  • Data: 2013-06-29 13:53:02
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:10:37 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Dlaczego w wirniku? Większość mocy powinieneś spalać w jakimś
    > układziku (kontrolującym pobór prądu, jeśli chcesz mieć stały
    > moment, albo oporniku nawet) poza silnikiem.

    Ale to wymaga pradnicy generujacej napiecie. Z magnesami trwalymi, czy
    obcowzbudnej.
    Jesli zas silnik indukcyjny klatkowy zasilisz stalym pradem, to gdzie
    sie moc hamowania wydzieli ?

    Dla ambitnych - generator asynchroniczny.
    Szczegolnie gdyby potrzebne obroty mialy niewielki zakres.
    Tak mi chodzi po glowie ze silnik asynchroniczny ma wzglednie staly
    moment w szerokim zakresie obrotow, wiec gdyby jeszcze miec 3 fazy i
    odprowadzac moc do sieci - to byloby pieknie i trywialnie :-)

    Ale tu obroty niskie, falownik specjalny robic, zeby rezystory grzac ?

    Niestety - ten generator asynchroniczny przerasta moje mozliwosci
    pojmowania, wiec nie wiem - da sie zrobic jednofazowy ?
    Albo np w silniku od pralki zasilac jedno uzwojenie, a odbierac moc z
    pozostalych ?

    Ale 50W to znow nie tak duzo, moze wystarczy tarcza i
    (elektro)magnesy. Tarcza bedzie sie krecic, to i chlodzenie lepsze

    Mozna by tez z jakiegos silnika komutatorowego szczotki zdemontowac, i
    rezystory na komutatorze przylutowac :-)

    A tak swoja droga to takie hamulce sa w rowerkach treningowych,
    ergometrach.

    J.