eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik indukcyjny jako hamulec dynamicznyRe: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer02.iad.highwinds-media.
    com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting
    .com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kqkk3v$sfv$1@news.mm.pl> <kqlttk$s1m$1@news.dialog.net.pl>
    <kqm350$dv9$1@news.mm.pl>
    <c...@g...com>
    <kqm9r0$gdh$1@news.mm.pl> <kqmfbg$iis$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sat, 29 Jun 2013 13:53:02 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1372506769 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 1455 82.143.187.50:62390
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2601
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:649238
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:10:37 +0200, bartekltg napisał(a):
    >> Dobrze liczysz. 50 W mocy mechanicznej przez 10 minut, która pójdzie w
    >> ciepło na wirniku , do tego jeszcze grzanie wzbudzenia. I jeszcze
    >> hamulec powinien mieć <65 mm średnicy. Bez chłodzenia się nie obejdzie.
    >
    > Dlaczego w wirniku? Większość mocy powinieneś spalać w jakimś
    > układziku (kontrolującym pobór prądu, jeśli chcesz mieć stały
    > moment, albo oporniku nawet) poza silnikiem.

    Ale to wymaga pradnicy generujacej napiecie. Z magnesami trwalymi, czy
    obcowzbudnej.
    Jesli zas silnik indukcyjny klatkowy zasilisz stalym pradem, to gdzie
    sie moc hamowania wydzieli ?

    Dla ambitnych - generator asynchroniczny.
    Szczegolnie gdyby potrzebne obroty mialy niewielki zakres.
    Tak mi chodzi po glowie ze silnik asynchroniczny ma wzglednie staly
    moment w szerokim zakresie obrotow, wiec gdyby jeszcze miec 3 fazy i
    odprowadzac moc do sieci - to byloby pieknie i trywialnie :-)

    Ale tu obroty niskie, falownik specjalny robic, zeby rezystory grzac ?

    Niestety - ten generator asynchroniczny przerasta moje mozliwosci
    pojmowania, wiec nie wiem - da sie zrobic jednofazowy ?
    Albo np w silniku od pralki zasilac jedno uzwojenie, a odbierac moc z
    pozostalych ?

    Ale 50W to znow nie tak duzo, moze wystarczy tarcza i
    (elektro)magnesy. Tarcza bedzie sie krecic, to i chlodzenie lepsze

    Mozna by tez z jakiegos silnika komutatorowego szczotki zdemontowac, i
    rezystory na komutatorze przylutowac :-)

    A tak swoja droga to takie hamulce sa w rowerkach treningowych,
    ergometrach.

    J.







    >
    > pzdr
    > bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: