  • Data: 2015-09-10 18:54:48
    Temat: Re: Silniczek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 września 2015 13:59:16 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Może i mylę, ale opis jego sterownika mówi wyraźnie że to jest sygnał
    >PWM, choć nazywa go STEP. Ten schemat który wrzucił wcześniej dotyczy
    >sterowników pronet, które są sterowane wyłącznie PWM, konkretnie
    >SVPWM. Tam po prostu nie ma żadnych kroków.

    Czekaj - mowimy o ProNet firmy Estun ?

    O instrukcji chocby tu:
    http://www.multiprojekt.pl/ftp/ESTUN%20serwonap%c4%9
    9dy/Pronet%20-%20Instrukcje%20obs%c5%82ugi/ProNetMan
    ual_V2.15.pdf
    http://www.estun.com/en/download/getfile/50.html

    Gdzie znalazles informacje o tym PWM i te mikrosekundy ?

    Bo na moj gust:
    -SVPWM to jest metoda, ktora serwosterownik steruje/zasila silnik. To
    wychodzi z jego falownikow, i nie ma nic wspolnego z zadawaniem
    pozycji,

    -pozycje zadaje sie za pomoca wejsc PULS i SIGN, gdzie sa do wyboru
    trzy metody (step/dir, cw/ccw, phase A/B), opisane na stronie 96 i 97
    pdf
    (rozdzial 4.6). Wszystkie posluguja sie iloscia a nie szerokoscia
    impulsow.

    -podejrzewam ze pozycje daje sie zadac tez ktoryms interfejsem
    komputerowym - maja tam RS485, CAN, Modbus ...

    Tak nawiasem mowiac - okreslanie pozycji za pomoca szerokosci impulsu
    ktory ma 3 do 8 mikrosekund ... to nie moze byc dokladne.
    Pojedynczy krok to beda nanosekundowe roznice. Nie ma sily, zeby to
    precyzyjnie zadac.
    Modelarze stosuja dlugosc impusu 1 do 2 milisekund. To na ich
    dokladnosc wystarczy.
    (tak nawiasem mowiac - szerokosc kanalu radiowego wydaje sie z tym
    mocno kolidowac)

    >I na cholerę komu 120 tysięcy kroków na sekundę?

    A jak chcesz szybko przejechac z jednego konca stolu na drugi, a krok
    ma 1/100 mm ?

    >Co ten sterownik ma zrobić z tymi wszystkimi krokami? Zignorować?

    Zliczyc, zapamietac i ustawic sie we wlasciwej pozycji. I dobrze
    jeszcze byloby nadazyc w czasie ich wysylania.
    Nawiasem mowiac - gdyby mial 2000 impulsow na obrot, to 60 obrotow na
    sekunde jest calkiem normalne dla silnika AC.

    A tu ... czy ja dobrze widze, ze oni daja 17 lub 20 bitowy enkoder do
    tych silnikow ?
    131tys impulsow na obrot, a nawet milion ?
    Kosmos jakis, jesli oni potrafia to tak spozycjonowac ... a
    wychodziloby, ze potrafia...

    To tych 120 tys krokow/s nie wystarczy. Oczywiscie moze byc miedzy
    nimi "przekladnia elektroniczna". Opisana na stronie 99.

    J.