eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik - do zagazowaniaRe: Silnik - do zagazowania
  • Data: 2017-02-10 09:07:00
    Temat: Re: Silnik - do zagazowania
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09.02.2017 o 23:28, Tomasz Pyra pisze:

    >> Bez przesady - dopóki nie jeżdzi na ubogim, to znaczącego wpływu na
    >> zawory nie ma. A żeby jeżdził na ubogim, to od kiedy jest sonda lambda
    >> to nie tak łatwo zrobić.
    >
    > Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
    > już.

    Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
    podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
    minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
    po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
    się tym jeżdzić;)

    >> No chyba że w open loopie, ale kto jeżdzi
    >> znaczący czas z pedałem w podłodze?
    >
    > W wielu autach jazda na autostradzie wypada już cała w OL.

    Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
    małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.

    > Ale istotnie - stąd opinia o gazie, że póki kierowca tylko lekko muska
    > pedał gazu, to wszystko jest w porządku i że gaz nie nadaje się do szybkiej
    > jazdy :)

    Ale silnik w open loop to chyba wchodzi tylko zanim sonda nie zacznie
    pracować, a potem to w WOT. A WOT to raczej niewielki ułamek jazdy -
    nawet szybko. Zresztą imho jak masz dobrze zrobione mnożniki na close
    loop i nie zmienisz ich jakoś bardzo gwałtownie na WOT, to wiele się nie
    pomylisz. Aż tak łatwo tego nie spieprzysz - nawet w autokalibracji
    będzie działać w miarę poprawnie - nie idealnie, ale nie na tyle, żeby
    było tak notorycznie ubogo. No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
    Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
    sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
    dzień i wyłaczyć.

    Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
    długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo. Ale
    korekty krótkoterminowe powinny nadgonic, a jak nie dadzą rady to
    finalnie check się włączy. A jak ktoś już jeździ notorycznie na chcecku,
    to niech potem się nie żali, że mu LPG silnik rozwaliło, bo to nie LPG
    tylko właściciel.

    Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
    sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
    spieprzą to powinien byc check.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: