-
Data: 2017-02-10 10:37:22
Temat: Re: Silnik - do zagazowania
Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 10.02.2017 o 10:15, Tomasz Pyra pisze:
>>> Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
>>> już.
>>
>> Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
>> podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
>> minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
>> po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
>> się tym jeżdzić;)
>
> Wystarczy trochę za mało wydajnie skonfigurowane LPG - za małe dysze, za
> małe wtryskiwacze czy za małe ciśnienie gazu ustawione.
A - rzeczywiście - jakoś instynktownie pomyślałem, że chcesz przelać. No
to jak tak, to najpierw korekty idą mocno na plus, a jak nie dają rady,
to check. A w open loopie mnożnik już spada, więc check powinien
wyskoczyć już wcześniej. A jak ktoś jeżdzi ze świecącym się chceckiem,
to sorry ale nie LPG mu silnik popsuł;)
> Autoadaptacja ustawi czas wtrysku LPG dłuższy niż benzyny i wszystko będzie
> dobrze do czasu kiedy ktoś będzie chciał przejechać się z Vmax i okaże się
> że wtryskiwacz LPG już jest otwarty cały czas, a powinien jeszcze trochę.
Tak jak pisałem - problem powinien się ujawnić wcześniej. No chyba, że
akurat po strojeniu ktoś się wybiera do Hamburga autostradą:)
> Ja wiem że można dorzucać benzyny, ale w praktyce różnie z tym bywa,
> zwłaszcza że bywa tak że w dniu strojenia niby jest dobrze, a na pomysły
> dziwnych korekt wpadła autoadaptacja później (bo np. ktoś zostawił
> włączoną).
A ktoś rozsądny autoadaptację zostawia właczoną? Tak, masz rację - to
jest sposób jak rozwalić mapy i zrobić bóg wie co z mieszanką.
>> Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
>> małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.
>
> U mnie Z32SE 3.2 211KM i OL jest powyżej około 3800rpm niezależnie od
> obciążenia i AFR trzyma niższe niż 14.7.
> A to jeszcze wcale nie jest tak szybko.
No dobra - widać są jakieś dziwne ECU.
> Tak jak obserwuję różne silniki to w OL dostępne jest i WOT i POT.
> Po prostu od jakiegoś obciążenia (i to wcale nie bardzo wysokiego) i od
> jakiś tam obrotów, plus zmiany poziomu otwarcia przepustnicy.
> W sumie nie tak rzadko.
Ok - w takim razie zwracam honor. W sumie po co tak robią?
>> No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
>> Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
>> sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
>> dzień i wyłaczyć.
>
> Potem się dwa komputery zapętlają, bo jeden np. ciągle wzbogaca, a drugi mu
> zubaża co ten pierwszy widzi i jeszcze bardziej wzbogaca.
Dlatego nie należy tego dotykać najlepiej, a jak już to na chwilę, żeby
sobie pokorygował w identycznych warunkach i wyłączyć w diabły.
>> Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
>> długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo.
>
> No tak się dokładnie kończy.
> Bo prawidłowo ustawiona instalacja gazowa nie powinna nic kombinować, a po
> prostu przeliczać czasy otwarcia wtrysków tak żeby współczynnik lambda w
> wydechu był taki sam jak na benzynie w każdej sytuacji.
Oczywiście - tylko pisze o tym, ze nawet kiepsko zebranymi mnożnikami
ciężko rozwalić silnik.
> Nie wiem jak w Oplu, ale w Hondzie check zasygnalizował dopiero LTFT
> poniżej -25.0% (po awarii pompy paliwa). Więc jest bardzo tolerancyjny.
Ja też nie wiem jak w oplu, ale hondzie jest dokładnie tak jak piszesz.
Co więcej, w moim staruszku korekty są w sumie na stałe na około -10. Na
beznzynie, na LPG, po kilku godzinach od zrestartowania. W sumie nie
wiem - może tak ma być.
>> Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
>> sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
>> spieprzą to powinien byc check.
>
> W miarę poprawnie to zgoda, tylko właśnie taka "w miarę poprawna" kończy
> się tymi wszystkimi legendami jak to LPG wypala zawory, uszczelki pod
> głowicą itp.
IMHO - nawet takie "w miarę poprawnie" nie jest w stanie specjalnie
zaszkodzić zaworom. Moim zdaniem legenda o paleniu zaworów pochodzi z
poprzedniej generacji, gdzie przykręcało się śrubkę i mniej palił. I
potem jeden z drugim polecał takiego gazownika, co to gusła nad
samochodem odprawiał i potem spalanie spadało. A samochód zamiast LPG
palił zawory. Dziś się tak już nie da, a legenda pozostała.
Podobnie jak niektórym pada pompa paliwowa od jeżdzenia na gazie, a
jeżdzą ciągle na rezerwie.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 11.02.17 12:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-03-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-07 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-07 Piaseczno => Developer .NET <=
- 2025-03-07 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i