  • Data: 2023-10-24 11:25:22
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.10.2023 o 11:05, J.F pisze:
    [...]
    > Hm, a co ma te 3s dac?
    > Jesli ocene tego, ze jadacy daleko z tylu jest szybszy niz rozsądek
    > pozwala, to:
    > -jadący jeszcze dalej w tym czasie zblizy sie na odleglosc ...
    > niebezpieczną.
    > -jadący tylko troche szybciej w tym czasie zblizy sie do ciebie ... i
    > wypadałoby przepuscic, i potem znow odliczac 3s.
    > -ktos za tobą moze sie zdenerwować i zacząc Cie wyprzedzac ... i sie
    > robi kolizyjnie.

    3 sek daje sporo w sensie, że jeśli po raz setny, robisz sobie taki
    marker w mózgu (sytuacja) to masz gotowy schemat zachowań i na bazie
    tego schematu działasz. Często w różnych sytuacjach wydaje się, że masz
    mało czasu więc stoisz i czekasz. Przy wyrobionej reakcji 3 sekund, masz
    pewność, że zdążysz nie powodując zagrożenia. Wstępna ocena na 5 sekund
    wolnej przestrzeni daje Ci pewność, że te 3 sekundy Twojego manewru są
    bezpieczne. Obejrzyj sobie jakiś filmik. Na 3-4 sekundy przed kolizją
    NIC nie wskazuje na to, że do niej dojdzie. Kolizja to często czas 1-2
    sekund.

    Inna sprawa to dokładna ocena odległości i prędkości innych pojazdów,
    szczególnie dla osób które są krótkowidzami (tak, ma to spore znaczenie)
    ...ale to też wchodzi w układ "budowy schematu". Tutaj jest sporo osób,
    które mają zaburzenia i złą ocenę. Jest nawet takie badanie wzroku na tą
    przypadłość.

    > 170 a 130 to żadna różnica predkosci. Gorzej jak jedzie 250 czy
    > naprawde 300 ..

    Nie rozumiesz. Ja jadę 130 i muszę przy tej prędkości bardziej
    obserwować przedpole niż lusterko. On dogania mnie z prędkością 170kmh
    czyli zapierdala 130+170=300kmh nie ma tutaj tych 3 sekund na reakcję od
    momentu kiedy ja go zauważę w lusterku a robię jakiś manewr, np. zmiana
    pasa ruchu.

    > Ale nie ma tak w przepisach.

    A powinno już być. Może by zaczęli zwalniać do "bezpiecznej"?

    > Piłes - jestes winny prowadzenia po pijaku.
    > A niekoniecznie spowodowania wypadku.

    W praktyce to często oznacza, że winny jest pijok :)

    > I skonczysz jak ten z Warszawy, co jechal 54.

    Przypadek to nie reguła.

    > Poniekąd tak juz jest - jak analiza pokaze, ze jadąc z przepisową
    > predkoscią wypadku by nie było, to robi z szybkiego winnego.
    > Niekoniecznie jest to zawsze dobry przepis, bo patrz te 54 ...

    Przypadek.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>