-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Date: Fri, 10 Dec 2010 13:16:19 +0100
Organization: unorganized
Lines: 75
Message-ID: <op.vnhy1hsia6rut4@koder>
References: <idqfu4$c2c$1@inews.gazeta.pl> <idrru5$mt2$1@inews.gazeta.pl>
<op.vnhkwdgda6rut4@koder>
<s...@k...sail-ho.pl>
<op.vnhpw6eta6rut4@koder> <idss46$lpp$1@inews.gazeta.pl>
<4d01f96b$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>
<idsve0$4nt$1@inews.gazeta.pl> <op.vnhuvro1a6rut4@koder>
<idt0p6$41c$1@news.onet.pl> <op.vnhvshrra6rut4@koder>
<idt4fp$rs7$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 91.207.243.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed; delsp=yes
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1291983379 32426 91.207.243.244 (10 Dec 2010 12:16:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Dec 2010 12:16:19 +0000 (UTC)
User-Agent: Opera Mail/10.63 (Linux)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333648
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 10 Dec 2010 12:55:37 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:
[...]
>> > Czy łatwiej wpaść w poślizg RWD niż FWD? Tak. Wystarczy dodać za
>> > mocno gazu.
>>
>> Czy łatwiej wpaść w poślizg FWD niż RWD? Tak. Wystarczy dodać za mocno
>> gazu, lub ująć za szybko gazu.
>
> Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
> prostej ;-)
Pewnie. Ale to poślizg na żądanie, więc chyba trudno go mieć za złe
napędowi,
nie?
[...]
>> > W typowej sytuacji, gdy ktoś z małymi umiejętnościami będzie jechał
>> > nieostrożnie - nie będzie miało znaczenia czy będzie miał RWD czy
>> > FWD - i tak nie będzie umiał wyjść z tego poślizgu.
>>
>> Jak się wychodzi z poślizgu:
>>
>> RWD: noga z gazu i auto samo się prostuje.
>
> Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...
Jak auto zaczyna uciekać to to czuć. Zdjęcie natychmiastowe nogi z gazu
go prostuje. Jak juz dupa jedzie w krajobraz to pewnie, kontrować trzeba
- ale pierwszy odruch zwykle wystarcza.
>> FWD: noga na gaz i kręcimy odpowiednio kierownicą.
>
> Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)
Aha, czyli jak FWD wpadnie w poślizg, to już nic nie zrobisz? :-)
Dobrze wiedzieć, że taką zaletę mają.
> Wszystko jest kwestią JAKI to poślizg.
O, sedno.
Więc, w RWD nieporównywalnie trudniej jest wpaść w poślizg przednimi
kołami.
W taki, wiesz, "jedziemy w krajobraz i nic nie można zrobić"
[...]
>> Poważniej: manipulujesz. Częściej problemy z ruszeniem powoduje duży
>> silnik na ośce, niż napęd z F/RWD. Im większy silnik, tym delikatniej
>> trzeba gazem operować by nie zerwać przyczepności. Albo ruszać z
>> dwójki.
>
> Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
> choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
>
> Przedłużana siódemka która stoi obok mnie
Wybacz, ale "przedłużana siódemka" z niczym mi się nie kojarzy. No, oprócz
spamu "ENLARGE YOUR PENIS!!!ONEONE" :>
> na parkingu - w czasie tych
> śniegów w ogóle nie wyjechała z miejsca parkingowego ;-) Raz facet
> spróbował, wyciorał doły, i już się nie wytoczył... Dopiero jak
> odpuściła pogoda - wyjechał.
Każde auto można zakopać. Szczególnie, jak stoi dłużej w śniegu.
Ciekawostka - SLK które stoi mi "pod chmurką", obsypane śniegiem prawie
po piasty, wyjechało bez większego marudzenia. Tajemna metoda wykopywania
się z zaspy to "skrzyna na W, ASR wyłączyć, leciutko na gaz". Ze dwa razy
cofnąłem się i bujnąłem do przodu z lekkiego rozpędu i wyjechał.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 13:47 Michał Gut
- 10.12.10 13:41 Krzysiek Kielczewski
- 10.12.10 14:20 BaX
- 10.12.10 14:16 Yans van Horn
- 10.12.10 14:32 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:39 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 14:44 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:02 Rafał VFR
- 10.12.10 15:20 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:24 Mariusz Chwalba
- 10.12.10 15:50 Maciek
- 10.12.10 15:54 Kuba \(aka cita\)
- 10.12.10 15:57 J.F.
- 10.12.10 16:50 BaX
- 10.12.10 16:51 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=