  • Data: 2015-09-10 19:39:26
    Temat: Re: Silniczek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał
    >Tu masz ten sterownik CNC, który mam i działa z pakietem z serwami i
    >krokowcami.
    >http://pikocnc.com/

    >Jedynie nie wiem co się dzieje jak serwo nie może wykonać zadanego
    >STEP. Utwierdzam się w tym, że nic nie robi. Wystawia sygnał błędu i
    >zatrzymuje serwo. Bo nie może przecież próbować ponowić kroku kiedy
    >inne osie pracują dalej. Musiały by czekać. Czyli zatrzymać się, a
    >nie zatrzymają cię w t=0.

    Zauwaz, ze on nie ma zadnych wejsc, ktore by go informowaly o
    niewykonaniu kroku przez serwo.
    Owszem, sam serwokontroler moze sie zatrzymac ... ale nadal nie
    poinformuje o tym tego Piko.

    Natomiast w rozwiazaniach profesjonalnych ... zobacz do dokumentacji
    tego ProNet:
    -sa wyjscia enkodera (symulowanego ?) PAO/PBO/PCO - sterownik
    nadrzedny moze sprawdzac pozycje,

    -jest pare sygnalow alarmowych - S-RDY, ALM, TGON, V-CMP,
    -jest "out of tolerance alarm",

    -mozna uzyskac sygnal Positioning completion(/COIN)

    -sa tez mozliwosci odczytu przez interfejsy komputerowe

    Jak bedziesz odwiedzal kolege z serwami - mozesz poprzeszkadzac troche
    maszynie i zobaczyc jak to sie skonczy.
    Tolerancje ustawia sie w Pn504 - cokolwiek to znaczy :-)

    J.