-
Data: 2017-02-10 09:07:00
Temat: Re: Silnik - do zagazowania
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 09.02.2017 o 23:28, Tomasz Pyra pisze:
>> Bez przesady - dopóki nie jeżdzi na ubogim, to znaczącego wpływu na
>> zawory nie ma. A żeby jeżdził na ubogim, to od kiedy jest sonda lambda
>> to nie tak łatwo zrobić.
>
> Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
> już.
Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
się tym jeżdzić;)
>> No chyba że w open loopie, ale kto jeżdzi
>> znaczący czas z pedałem w podłodze?
>
> W wielu autach jazda na autostradzie wypada już cała w OL.
Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.
> Ale istotnie - stąd opinia o gazie, że póki kierowca tylko lekko muska
> pedał gazu, to wszystko jest w porządku i że gaz nie nadaje się do szybkiej
> jazdy :)
Ale silnik w open loop to chyba wchodzi tylko zanim sonda nie zacznie
pracować, a potem to w WOT. A WOT to raczej niewielki ułamek jazdy -
nawet szybko. Zresztą imho jak masz dobrze zrobione mnożniki na close
loop i nie zmienisz ich jakoś bardzo gwałtownie na WOT, to wiele się nie
pomylisz. Aż tak łatwo tego nie spieprzysz - nawet w autokalibracji
będzie działać w miarę poprawnie - nie idealnie, ale nie na tyle, żeby
było tak notorycznie ubogo. No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
dzień i wyłaczyć.
Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo. Ale
korekty krótkoterminowe powinny nadgonic, a jak nie dadzą rady to
finalnie check się włączy. A jak ktoś już jeździ notorycznie na chcecku,
to niech potem się nie żali, że mu LPG silnik rozwaliło, bo to nie LPG
tylko właściciel.
Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
spieprzą to powinien byc check.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.17 10:15 Tomasz Pyra
- 10.02.17 10:37 Shrek
- 11.02.17 12:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
Najnowsze wątki
- 2024-12-19 koniki obsiadły kolejki i numerki
- 2024-12-18 Poseł oszukany "na policjanta"
- 2024-12-18 znów chory psychicznie
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=