eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik indukcyjny jako hamulec dynamicznyRe: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
  • Data: 2013-06-29 18:35:54
    Temat: Re: Silnik indukcyjny jako hamulec dynamiczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 18:09:13 +0200, Irek N. napisał(a):
    >> Qrfa, tożto tak proste że aż banalne. Krokowca tam wsadź, wymiary powinny podejść,
    uzwojenie zewrzesz do opornika i jazda.
    >>
    > Dokładnie to chciałem napisać!
    > Stosuję w układarkach taki mechanizm, który zwiera uzwojenia w przypadku
    > zaniku napięcia czy innej przyczyny utraty kontroli nad silnikiem.
    > Wtedy ramie trzymane silnikiem krokowym spokojnie wolno opada, a nie
    > wali z 1g w dół :)

    Ale wtedy nie masz kontroli nad momentem. Chyba ze jakis regulowany
    rezystor, czy inne PWM. No i rezystor musi miec 50W.

    > Jest jeden drobiazg, powyżej pewnych obrotów silnik przestaje hamować
    > (ma swoją indukcyjność, napięcie jest przemienne, więc przestają płynąć
    > prądy :) ).

    Dynamo rowerowe ma dosc stala moc w szerokim zakresie obrotow ... ale
    z tego wniosek ze moment hamujacy odwrotnie proporcjonalny do
    predkosci :-(

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: