eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze › Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    From: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Date: Fri, 10 Dec 2010 13:16:19 +0100

    On Fri, 10 Dec 2010 12:55:37 +0100, Massai <t...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Mocna fura z RWD to przy mocnym dodaniu gazy potrafi tańczyć nawet na
    > prostej ;-)

    Pewnie. Ale to poślizg na żądanie, więc chyba trudno go mieć za złe
    napędowi,
    nie?

    [...]
    > Jak leci bokiem? Już to widzę jak bez kontry wyprostujesz...

    Jak auto zaczyna uciekać to to czuć. Zdjęcie natychmiastowe nogi z gazu
    go prostuje. Jak juz dupa jedzie w krajobraz to pewnie, kontrować trzeba
    - ale pierwszy odruch zwykle wystarcza.

    > Jak ucieka przód? tu i tak niewiele można zdziałać ;-)

    Aha, czyli jak FWD wpadnie w poślizg, to już nic nie zrobisz? :-)
    Dobrze wiedzieć, że taką zaletę mają.

    > Wszystko jest kwestią JAKI to poślizg.

    O, sedno.

    Więc, w RWD nieporównywalnie trudniej jest wpaść w poślizg przednimi
    kołami.
    W taki, wiesz, "jedziemy w krajobraz i nic nie można zrobić"

    [...]
    > Mam trzylitrową V6 z FWD. Tej zimy nie miałem problemów z ruszaniem,
    > choć ze skręcaniem zdarzyło się na parkingu ;-)
    >
    > Przedłużana siódemka która stoi obok mnie

    Wybacz, ale "przedłużana siódemka" z niczym mi się nie kojarzy. No, oprócz
    spamu "ENLARGE YOUR PENIS!!!ONEONE" :>

    > na parkingu - w czasie tych
    > śniegów w ogóle nie wyjechała z miejsca parkingowego ;-) Raz facet
    > spróbował, wyciorał doły, i już się nie wytoczył... Dopiero jak
    > odpuściła pogoda - wyjechał.

    Każde auto można zakopać. Szczególnie, jak stoi dłużej w śniegu.

    Ciekawostka - SLK które stoi mi "pod chmurką", obsypane śniegiem prawie
    po piasty, wyjechało bez większego marudzenia. Tajemna metoda wykopywania
    się z zaspy to "skrzyna na W, ASR wyłączyć, leciutko na gaz". Ze dwa razy
    cofnąłem się i bujnąłem do przodu z lekkiego rozpędu i wyjechał.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba