-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Silnik - do zagazowania
Date: Fri, 10 Feb 2017 09:07:00 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 50
Message-ID: <o7jsb2$5eu$1@node1.news.atman.pl>
References: <o7g3f5$ed1$1@mx1.internetia.pl>
<589c149e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<o7i7ab$cqq$1@dont-email.me> <o7ie95$cf2$1@node2.news.atman.pl>
<bqq6wldbes6j.w81nj7kj7o7s$.dlg@40tude.net>
<o7iigq$mnd$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 91.189.27.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1486714018 5598 91.189.27.4 (10 Feb 2017 08:06:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 10 Feb 2017 08:06:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.7.1
In-Reply-To: <1...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2599288
[ ukryj nagłówki ]W dniu 09.02.2017 o 23:28, Tomasz Pyra pisze:
>> Bez przesady - dopóki nie jeżdzi na ubogim, to znaczącego wpływu na
>> zawory nie ma. A żeby jeżdził na ubogim, to od kiedy jest sonda lambda
>> to nie tak łatwo zrobić.
>
> Czy ja wiem czy to takie trudne - w sumie wystarczy zapętlić wtryskiwacz i
> już.
Ale jak - do plusa podłaczyć, mnoznik 1000 ustawić? Jak w miarę dobrze
podłaczysz, graty masz nowe, to się nie bardzo da, bo korekty pójdą na
minus, chceck się zapali. A jak masz coś naprawdę dobrze spieprzone, to
po prostu nie zgaśnie, albo będzie na tyle źle, że obiektywnie nie da
się tym jeżdzić;)
>> No chyba że w open loopie, ale kto jeżdzi
>> znaczący czas z pedałem w podłodze?
>
> W wielu autach jazda na autostradzie wypada już cała w OL.
Eee. chyba nie. To musiałbyś z pedałem w podłodze - może przy jakimś
małym silniku, jak chcesz cały czas dwie paczki.
> Ale istotnie - stąd opinia o gazie, że póki kierowca tylko lekko muska
> pedał gazu, to wszystko jest w porządku i że gaz nie nadaje się do szybkiej
> jazdy :)
Ale silnik w open loop to chyba wchodzi tylko zanim sonda nie zacznie
pracować, a potem to w WOT. A WOT to raczej niewielki ułamek jazdy -
nawet szybko. Zresztą imho jak masz dobrze zrobione mnożniki na close
loop i nie zmienisz ich jakoś bardzo gwałtownie na WOT, to wiele się nie
pomylisz. Aż tak łatwo tego nie spieprzysz - nawet w autokalibracji
będzie działać w miarę poprawnie - nie idealnie, ale nie na tyle, żeby
było tak notorycznie ubogo. No chyba, ze ktoś adaptację ISA2 zostawi w
Stagu, i będzie mu się cały czas dostrajał do map benzynowych z lata
sprzed dwóch lat w zimę;) Dlatego trzeba co najwyżej pojeździć jeden
dzień i wyłaczyć.
Bardziej bym się obwawiał, że ma za bogate mnożniki, pójdą korekty
długoterminowe na minus, LPG się skończy i na benzynie będzie słabo. Ale
korekty krótkoterminowe powinny nadgonic, a jak nie dadzą rady to
finalnie check się włączy. A jak ktoś już jeździ notorycznie na chcecku,
to niech potem się nie żali, że mu LPG silnik rozwaliło, bo to nie LPG
tylko właściciel.
Ogólnie mówiąc - ciężko jest zestroić "przypadkiem" instalację
sekwencyjną, żeby nie działała w miarę poprawnie. A jak już coś poważnie
spieprzą to powinien byc check.
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.17 10:15 Tomasz Pyra
- 10.02.17 10:37 Shrek
- 11.02.17 12:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=