chodziło o rajdowe cuda, tylko zachowanie RWD w pewnych
> sytuacjach.
Zgoda. Podkreślam tylko, jako punkt referencyjny, poziom moich możliwości
na "dość przeciętny". Lub "30Mm rocznie w RWD na publicznych drogach",
jeśli wolisz taką skalę.
[...]
>> A co, nie? Po "nieoczekiwanym lodzie" przednie koła przejadą bez
>> problemu,
>> a tylne stracą przyczepność. Jeśli miałeś wtedy naciśnięty gaz to
>> owszem -
>> pociągną w bok. Puścisz gaz - przestaną.
>
> I tutaj właśnie widać ten brak doświadczenia. Puszczenie gazu bardzo
> często prowadzi do takiej samej sytuacji - poślizgu tylnej osi.
Jakoś nie zdarzyło mi się w tą stronę. Pewnie wina automatu.
[...]
>> a) 30Mm rocznie wypadów to RWD to za mało,
>> b) mam nieprzeciętne szczęście jeździć tylko w dobrych warunkach,
>>
>> ?
>
> Ano nie wynika żadna z sugerowanych przez Ciebie możliwości, za to
> coraz jaśniej widać, że zwyczajnie nie miałeś okazji zobaczyć
> różnic między zachowaniem RWD a FWD, że o wyprowadzaniu RWD z poślizgu
> nie wspomnę.
Czyli b? :-)
Mój drogi, nie wiem, jak poślizg dla celów owej dyskusji definiujesz, ale
taki potocznie określany to zdarza mi się ostatnio wywoływać praktycznie
codziennie. Taki kontrolowany, dla czystego funu.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 21:34 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:34 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:31 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 21:36 Rafał Grzelak
- 10.12.10 21:36 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 21:38 Robert Rędziak
- 10.12.10 21:40 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:41 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:42 Robert Rędziak
- 10.12.10 21:43 Artur Maśląg
- 10.12.10 21:43 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 21:48 Robert Rędziak
- 10.12.10 21:49 Robert Rędziak
- 10.12.10 21:52 Robert Rędziak
- 10.12.10 21:52 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=